Import vs lokal handel ? - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 203
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    251
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Kan virke som den forhandleren har tatt kvelden du...

Eller ikke, den brukte bare 2 min på å loade fremsiden

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Enige

Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Vet ikke om det er riktrig kategori, men tar utfordringen jeg! :lol:

Som jeg har skrevet i en annen tråd tidligere er jeg på jakt etter ny CD-spiller, og jakter i Kina etter en kandidat. Det som har inspirert meg mest med å importere er nettopp hvor bra det har gått med SVS-importen.

Dette er et tema med mye for og imot, samt personlige preferanser. Noen ønsker å betale mer penger for å ha den tryggheten det innebærer å kjøpe innenlands, med tanke på reklamasjonsmuligheter, garantier, reparasjonsmuligheter m.m.

Andre ønsker å få et (samme) produkt, med samme egenskaper, til en billigst mulig penge, og er villig til å la besparingen gå på bekostning av de nevnte punktene over.

Og hvorfor skulle eksempelvis import av elektronikk være så annerledes fra alt annet. Rundt om i verden importeres det millionvis av produkter vi for få år siden ikke ville ha dersom det ikke var laget i Norge (eller minst Europa).

Før ville jo ingen kjøpeeks. import-biler heller, nå selger de som hakka møkk. Er jo nesten like biler, noen få forskjeller, men opplevd kvalitet er enda bedre, fordi folk har betalt mye mindre for disse bilene enn at de hadde gått igjennom norsk importør. Det ble truet med at disse bilene ikke ville bli reparert på norske verksteder m.m.. Nå tilbys jo egne avtaler og priser for å lokke disse kundene til merkeverkstedene istedet for at de blir reparert hos "Gunnar og Peders Auto-låve" et sted i skogen... :wink: De oppdaget nemlig et skjult potensiale.....

Er det ikke denne veien utviklingen går??

Jeg mener det er positivt at verden blir mindre, og mulighetene større for oss forbrukere. Vi er alle forskjellige, og noen vil alltid ta større sjanser enn andre. Hvorfor ikke importere de samme produktene selv, høste de økonomiske gevinstene selv, istedet for å betale noen for å gjøre det?

Men at det er stor-gambling med å importere elektronikk fra USA eller Østen, avfeier jeg! Det er mye større risiko å kjøpe eksempelvis en bruktbil av private i dette landet (selv om den var solgt gjennom norsk importør opprinnelig.. :wink: ) Der kan en skikkelig sitte med skjegget i postkassen.....

Regner med at noen har synspunkter her?

Hei

Jeg er enig i det meste av det du sier. De største risikoene er knyttet til trivielle ting som

Transportproblemer og
    kostnader vs kvalitet dvs. Det var kanskje ikke så lurt å oppdage at 40 % av totalkostnaden på greiene var knyttet til rene fraktutgifter ! Kanskje det var slik at det var bedre å handle hos HIFI klubben å dra nytte av stordriftsfordelene deres allikevel.
    Men det er jo mye mer artig å ha ting som ikke alle andre har og som låter minst like bra som klubbens greier ikke sant ?? http://avforum.no/forum/images/icons/icon10.gif

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Loooogical
    Kan virke som den forhandleren har tatt kvelden du...

Eller ikke, den brukte bare 2 min på å loade fremsiden
    Da får du nok sjekke nettleverandøren din, her laster den inn på 3-4 sekunder

Newcomer Theiss sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil prøve å "vekke" opp denne tråden. Har nettop lest gjennom hele, og her står det masse som jeg fant interessant.
    Det jeg lurer på er om noen har erfaringer med import fra engelske firmaer? Nå er jo pund-kursen på historisk lave nivå, og kanskje muligheter for å gjøre en god deal. Eller er det slik at prisnivået i England kanskje ikke er så ulikt som her i Norge?
    Noen som har link til seriøse firma i England?

Newcomer Daffy sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2003
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

MVA i EU

Tyskland (i allefall) opererer med 19% mva.
    Satking.de sier de tilbakebetaler deres mva hvis jeg viser min norske mva-kvittering med stempel og det hele.

Kjenner jeg de norske reglene rett, tar de 25%mva av alt.
    Varekostnad, 19% mva og frakbeløpet.
    Altså betaler jeg 25% mva på de 19%, men vil vel få igjen bare 19%?!

Tenkte kanskje man trakk fra mva før de shippa varen, når det er eksport?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Thumbs up Velg en annen leverandør

Sitat Opprinnelig postet av Daffy
    Tyskland (i allefall) opererer med 19% mva.
    Satking.de sier de tilbakebetaler deres mva hvis jeg viser min norske mva-kvittering med stempel og det hele.

Kjenner jeg de norske reglene rett, tar de 25%mva av alt.
    Varekostnad, 19% mva og frakbeløpet.
    Altså betaler jeg 25% mva på de 19%, men vil vel få igjen bare 19%?!

Tenkte kanskje man trakk fra mva før de shippa varen, når det er eksport?
    Useriøst ! alle leverandører vet at verdiesendinger er gjestand for toll og avgiftsbehandling ved akomst til et annet land. Velg deg en anne leverandør. Det er og blir slikt at du ikke skal betale avgifter til det landet det eksporteres fra. Frakt er fremdeles en tjenste du betaler inngående moms for. Det er i grunnen veldig enkelt. Deter ikke toll på disse produktene

Newcomer Boyka sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ett lite spørsmål, vet ikke om det er lov og spørre om det engang :O
    men prøver!

en kamerat har kjøpt 2 par høytalere til bil + en cd spiller til meg, han bor i USA, og vi skal få dette sendt til norge via jetcarrier eller noe slikt.
    går det an og få dette stemplet som "brukte" varer og si jeg gidde for exp. 600.- nok for alt ? (blir sendt i en kasse) hvordan blir moms og toll reknet da?

er svært "nervøs" angående dette

Intermediate Starman sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    3,152
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Boyka
    Har ett lite spørsmål, vet ikke om det er lov og spørre om det engang :O
    men prøver!

en kamerat har kjøpt 2 par høytalere til bil + en cd spiller til meg, han bor i USA, og vi skal få dette sendt til norge via jetcarrier eller noe slikt.
    går det an og få dette stemplet som "brukte" varer og si jeg gidde for exp. 600.- nok for alt ? (blir sendt i en kasse) hvordan blir moms og toll reknet da?

er svært "nervøs" angående dette
    Alle sendinger med vareverdi kr 200 (eller mer) skal det betales 25 % mva på.

Et unntak er gavesendinger fra privatpersoner som kan ha en vareverdi på inntil kr 1000,- før sendingen er avgiftspliktig (mva).

Et annet unntak er bøker. Bøker er fritatt for mva/avgift.

Les mer her: Netthandel - Tollvesenet

Jeg vil forslå at du får kameraten din til å sende dette som en gave til deg.
    Sendingen vil da være fritatt for mva/avgift hvis oppgitt vareverdi er mindre enn kr 1000,-.

Vil også anbefale å sjekke fraktpris med det Amerikanske Postvesenet ( USPS - The United States Postal Service (U.S. Postal Service) ), da dette sannsynligvis blir det billigste fraktalternativet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    256
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

noen nye erfaringer ?

Tenkte å forsøke å vekke til liv denne tråden igjen. Er det noen som har nye erfaringer, gode eller dårlige med utenlandske butikker ?
    Kom gjerne med info om butikker som du har god erfaring med, og ikke minst advarsel om useriøse butikker.

Mvh
    Terje

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handla hos cattylink i vår. Relativt stive fraktpriser, men allikevel en fornuftig totalpris. Helt latterlig hurtig levering for mitt vedkommende.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    28
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handla fra Cattylink ett par ganger og vært absolutt fornøyd med det, men så finner jeg denne butikken "hiendking.com" som har temmelig godt utvalg av lignende varer. Ville ha spart over 4000 bare på kjøpet og sikkert 1000 på momsen i forhold til mitt siste kjøp, siden de sender nærmest gratis hvis en har tålmod til å vente 20-50 dager (sjøfrakt?).
    Ikke hørt om dem før, men skal ærlig innrømme at jeg er mer enn bare litt skeptisk. Hadde dog passa ypperlig om dette faktisk er seriøst.

Noen med erfaring herfra?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2011
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jag har tittat på deras sida, och än så länge bara registrerat mig. Tydligen så tar dom betalt genom Paypal. Du kan ju använda dig av det. Paypal har en gräns på 45 dagar innan du måste reportera och anmäla säljaren, sen har du ytterligare 20 dagar att komplettera den anmälan på. Så totalt har du 65 dagar på dig. Så om frakten ligger på 30-50 dagar, så borde man ju vara på den sikre siden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Styrte innom hiendkings i dag selv. Så en god pris på noe jeg var interessert i, men etter litt blaing på sidene deres, ble jeg spesielt mistenksom da jeg oppdaget dette: AKG K1000 Headphones [AKG K1000 Headphones] : HiEndKing Online Stroe

For de som ikke er inne i hodetelefonverden kan jeg fortelle at noe skurrer. Type rosa støy altfor høyt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face Fakes

Min største skepsis går alltid i retning av fakes der dette er aktuelt. Har kjøpt noen latterlig billige Monster M1000 og de var selvfølgelig fakes. Ebay ? , ja selvfølgelig.
    I tillegg selges det noe som er ment å ligne Kimber Cables til en pris godt under det halve på mange av disse sidene.
    Eks. Xindak advarer sterkt mot å kjøpe noen av sine produkter hos andre enn godkjente forhandlere og de nevner sågar de som ikke er godkjente forhandlere med navns nevnelse.
    Det kan være en rekke agendaer rundt slike meldinger fra produsentene, men det er greit å være mistenksom med kjøp fra Kina som er verdensmestere i å kopiere andres produkter

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nysound

Hei.
    Ville bare gi en advarsel om seriøsiteten til NYsound, de virker veldig useriøse nå ihvertfall.
    Bestilte meg et par kabler der og jumpers til høytalere. Bestilte rett før Juli, pengene ble trekkt fra konto 1. Juli, har sendt noen eposter til de uten å få svar de siste ukene, fikk ikke engang epost på at kjøpet var gjort heller. Har hverken hørt fra de eller sett noe til kablene som ble bestillt, drøyer litt i det lengste nå dette syns jeg.

Og Visa dekker visstnok ikke dette heller, det går visst mer på ID-tyveri den forsikringen de har. Har det vært kreditt-kort så hadde man stillt annerledes.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddyh
    Tenkte å forsøke å vekke til liv denne tråden igjen. Er det noen som har nye erfaringer, gode eller dårlige med utenlandske butikker ?
    Kom gjerne med info om butikker som du har god erfaring med, og ikke minst advarsel om useriøse butikker.

Mvh
    Terje
    Jeg kan ihvertfall linke til min solskinnshistorie ved kjøp av MonoPulse Model C fra England. MonoPulse Hi-Fi Loudspeakers: The most realistic hi-fi speakers

Se "min tråd" for mere om bestilling, oppfølging og leveranse.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    64
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøpte to par White Zombie Audio XLR-kabler, rett fra siden dems. Først så klarte de å rote bort pakken, sikkert en eller annen post-tjeneste som ikke er å stole på? Ettersom det ikke var sporing på den pakken, så sendte de kablene med Express International og sporing.
    Er visst ei veldig lita bedrift, men det er helt klart topp service fra de! De svarer på mail veldig kjappt og er seriøse, produktet var det nok heller ikke noe negativt å si på. 8)
    Begge tomler opp for White Zombie Audio!

Newcomer Aerik sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2012
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bomper opp denne tråden litt, det var jo en del info her

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    13
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Erfaringer fra noe av disse?
    Hifi-Schluderbacher

Disse sender ikke direkte til norge, men du kan sende til PB svinesund og hente så vidt jeg skjønner:
    Schlauershoppen.de

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AXIOM Audio har outlet-salg nå:

Factory Outlet - Axiom Audio

Bestile meg nettopp et par M2 v.3, BlackOak.
    De får fine omtaler, bl.a. her:
    AXIOM M2 v3 Bookshelf Speaker Review - Introduction

Side 10 av 11 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •