Import vs lokal handel ? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 203
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Fikk telefon fra de for noen dager siden, da de ringte for å spørre om jeg var fornøyd med varene jeg hadde kjøpt.
    Det er jo kjempebra! Virker seriøst, og inngir tillitt......

Active ttorneby sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Satt å eksperimenterte litt med fraktkostnader ol. fra ornec.com.
    Et stykke ut i bestillingsprosessen fikk jeg spørsmål om jeg ville at pakken skulle merkes som gave, samt at man kunne sette prisen ned til 40% av den opprinnelige verdien.
    Noen som har noen erfaringer med dette? Fungerer det i praksis?
    I så tilfelle vil man jo kunne spare en del mva....:?:

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg valgte å redusere prisen med 40% for å spare noen kroner i moms. Når jeg fikk pakken hadde de oppgitt verdien til 30$ inkl. frakt. (Frakten alene var 46 euro)
    Det er vel greit nok hvis du kjøper ting som det liten fare for at det skal gå i stykker i posten. Kjøper du en rørforsterker til x antal tusen kroner kan det være greit å være ærlig, siden forsikringen kun dekker verdien den er oppgitt til.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg tok en sjangs på det der sist jeg bestillte. Fra timaudio. monoblokker, verdi 2170 dollar. Verdien satt de til 600. Slik jeg forsto det var grunnen at de ikke kunne ha noen høyere verdi på forsterkere de sendte ut av landet. De kom jo frem helskinnet. Men jeg var litt nervøs....godt innpakket i trekasser, pappkasse etc ;P

Det er jo bare om tullorna finner på å gå grundig til verks når de fortoller. Kan sjekke opp mot transaksjoner etc. Men aldri hørt om noen som har blitt tatt.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kan anbefale en god hjemmekinoforsterker. Korsun har en ,er den no tess. Er sugen å hive meg på kina bølgen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jungson har også noen som skal være gode. Info finner du om du går på nysound.com, eller også selvsagt www.jungson.com

andre hjemmekinoprodukt er jeg ikke sikker på derfra. kanskje shengya? (vincent)

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fikk pris på cayin 1205.1 idag. E den no tess eller? Må eg ha volumkontrol på dvd spilleren då, eller slippe eg. noen som vet

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om NY sound en "safe" plass å handle?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimkong
    Noen som vet om NY sound en "safe" plass å handle?
    NYSound har til nå vært en safe plass å handle. Jim kan være noe treg til å svare på mailer, men det er jo en annen sak.

Når det gjelder den Cayin 1205.1 du har fått pris på har jeg lest gode ord om den, tror det var på HIFI4ALL.dk. Anbefaler deg å google litt, så tror jeg du finner det du lurer på.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, husk at feil oppgitt pris er å anse som ulovlig smugling/dokumentfalsk, som også er straffbart... Synes kanskje det er på sin plass å understreke gitt at det tyder på at det nesten er regelen fremfor unntaket at folk her i denne tråden oppfordrer til smugling.

Det svarer seg i det lange løp å opptre lovlydig, i det minste får en opptre som en er det her inne på AVforum!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Folkens, husk at feil oppgitt pris er å anse som ulovlig smugling/dokumentfalsk, som også er straffbart... Synes kanskje det er på sin plass å understreke gitt at det tyder på at det nesten er regelen fremfor unntaket at folk her i denne tråden oppfordrer til smugling.

Det svarer seg i det lange løp å opptre lovlydig, i det minste får en opptre som en er det her inne på AVforum!
    Enig i det. Husk også at dersom noe skulle skje med forsendelsen dekker fraktselskapet kun den oppgitte derdien/kostnaden. Også noe å tenke på for de som betegner seg som uheldig....;-)

Folk får jo gjøre seg opp sin egen mening om det er verdt det eller ikke....

Newcomer Gøffo sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Import

Syntes det er vell og bra med griske importører, men.
    Husk at det er bare dere selv dere lurer. Ødlegger dere arbeidsplassene her i norge for allt hifi, så må det være trist. Vi lever selvsagt i et høykostland, og tjener mye iforholdt til de landene dere refererer til. Vi har begynt å se det i andre bransjer, og dette er vell bare en forsettelse.
    Men jeg vi dere skal tenke dere om før dere gjør dette. Neste gang kan det være ditt yrke som blir rammet og da er det du som skal forsvare hvorfor man skal bruke din arbeidkraft iforhold til billig arbeidskraft fra andre land. Vil du redusere dine timepriser for å imøtekomme kundens krav.
    Vi i norge har det godt, og har råd til å betale det det koster.
    Til syvende og sist er det deg selv som må betale dette gilde.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om det NY SOUND kaller DAC er det samme som AV forforsterker/prossesor. Noen som vet.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dac er dac og inneholder ikke surrounddekodere om det ikke står annet

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Husk at det er bare dere selv dere lurer. Ødlegger dere arbeidsplassene her i norge for allt hifi, så må det være trist. Vi lever selvsagt i et høykostland, og tjener mye iforholdt til de landene dere refererer til. Vi har begynt å se det i andre bransjer, og dette er vell bare en forsettelse.
    Men jeg vi dere skal tenke dere om før dere gjør dette. Neste gang kan det være ditt yrke som blir rammet og da er det du som skal forsvare hvorfor man skal bruke din arbeidkraft iforhold til billig arbeidskraft fra andre land. Vil du redusere dine timepriser for å imøtekomme kundens krav.
    Denne konkurransesituasjonen er ikke ny, Gøffo, og eksisterer stort sett i alle bransjer i dag. Til og med i min bransja, helsesektoren. Det er en av ulempene når markedskreftene råder, en er alltid nødt til å tilpasse seg til resten av markedet, uansett hvilken bransje en tilhører.

Du skriver som om dette vil føre til handelens sammenbrudd i Norge, men egenimport er et tema i de fleste bransjer. Aksepter det, tilpass deg til situasjonen og konkurrer ut fra det eller la være. I bilbransjen ble jo dette forsøkt når egenimport av biler ble populært, men nybilbransjen i Norge har jo fremdeles gode tider for det. De aller fleste kunder vil ikke ta seg bryet med å spare de kronene det er snakk om, og vil gjøre "trygge kjøp" av et importør/forhandlernett. Men et mindretall kan jo gjøre dette uten av den vestlige verden faller sammen av den grunn....;-)

Verden er såpass liten i dag, og med dagens e-handelmuligheter har forbrukeren større valgmuligheter og påvirkningskraft i dag enn tidligere. Eller var du fornøyd med gamle Televerket m.fl. som fortalte deg hva du skulle betale for et produkt og så måtte du bare godta det......:???:

Newcomer mskjold sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    272
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gøffo
    Dette var da en utrolig egoistisk innstilling. Det er jo helt riktig som du skriver at vi har det godt i Norge. Er det ikke bra da at vi kan dele litt med rikdommen vår, med andre i "fattigere" land? :grin:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan kan en toller vurdere verdien på en brukt gjenstand?
    Jeg vurderer å importere brukt fra USA, men om jeg ber selgeren sette verdien til $300 i stedet for $600, ser ikke helt hvordan en toller kan vurdere verdien på en brukt gjenstand.

Evt. kan man jo sette verdien til $100 og be selgeren skrive gift, og å skrive på beskrivelsen at det dreier seg om en deffekt vare. Tviler på at tollerne vil koble opp og teste utstyret?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    81
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også kikka litt på korsun D9. Er det noen som har hørt denne? Er det bra greier. Noen som vet. Hjelp.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal selv en tur til Kina. Trenger en DVD opptaker. Noen som har noen råd om hva som kan være lurt å kjøpe eller ikke kjøpe der borte?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handla cdspiller og forforsterker gjennom nysound.com nå. Forforsterkeren blir levert på døra i morgen, og cdspilleren blir snart sendt. Ikke noe negativt å si om de folkene. raske med å svare.

Jeg sammenlignet litt med noen av de andre "aktørene" i den bransjen der og nysound kom like godt ut som f. eks. timaudio.

Er jaggu bra det finnes firma som dhl etc som klarer å få varene raskt avgårde. Forforsterkeren ble sendt mandag, ankom oslo i natt. Synd det tar en dag ekstra å levere når jeg bor på nordvestlandet...

Side 4 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •