Er Yamaha svindel eller bare billigere enn de fleste andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er Yamaha svindel eller bare billigere enn de fleste andre?

Har etterhvert lagt merke til at Yamaha annonserer med mye mer watt enn det de fleste andre selskaper gjør, måler Yamaha watt på en egen måte som gjør at de får mer imponerende tall eller er de rett og slett bedre enn mange andre når det gjelder antall watt.

Som et eksempel kan jeg vise fra Yamaha 7.1 Receiver
    (http://www.elgiganten.no/commerce/pr...odnr=RX-V650-T) som koster 3999,-. Denne har på papiret 7x95w mens denne NAD T743v2 (http://www.hifiklubben.com/no/Produk...er.htm?id=6231) kun gir 5x50w og koster like mye. Dette er VELDIG stor forskjell, kan noen hjelpe meg med å forstå det. Såvidt jeg vet er jo også Nad kjente for å lage kvalitetsprodukter, er de mer ærlige når de oppgir mengden watt?

Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon har jo en til samme pris som Yamahaen med 7*90w. Selv betalte jeg 9000 for min gamle Denon med 5*105 (eller noe i den duren) watt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rikky
    Denon har jo en til samme pris som Yamahaen med 7*90w. Selv betalte jeg 9000 for min gamle Denon med 5*105 (eller noe i den duren) watt.
    Er sant det. I høst kjøpte jeg denon avr1804 som da kosta 5000 og hadde 6x80 (trur jeg), nå får du altså en med 7x90w 1000kr billigere... litt rart

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men for å ta for oss forholdet mellom Yamaha og Nad, hvordan kan det være SÅ stor forskjell?

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se deg ikke blind på watt. Det er like mange metoder for å måle watt som det er mennesker i Norge.

Mvh

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Soundfre@k
    Se deg ikke blind på watt. Det er like mange metoder for å måle watt som det er mennesker i Norge.

Mvh
    Hvilken av disse to reciverne trur du er best da?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer helt ann hvilket utstyr og høytalere/lydtype du er ute etter. På Yamaha får du oppsett mic+mer utstyr det får du ikke på NAD men der får du mer ytelse og mindre "mikk makk" igjen :wink: NAD driver som regel høytalere bedre enn Yamaha. NAD har vært plaget av egenstøy men dette skal være fikset nå.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Best, tja si det. Jeg har selv Yamaha, og er fornøyd med den. Men det blir som rs-banditt sier: smaken er som baken. Det er mange som er fornøyd med begge deler. NAD har slitt litt meg forforsterkerne i sine modeller. Yamaha har mer gadgets som autosetup på relativt rimelige forsterkere. Det som jeg finner mer attraktivt med Yamaha er at det ikke er en selger som har monopol på produktet. Derfor tror jeg det er mer pressende marginer på Yamaha produkter enn NAD.

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Er Yamaha svindel eller bare billigere enn de fleste and

Sitat Opprinnelig postet av joasgull
    Har etterhvert lagt merke til at Yamaha annonserer med mye mer watt enn det de fleste andre selskaper gjør, måler Yamaha watt på en egen måte som gjør at de får mer imponerende tall eller er de rett og slett bedre enn mange andre når det gjelder antall watt.

Som et eksempel kan jeg vise fra Yamaha 7.1 Receiver
    (http://www.elgiganten.no/commerce/pr...odnr=RX-V650-T) som koster 3999,-. Denne har på papiret 7x95w mens denne NAD T743v2 (http://www.hifiklubben.com/no/Produk...er.htm?id=6231) kun gir 5x50w og koster like mye. Dette er VELDIG stor forskjell, kan noen hjelpe meg med å forstå det. Såvidt jeg vet er jo også Nad kjente for å lage kvalitetsprodukter, er de mer ærlige når de oppgir mengden watt?
    Husk på dette er utgående modell, derfor billig. Den kostet over rundt 5500,- for 3 mnd siden. Og 657 er rett rundt hjørnet og kommer til å koste mellom 5 og 6k. Selv kjøpte jeg en Yamaha 650 for å ha i stua til 3750 hos lefdal (etter å ha brukt elgiganten sin pris for å bruke 150 % prisgaranti hos lefdal). Så det er bra valuta for pengene spør du meg. 650 er alltid i toppsjiktet i de testene den er med i.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar
    Men trur nok jeg prøver meg på Nad, jeg har et CV anlegg og endel jeg har snakket med sier at Nad sine forsterkere passer bra inntil CV.

Er egentlig litt skeptisk til Yamaha fra før av, både pga av at de prøver å markedsføre seg selv ved å oppgi høy watt effekt samtidig som flere jeg kjenner ikke har vært særlig fornøyde med deres forsterkere. Men men, smaken er som baken :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Deler ikke din skepsis med Yamaha. Men NAD er sikkert bra det også.

Her er en review på NAD T473, får 3.5 av 5. De har målt den til 75w 8ohm i 2 kanaler og 55w 8 ohm i 5 kanaler.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=4835

Her er en review på Yamaha RXV 650, får 5 av 5. Den har de målt til 115w 8 ohm 2 kanaler og 50w 8 ohm i 5 kanaler.

http://www.homecinemachoice.com/cgi-...?reviewid=4719

Så valget er for meg ihvertfall enkelt. Samtidig som andre poengterer her så er det nok mer konkurranse på Yamaha produkter og man får dermed mer pr. krone.

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ofte oppgir Yamaha effekten i 6.ohm i stedet for 8.ohm som de fleste opererer med og da blir effekt tallene noe større. :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville også vurdert Denon 2105 som jeg ser de har på tilbud på HIFI klubben til 3998 nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av harol
    Ville også vurdert Denon 2105 som jeg ser de har på tilbud på HIFI klubben til 3998 nå.
    Ja det er jo ganske billig men valget mitt har egentlig stått mellom Nad t763 v.2. og Denon avr 2805, disse koster ca. 9000kr hver og tenkte å ta en tur innom hifiklubben for å høre litt på de forskjellige, er fortsatt ikke sikker på hvilken av de som er best. Er såklart også åpen for andre forslag viss noen har en forsterker som de er bedre en disse to (til rundt samme pris)

Som sagt kommer jeg til å bruke dette i et Cerwin Vega anlegg med CLSC høytalere, (2x15" i hver front, 10" bak og totalt tre senter høytalere, to framme og en bak. Kommer til å sette en Nad c272 på hver av front høytalerne for å skape ekstra trøkk). Er ganske sikker på hva jeg skal ha utenom selv recivern.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    aha, sorry trodde du var på utkikk etter noe rundt 4k. Kan jo anbefale Yamaha rxv 2500 da har selv RXV 2400 som jeg er veldig fornøyd med. Men tror nok du blir veldig fornøyd med både NAD og Denon.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Yes... må vel ta en kikk på yamaha også da :wink: takk for svar

Newcomer BlackDragon sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Rx-v2500

Har selv Yamaha rx-v2500 som eg fikk kjøpt for 6500kr... Har ikkje angret et eneste sekund på d kjøpet... Forsterkeren er helt glimrende og enkel å jobbe me... Eg vil anbefale Yamaha på d sterkeste ;-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •