Import vs lokal handel ? - Side 7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 121 til 140 av 203
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Newyorkwholesaleaudiovideo

Noen som har erfaring med disse?

Har ikke sjekket så nøye, men ser at de sender internasjonalt hvis pengene
    blir overført via bank eller hva man nå legger i "wired."

Det er jo til å gråte over når man ser hva amerikanske kunder kan kjøpe
    disse varene for. Jobber selv som forhandler, men kommer ikke i nærheten av disse prisene selv om jeg handler såkalt personalkjøp direkte fra leverandør.

F.eks. Yamaha RX-V2600 som er en superaktuell receiver for mange, og ganske presset på pris i markedet, ligger her til $860 eller tilsvarende NOK 5585.- Skal godt gjøres å få denne for noe særlig under 11000.- i Norge
    (10750.- hos Fyndbørsen).

http://www.newyorkwholesaleaudiovideo.com/index.aspx

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fritzy
    F.eks. Yamaha RX-V2600 som er en superaktuell receiver for mange, og ganske presset på pris i markedet, ligger her til $860 eller tilsvarende NOK 5585.- Skal godt gjøres å få denne for noe særlig under 11000.- i Norge
    (10750.- hos Fyndbørsen).
    Og så kommer frakt og moms i tillegg. Da blir plutselig ikke avstanden såå stor. Men allikevel noe å spare.

Har ingen erfaring med butikken forøvrig...

Newcomer Ove-A.Eide sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question Førstegangsimpotrtør...(puh..)

Jeg vurderer og importere en sub fra Tyskland. Dette er første gang jeg skal importere selv. Hvordan er dette med toll o.l ved import av elektronikk? Finnes det en "tabell" av noe slag hvor jeg kan regne ut toll på importvarer? I Norge går denne subben for 20k, mens jeg fant den i en Tysk nettbutikk for i underkant av 1000 euro...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.
    Er ikke sikker på om dette er riktig tråd, men tar sjansen ;-)
    Jeg lurer på om noen har erfaring med import av projektorer fra USA, da tenker jeg mest på tekniske begrensninger som NTSC/PAL osv. Driver og titter på Benq 8720 som ligger rundt 4000$ :-D flere steder på nettet I statene +-litt tax osv. Poenget er at denne forskjellen er så stor kontra å handle den i Norge at jeg vurderer å ta sjansen hvis det teknisnk sett ikke byr på noen store problemer.

Expert Counterpointer sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    6,311
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er veldig interesert i svar på Kamikaze sitt spørsmål. Tenker på det samme men ift Optoma HD7300.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt problemer med min importerte Jungson Moon Harbour Lux. CD skuffen åpner og lukker seg at uten at jeg trykker på noe knapp. Den er sensitiv og lukker seg ofte umidellbart når jeg legger en cd oppi. Skrev mail til coem i vår og det første svaret lød slik:
    "hi bjorn

sorry to hear this

and as far as i learn from the manufacturrer after reading your email

they told me that they have stopped the production

perhaps of similar problem recurring frequently

so i have no idea of proceeding"

Skrev tilbake at noe måtte de kunne gjøre siden jeg hadde 1 års garanti. Fikk da svar at de skulle kontakte Jungson og så hørte jeg ikke mer. Purret på de senere uten svar. Skrev til de igjen der jeg nevnte at jeg kunne få den reparert hos Duet i Norge. Fikk da føgende svar:
    "hi
    even for official dealer
    they simply change the possible parts by sending back for exchange or repair

we are doing parallel export
    the official dealer in europe hate us just like policeman seeing robbers
    they over price for 250%

this will be the price for buying another new one already

pls send back the possible parts for repair"

De vil nå at jeg sende tilbake delen som ikke virker. Ikke så enkelt for meg da jeg ikke har teknisk kunnskap. Har nå skrevet tilbake der jeg foreslår at jeg får deler av pengene jeg betalte tilbake, og så kan jeg reparere den hos Duet.

Fikk en veldig god pris da kjøpte spilleren, men alt er ikke rosenrødt når man får problemer. Så nå får vi se hva som skjer. Det med CD skuffen er irriterende, men mulig å leve med. Problemet er at den har mindre verdi hvis jeg skal selge den en dag.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bomholt
    Har hatt problemer med min importerte Jungson Moon Harbour Lux. CD skuffen åpner og lukker seg at uten at jeg trykker på noe knapp. Den er sensitiv og lukker seg ofte umidellbart når jeg legger en cd oppi. Skrev mail til coem i vår og det første svaret lød slik:
    "hi bjorn

sorry to hear this

and as far as i learn from the manufacturrer after reading your email

they told me that they have stopped the production

perhaps of similar problem recurring frequently

so i have no idea of proceeding"

Skrev tilbake at noe måtte de kunne gjøre siden jeg hadde 1 års garanti. Fikk da svar at de skulle kontakte Jungson og så hørte jeg ikke mer. Purret på de senere uten svar. Skrev til de igjen der jeg nevnte at jeg kunne få den reparert hos Duet i Norge. Fikk da føgende svar:
    "hi
    even for official dealer
    they simply change the possible parts by sending back for exchange or repair

we are doing parallel export
    the official dealer in europe hate us just like policeman seeing robbers
    they over price for 250%

this will be the price for buying another new one already

pls send back the possible parts for repair"

De vil nå at jeg sende tilbake delen som ikke virker. Ikke så enkelt for meg da jeg ikke har teknisk kunnskap. Har nå skrevet tilbake der jeg foreslår at jeg får deler av pengene jeg betalte tilbake, og så kan jeg reparere den hos Duet.

Fikk en veldig god pris da kjøpte spilleren, men alt er ikke rosenrødt når man får problemer. Så nå får vi se hva som skjer. Det med CD skuffen er irriterende, men mulig å leve med. Problemet er at den har mindre verdi hvis jeg skal selge den en dag.

Slik er livet når du importerer, dette er en risiko alle bør være obs på. Paralellimport gir deg null rettigheter i det landet du bor i hvis man ikke har spesielle handelsavtaler noe som kina faller utenfor. Har du dog kjøpt med visa/mastercard kan du benytte kredittkjøpsloven da den er noe annerledes, kravet ditt går isåfall til kortselskapet istedet for selger hvis du ikke får hjelp der.

Grunnen til at de ikke gir deg penger er:

1. de vet ikke om det faktisk er noe galt, du kunne jo funnet det på.
    2. de kronene det ville kostet å fixe dette i kina vil ikke gi deg ett kvarter på ett norskt verksted engang
    3. du har intet krav på at de skal gjøre det.

Om du hadde kjøpt en sony vaio pc i japan også så hadde du fått null hjelp her til lands. Du hadde pent måttet sende den til japan eller betale prisen for reperasjon her i norge for egen lommebok.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av n0stra
    Slik er livet når du importerer, dette er en risiko alle bør være obs på. Paralellimport gir deg null rettigheter i det landet du bor i hvis man ikke har spesielle handelsavtaler noe som kina faller utenfor. Har du dog kjøpt med visa/mastercard kan du benytte kredittkjøpsloven da den er noe annerledes, kravet ditt går isåfall til kortselskapet istedet for selger hvis du ikke får hjelp der.

Grunnen til at de ikke gir deg penger er:

1. de vet ikke om det faktisk er noe galt, du kunne jo funnet det på.
    2. de kronene det ville kostet å fixe dette i kina vil ikke gi deg ett kvarter på ett norskt verksted engang
    3. du har intet krav på at de skal gjøre det.

Om du hadde kjøpt en sony vaio pc i japan også så hadde du fått null hjelp her til lands. Du hadde pent måttet sende den til japan eller betale prisen for reperasjon her i norge for egen lommebok.
    Det er selvfølgelig en risiko, men jeg trodde jeg hadde 1 års garanti. Duet som selger Jungson har skrevet til meg at Jungson utøver ikke garantiansvar ovenfor coem eller andre lignende aktører. Så jeg tror det er årsaken til at de ikke er så behjelpelig.
    De har riktig nok skrevet at jeg kan sende ned skadet del og så vil de sende ny. Men jeg vet ikke hvordan jeg skal gå fram i forhold til det.

Betalte med paypal, så da gjelder vel kredittkjøpsloven. Den muligheten har jeg ikke tenkt på, men mulig det har gått for lang tid siden kjøpet.
    Å få den reparert hos Duet vil koste meg ca. 3000 kr!

Intermediate nf sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkerheten om man betaler med f.eks. VISA kredittkort er vesentlig bedre enn ved betaling via PayPal.

Eventuelle "krangler" mellom kjøper og selger blir avgjort av PayPal.

Det du måtte ha innestående på en PayPal konto kan bli "frosset" i udefinert tid dersom det kommer beskyldninger mot deg...

http://www.paypalwarning.com/home

http://www.paypal.com/cgi-bin/webscr...plaint-outside

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk reparert CD spilleren hos Hi-Fi Klubben for 643 kr.
    Sendte en mail til coem om de var villig å tilbakebetale meg det beløpet. Svaret jeg fikk da var noen nedsatte priser på noen kabler eller stativhøyttlere som jeg kunne få ved neste kjøp. Tror ikke det blir mer handel på meg hos coem. Skal jeg kjøpe kinesisk elektronikk senere, blir det nok nysound.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men godt at det ble såpass rimelig tilslutt da. :-D

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men godt at det ble såpass rimelig tilslutt da. :-D
    Ja, angrer ikke på kjøpet. Kan reparere den flere ganger før jeg kommer i beløpet som Duet selger den for.

Newcomer FastDoWn sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hvor bør jeg kjøpe hjemme kino utstyret?

Hei jeg skal kjøpe meg hjemme kino utstyr om ikke så alt for lenge.
    Hvor bør jeg kjøpe projektor osv fra? ser at noen av dere nevner kina og tyskland. Har dere noen linker til hvor jeg kan få kjøpt det? Høres ut som det er en del penger å spare her.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    676
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FastDoWn
    Hei jeg skal kjøpe meg hjemme kino utstyr om ikke så alt for lenge.
    Hvor bør jeg kjøpe projektor osv fra? ser at noen av dere nevner kina og tyskland. Har dere noen linker til hvor jeg kan få kjøpt det? Høres ut som det er en del penger å spare her.
    Skjøre ting som prosjektører bør man tenkte seg om to ganger før man handler. Man kan handle fra usa eller japan (kina hadde jeg aldri turt med slike produkter) men husk at du da må handle omformer og pæregarantien er ut vinduet.

Selv vurderer jeg å handle meg effektblokk og thebuttkicker i kina/usa siden dette er produkter jeg har kjennskap til og jeg da handler fra produksjonslandet hvor merkene også holder til. Hjalp også en kompis handle SVS subwoofer i sin tid. TV/prosjektør hadde jeg nok handlet i tyskland/sverige/norge først og fremst.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Import fra kina - ornec

Hei, jeg har importert min cd-spiller Original 2008F (forøvrig meget kapable spiller) og forsterker G&W TW-2006X (også meget bra!) pluss høttalerkabler som de kaller Von Masoch men som på esken heter Real Sound.
    Eneste jeg kan klage på er at jeg besilte i nyttårsfeiringen der borte og det tok derfor nært 3 uker før varene ble sendt. Når de ble sendt tok det 2 døgn fra Hong Kong til midt-norge! med DHL.
    Ang moms/mva så har jeg ikke merket noe til dette... Men ornec holder til i UK og der er moms 18-20% og i norge 25% så om jeg får en regning kommer den på ca kr 300.- som er levelig.
    Original 2008F (kjent som MK2 i europa, men da med XLR) koster i Sverige veil. skr 9998.- og G&W TW-2006X koster veil. skr 5996.- (har falt 4000 det siste året).
    Total med kabler frakt etc ble nkr 7200.-

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Høytalere fra Kina

Vurderer å bruke ca 10 - 12 tusen på høytalere passende til klassisk musikk. Noen som kan anbefale kinesiske høytalere som kan importeres fra Hong Kong eller Kina? Håper da å slippe unna billigere.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nf
    Sikkerheten om man betaler med f.eks. VISA kredittkort er vesentlig bedre enn ved betaling via PayPal.

Eventuelle "krangler" mellom kjøper og selger blir avgjort av PayPal.

Det du måtte ha innestående på en PayPal konto kan bli "frosset" i udefinert tid dersom det kommer beskyldninger mot deg...

Paypal Problems, Information, Issues, Class Action Lawsuits - PayPal

User Agreement - PayPal
    Nå har jeg brukt PayPal i flere år og aldri hatt problemer. Når det er sagt så handler jeg bare med det jeg mener å være seriøse butikker.
    Fordelen med PayPal er at man ikke oppgir kredittkortdata til 3.part - men for all del - det finnes grums overalt............

Den warning siden du linker til er vel myntet på selgere, ikke kjøpere?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange av disse asiatiske merkene finnes det europeiske forhandlere av.
    Da vil man få 1 års full garanti og man slipper tull på den måten som beskrevet over der.

En av de seriøse heter Pacific Audio som holder til i Nederland.

Newcomer wolfcry sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

www.btwufc.com/

Fikk denne linken på Myspace.

Er det noen som har handlet der eller vet noe om dette selskapet? Prisene der gjør at det kan være interessant å importere noe selv, men tør liksom ikke å kjøpe noe før jeg har funnet ut om dette er seriøst...

Det kan virke seriøst, men en noe ustødig engelsk og en kundeservice (på msn) som tar kontakt like etter at man har registrert seg som kunde gjør at noen alarmklokker ringer...

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nysound.com er i allefall seriøs fikk pakke ifra dem idag sendt ifra kina 18.10 fremme hos meg i trøndelag idag.......

Side 7 av 11 FørsteFørste ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •