Import vs lokal handel ? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 203
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Som tidligere nevnt i denne tråden er det flere aktører på markedet med Kina-import. De fleste av disse er seriøse og leverer det de lover. Problemet til nå har på disse vært håpløse web-sider, manglende priser, uklare fraktkostnader, må kommunisere på mail o.l.

Vil igjen slå et slag for denne siden; www.ornec.com

Her har du full oversikt over både produktgrupper, leverandører, priser m.m. Fraktkostnadene regnes ut når du har lagt produktet i handlevognen, og du kan selv velge mellom DHL og FedEx.

Ornec er nå også knyttet til PayPal, som sikrer deg en fornuftig og trygg transaksjon av kjøpesum uten at du trenger å oppgi kredittkortnummer, som eksempelvis til SVS. SVS har vist seg som seriøse, og ikke misbruker disse opplysningene. Men jeg anser i hvertfall det å ikke måtte oppgi et kredittkortnummer som tryggere.

PayPal-konto oppretter du på www.paypal.com .

Har fått bekreftet fra Sverige og Danmark at de som har bestilt varer der, har nå fått produktene sine, og uten andre problemer enn forsinkelsene. Dette skyldes det enorme uværet som har herjet i Kina i noen uker, med massivt regnvær og oversvømmelser. De andre "KIna-aktørene" har også vært plaget med dette.

Har tidligere handlet med CoemAudio (Jungson Moon Harbour) og var fornøyd med det. Fra jeg bestilte og til jeg fikk varen gikk det ca 6 dager. Men det gikk masse tid i forkant av bestillingen på mailer, spørsmål, forskjellige priser m.m. som jeg kunne vært foruten. Og her virker Ornecs webshop-løsning en god del bedre.

I tillegg er prisene mye lavere, det hjelper jo også...... :wink:

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva i alle dager er dette for noe?!? Cayin Spark D1205.1A selges for 269euro! Det er 2120 kroner det!!! Det var da no inni gamperæve billig! Du får si fra når du vet noe mer om seriøsiteten til siden, og om folk får varene sine til riktig pris og tid osv, for slike røverpriser kan jeg godt bli leve med!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Hva i alle dager er dette for noe?!? Cayin Spark D1205.1A selges for 269euro! Det er 2120 kroner det!!! Det var da no inni gamperæve billig! Du får si fra når du vet noe mer om seriøsiteten til siden, og om folk får varene sine til riktig pris og tid osv, for slike røverpriser kan jeg godt bli leve med!
    Ja, prisene er ikke noe å si på. Merk at i tillegg til disse prisene kommer selvfølgelig frakt (Ca. 150 Euro) og norsk moms (25%). Så endelig blir vel prisen rundt om NOK 4800,-. Men allikevel en god pris..... :wink:

Som jeg skrev tidligere, så har folk jeg har sjekket med i Sverige og Danmark fått varene sine denne uken, og er fornøyd med både pris og levering. Leveringstiden har vistnok vært noe lang, grunnet uvær i Kina.

Har hatt endel mail-kontakt med dem, og de er seriøse og passe raske med svarene sine, og inngir absolutt tillitt.

Mulig jeg gjør et kjøp hos dem til uka for å teste litt ut..... 8)

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, litt frakt og moms og likens fyskap må man påregne, men det er fremdeles snakk om ca.30% av listepris her i Norge!
    Har mailet litt med dem de siste dagene, og bortsett fra prisene som jeg fremdeles ikke tør tro er sanne, virker det som du sier som en seriøs sjappe. Litt begrenset utvalg på enkelte ting, men hva gjør vel det når de selger produkter jeg vil ha til innbruddspris? Alt er imidlertid ikke rosenrødt, de har ikke Cayin inne for øyeblikket, og jeg har ikke fått noe definitivt svar på når de eventuellt Cayin tilbake på lager, så jeg må visst smøre meg med en smule tålmodighet!
    Nuvel, i mellomtiden får du berette hvordan dine eventuelle handler går

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har bestilt effektforsterker og forforsterker fra www.nysound.com , og jeg er veldig fornøyd med både service, levering, kommunikasjon, pris, betaling og kvalitet på produktene. Men det lønner seg helt klart å være litt detektiv før man taster inn VISA-nummeret. Det finnes mange useriøse aktører i dette markedet, som i alle andre.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En gledelig "nyhet", hjemmesiden til Nysound: www.nysound.com
    har fått nytt design og fått kraftig utvidet varesortiment. Som Buril2000 skrev har bl.a han og flere handlet med dem, og eraringene er gode.

Verdt å sjekke ut........

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    fornøyd buril? ventet du ikke over en måned da og fikk ikke kontakt?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    fornøyd buril? ventet du ikke over en måned da og fikk ikke kontakt?
    Vet ikke om dette, einis, men som Buril skriver i innlegget over mitt viste han til at han var fornøyd. Har også to andre brukere her på forumet som har handlet der, og har uttalt at de er meget godt fornøyd med både produktet og servicen.

At noen innimellom er smått misfornøyd, tror jeg vi skal måtte regne med. Slik er det tross alt i våre "egne, norske butikker" også..... :wink:

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så en link til chinese-hifi.co.uk på sentralen.

Noen som har handlet på dette stedet, eller hørt noe om det?

Fikk plutselig lyst på stereoforsterker jeg nå 8-) Kanskje noe å tenke på til stereooppsettet i den andre stua.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Xindak FS Gold Speaker Cable 2.5m $749 (ca 5000kr + mva) nysound.com
    Xindak FS Gold Speaker Cable 2.5m €358 (ca 2900kr + mva) ornec.com

Er store forskjeller ute å går her også ser jeg .. kan være lurt å sjekke litt rundt før man kjøper ;D

(I Norge koster Xindak FS Gold 1m rundt 5500?)

Intermediate Nemesis sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    703
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    FS Gold 2,5m koster 11500.- i følge importøren Audiofoni AS.

Sjekket prisen på nysound og den er $ 550..ca. 3700.- norske.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Nemesis
    FS Gold 2,5m koster 11500.- i følge importøren Audiofoni AS.

Sjekket prisen på nysound og den er $ 550..ca. 3700.- norske.
    Ah .. vel uansett er det store forskjeller.
    Kjøpe den for 11.500 i norge eller importere for 2900kr + mva .. vanskelig valg :grin:

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må ikke glemme at ornec tar 60 euro elns bare i frakt hvor nysound tar 10-15 dollar.
    med samme fraktselskap!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    må ikke glemme at ornec tar 60 euro elns bare i frakt hvor nysound tar 10-15 dollar.
    med samme fraktselskap!
    Enig med einis her!

Når en sammenligner prisene er det viktig å ta med fraktkostnadene, da disse varierer i like stor grad som produktprisene.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er stort sett bare her de varierer. grunnet at ornec tar mesteparten av frakten i egen lomme. salgs-strategi...lav komponentpris. høy frakt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror det er stort sett bare her de varierer. grunnet at ornec tar mesteparten av frakten i egen lomme. salgs-strategi...lav komponentpris. høy frakt.
    Skilte over $100 på frakten på samme produkt fra Coem og NYsound også, så det skiller nok endel over hele fjøla. Ornec sine priser er jo såpass lave at selv når du legger på frakten kommer en godt under Norman sine priser også...... Og det er jo totalsummen som teller....

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ornec og nysound sender med samme fraktselskap fra samme plass. så alt skal koste det samme der.
    coem sender med fedex express.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    chinese-hifi.co.uk tar 380£ inkl frakt for denne ekstremt hyggelige priser i og med at mange av de vises inkl frakt...

Newcomer Hi4-re=Hifi sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    140
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Importere Usher selv..

Vet noen om det finnes noen seriøse selskaper som gjør at jeg kan importerer Usher?
    Husker ikke om Usher kommer fra Kina, men fra "det fjerne østen" kommer det i allefall.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

timaduio

Heisann

jeg har sendt ett par mailer med de i timaudio.com angående jangson ja-50 blokker. Jeg er som sagt ute etter respons på seriøsiteten hos disse, noe som anfield har kommet med noen tanker om.
    Angående monoblokker er jeg veldig overbevist om at de er kanon, hadde nettopp en telefon med en forhandler i oslo som selger disse. Han ble vill og gal når jeg spurte om merket og hadde ikke nok god-ord å si om de.

Prisen jeg fikk hos timaudio var 2171 dollar inkludert frakt. har sett prisen hos andre, blant andre nysound.com hvor prisen var 2050 for blokkene og 450 i frakt med dhl. Så timaudio var da ikke så gale.

jeg har sendt mail til ornec, men ikke fått noe svar ennå på om de har disse. jeg trenger egentlig bare bli litt overbevist om at timaudio er seriøst så bestiller jeg ;P rask og god respons har jeg i alle fall fått på mailene jeg har fått.

Side 2 av 11 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •