Ny forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21

Tråd: Ny forsterker

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ny forsterker

Har tenkt å kjøpe ny forsterker i løpet av sommeren, har hatt Marantz i over 20 år nå, har litt lyst på PM 7200. MEN så ser jeg litt film også da blir det eventuelt SR 4500. Er det noen som kan komme med andre forslag?
    Hsr Marantz LD 100 høytalere nå, men har tengt å bygge meg BEL på til høsten.Problemet er at til meir jeg les å lytter på div butikker til meir usikker blir jeg hva jeg skal velge.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra hva jeg kan forstå så burde du velge en musikalsk forsterker, og Marantz sine modeller passer jo bra da. Men det finnes andre aktører som Arcam som har fått veldig bra omtale når det gjelder musikk fra surroundforsterkerne sine.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er budsjettet ditt? Er enig i innspillet over, Marantz er et godt valg. Vil samtidig også slå et slag for en musikalsk god receiver som jeg har selv (Arcam AVR200) som sikkert er mulig å få brukt til rundt 5k. Da har du et godt utganspunkt for å kunne nyte både musikk og film....

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde tenkt på maks 10k.7200 koster 5995.-BEL 2500.-+kasse,så jeg kan ikke gå så mye over 6000 på forsterker.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv å få tak i en Arcam AVR 300 brukt da. eller så koster jo ikke den mer en 12 ny tror jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt at Rx-v serien til yamaha er meget gode forsterkere, mussikalsk og egner seg godt til film. Jeg sikter egentlig til Yamaha Rx-v2500, siden ditt budsjett er rundt 10k trur jeg den kan være et godt valg, men jeg påstår ikke at den er like mussikalsk som Arcam. Arcamen ligger trossalt på 15-20k Avr 300 altså.
    Hvis du har Strandberg eller en annen forhandler som selger Yamaha er det absolutt verdt å prøve, se om du liker lyden :wink:

Mvh
    De La Patos

Active
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    yamaha er for dårlig til musikk spør du meg

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av De La Patos
    Jeg har hørt at Rx-v serien til yamaha er meget gode forsterkere, mussikalsk og egner seg godt til film. Jeg sikter egentlig til Yamaha Rx-v2500, siden ditt budsjett er rundt 10k trur jeg den kan være et godt valg, men jeg påstår ikke at den er like mussikalsk som Arcam. Arcamen ligger trossalt på 15-20k Avr 300 altså.
    Hvis du har Strandberg eller en annen forhandler som selger Yamaha er det absolutt verdt å prøve, se om du liker lyden :wink:

Mvh
    De La Patos
    Etter hva jeg har forstått så ligger nok både Marantz og Arcam noen hakk lenger opp en yamaha på musikk. Yamahaen er nok likke like engasjerende i spille stil. Og dessuten så er det mange som har tilbud på AVR 300 til ca 11-12 000 tror jeg. Hifiklubben har hvertfall hatt det. Og jeg har sett andre som også har det, men jeg har ikke helt kontrollen på hvem som driver med arcam.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden trådstarters budsjett her er oppgitt til 6k for forsterker, vil jeg nok engang anbefale bruktmarkedet. Fullt mulig å oppdrive pent brukte produkter der til en rimelig penge. Og der er det mulig å oppdrive Arcam AVR200 til ca 5 k som nevnt tidligere.

Når det gjelder en ren stereo-maskin, så vil jeg også anbefale Marantz PM7200. En glimrende musikkformidler, og har ofte brukt den når jeg vil teste/lytte på forskjellige høytaler-varianter. Den ligger vel sånn ca innen budsjettet.

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var en tur innom HFK,såg på en Nad c372 fikk ikke tid til å høre på den, er Nad noe alternativ til Marantz?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad 372 er en kjempegod forsterker, med ENORMT stereoperspektiv, og uhyre mye krefter pr kr. Så det er en kandidat du burde sjekke ut. Vil også si at NAD 352 til 4000kr er UBER bra til prisen, samme lyd som på 372 da, men om du trenger de enorme kreftene 372 har, så er det bare å slå seg laus .

Jeg syns Marantzen kan blir litt kjedelig i lyden, men er nok litt smak og behag..

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opus
    Var en tur innom HFK,såg på en Nad c372 fikk ikke tid til å høre på den, er Nad noe alternativ til Marantz?
    Hvis du har hatt marantz så lenge, og du du ser etter noe nytt fra marantz så hold deg langt una NAD. Det kan ikke sammenlignes med Marantz og Arcam når det kommer til musikk. Så du bør holde deg unna det!

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Thule Spirit IA60 da? Har ikkje høyrt den, men den har fått gode tester.

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Les siste fidelity da vel :wink:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martin
    Les siste fidelity da vel :wink:
    Eg har jo lest det. Det er difør eg skriver at den har fått god omtale. :wink:

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg vert og hørt på litt av hvert av forsterkere.Da er det tvilen kommer snikende,skulle en kanskje kjøpt surround i stedet,og ved en senere anledning kjøpe forserker til frontkanalene,de jeg har sett på er Denon avr 2105 og marantz sr 4500,syntest lyden ikke var så aller verst.

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snakket med en fyr i dag om problemet mitt med og velge hva jeg skal kjøpe, han mente at det eneste riktige var og kjøpe Vincent sv 226 mk2
    så nå er jeg skikkelig forvirret,er der noen der ute i hifi land som kan komme med gode råd???????????javascript:emoticon(':shock:')??

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    prøv ut noe fra Arcam da? de skal jo være veldig bra på musikk samtidig veldig bra på film også.. Har ikke så mye erfaringer når det gjelder arcam og musikk, bortsett fra at i tester og blader og her osv, sier alle at de er gode på musikk og avr 2-300 er noe av demest musikalske receiverne man får til den prisen.

Jeg har sett på filmer et par ganger med AVR 200 og jeg syntes at den hadde god kontroll og virket som et sikkert valg.

Newcomer opus sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    184
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke prøvd den,hvem forhandler de nå?Hfk har hatt dem før,men har visst slutta og selge dei.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av opus
    Har ikke prøvd den,hvem forhandler de nå?Hfk har hatt dem før,men har visst slutta og selge dei.
    http://www.akustikk.no/forhandlere.htm

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •