hodetelefoner

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27

Tråd: hodetelefoner

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hodetelefoner

Er på jakt etter noen gode hodetelefoner, innenfor en prisramme på ca 1000,- kr.
    Noen som har noen forslag?

Newcomer sbrua sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koss Pro 4aat Titanium er ganske gromme. Fet lyd, og er ganske lett drevne. Går for ca 900 spenn. Men har du mulighet, kjøp Sony MDR-V700DJ, som er helt konge på lyd. De koster ca 1500,-

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et veldig godt par i den prisklassen er Grado SR60 som koster litt over tusenlappen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kossene ser bra ut, men har hørt at de ikke er helt optimal å ha på hodet??? De bør være behagelige, og ikke for tunge..men skal sjekke dem ut.

Grado høres også interessant ut. Hvor i verden får man tak i dem?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sofagris1
    Grado høres også interessant ut. Hvor i verden får man tak i dem?
    Jeg køpte et par fra stereofil.no et par fra needledoctor.com
    Mange muligheter med andre ord. :wink:

Gradoene banker i alle fall mine Koss PortaPro langt ned i støvlene. Jeg har også et par AKG K501, det er et godt sett, men ikke så behagelig å ha på hodet - tyngere og "svettere"...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd philips sbc hp 890?

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Gradoene banker i alle fall mine Koss PortaPro langt ned i støvlene.
    Men er de like lettdrevne?

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]
    Sitat Opprinnelig postet av jane
    Gradoene banker i alle fall mine Koss PortaPro langt ned i støvlene.
    Men er de like lettdrevne?
    Ja.
    De greier også å spille høyere enn PortaPro. PortaPro forvrenger på en veldig stygg måte når de presses.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grado hodetelefoner er svært dyre i Norge. I USA koster de fleste modellene rundt halvparten av den norske prisen (ofte enda mindre). Jeg tror faktisk det vil lønne seg å importere selv om man må betale toll. Problemet er at Grado nekter alle autoriserte Grado forhandlere å selge til personer utenfor USA. Derfor er kanskje ebay en mulighet.

Forøvrig er Grado hodetelefoner absolutt å anbefale. Jeg har ikke hørt på sr 60, men har selv sr 325i og er svært fornøyd. De er også relativt lettdrevne. Det kan imidlertid være lurt å prøve før kjøp ettersom mange syntes Grado hodetelefoner er litt ukomfortable.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sony MDR-V700DJ er bra, men ikke til et hvert bruk... Mye bass men langt fra nøytrale, og mer passende for DJer enn for hjemmelytting. Det er min mening i alle fall...

Tror jeg ville kjøpt Sennheiser hvis jeg var deg... De selges i Norge til noenlunde internasjonale priser. Men prøv først!

Grado er grovt overpriset i Norge, som tidligere nevnt. Kjøpte selv Grado sr-125 for 2500 kr, for så å finne ut at de koster $150-200 i USA. Bra headset, men jeg betalte altfor mye

Intermediate ProtoType sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sbrua
    Koss Pro 4aat Titanium er ganske gromme. Fet lyd, og er ganske lett drevne. Går for ca 900 spenn. Men har du mulighet, kjøp Sony MDR-V700DJ, som er helt konge på lyd. De koster ca 1500,-

Nei nei nei...disse kjøpte jeg fra komplett en gang og måtte returnere de...lyden var forsåvidt grei nok, ikke det beste jeg har hørt men bakdelen er KOMFORT! Disse hodetelefonene veier 500 gram! 0,5 KG!! Føles som om man har en kevlar hjelm på huet. Og ikke noe bedre når materialet selve klokkene er laget av må være tatt rett fra latexavdelingen til kondomeriet. Blir svett i øra etter 20 minutter! Jeg så en film med disse, og etter det var øra mine så røde, varme og svette og vonde at man skulle tro jeg hadde stått i Sibir i 50- en time! At lyden er bra veier dessverre ikke opp for komfort! Komfort er viktigst! Man skal orke å ha et headsett på huet i mer enn 2 timer uten at man får vondt. Bare min mening, du bør teste de ut selv. Ser jo også at brukererfaringene fra komplett også går på vekt/komfort...

EDIT: De er IKKE lettdrevne...har en motstand på 250 Ohm jo...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp disse HFI 650 Trackmaster fra Ultrasone

De koster under 1000 kr inkudert frakt fra Tyskland.
    Utrolig bra produkt, søk på google for å finne mer informasjon!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kossene ser bra ut, men har hørt at de ikke er helt optimal å ha på hodet??? De bør være behagelige, og ikke for tunge..men skal sjekke dem ut.
    Jeg har de, de er helt greie, men litt tunge til og begynne med. De er også ganske tungdrevne vil jeg tro min Creative zen micro sliter med å drive disse og det blir dårlig med volum.

Edit:
    Sitat Opprinnelig postet av ProtoType
    Nei nei nei...disse kjøpte jeg fra komplett en gang og måtte returnere de...lyden var forsåvidt grei nok, ikke det beste jeg har hørt men bakdelen er KOMFORT! Disse hodetelefonene veier 500 gram! 0,5 KG!! Føles som om man har en kevlar hjelm på huet. Og ikke noe bedre når materialet selve klokkene er laget av må være tatt rett fra latexavdelingen til kondomeriet. Blir svett i øra etter 20 minutter! Jeg så en film med disse, og etter det var øra mine så røde, varme og svette og vonde at man skulle tro jeg hadde stått i Sibir i 50- en time! At lyden er bra veier dessverre ikke opp for komfort! Komfort er viktigst! Man skal orke å ha et headsett på huet i mer enn 2 timer uten at man får vondt. Bare min mening, du bør teste de ut selv. Ser jo også at brukererfaringene fra komplett også går på vekt/komfort...

De er IKKE lettdrevne...har en motstand på 250 Ohm jo...
    Dette stemmer bra, men jeg vil ikke påstå at de er så ille og ha på seg. Jeg synes det var uvandt i starten, men de er greie og ha på hodet nå. Du må bare passe på og få stilt inn hodetelefonene riktig slik at det ikke gnager og lignende.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv Koss Pro 4aat Titanium og disse er helt ok. Men etter min mening får man mer lyd for pengene med porto pro! Det er noe med Koss Pro 4aat Titanium som jeg ikke liker. De er tungdrevene også. Måttte se meg nødt til å kjøpe hodetelefon forsterker...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    123
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enig med sbrua i at Sony mdr v700 er en bra hodetelefon. har hatt disse et par år, og de funker fedt til bærbar lyd. De har noe mer bass enn en fulstendig nøytral hodetelefon, men dette ser jeg som positivt om man skal bruke disse til bærbar lyd hvor støy utenfra kan forekomme. mdr v700 har en følsomhet på 102 dB og en motstand på 24ohm, noe som tilsier at de suger strøm men spiller høyt som f. Kombinert med en iPod spiller de underholdende høyt når de bare ligger på bordet også. Festlig alternativ til medbrakt høyttalersett. I og med at motstanden er så lav som 24 ohm, så sliter hvert fall forsterkeren i iPod med å levere nok guffe om man skrur opp bassen kun littegrann selv på lavt volum. Fin lukket konstruksjon, noe slitne å ha på hodet over lengere tid, men oppløst og bra lyd! Spiralledning har de også, genialt. Absolutt å anbefale!

Newcomer JAA sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    100
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd philips sbc hp 890?
    Jeg er godt fornøyd med mine ihvertfall. Jeg har også Grado SR60, men synes at Philipsene er bedre rent lydmessig. HP890 er dog mye større og tyngre enn SR60, tviler på at de passer til bærbart utstyr.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zyb
    Kjøp disse HFI 650 Trackmaster fra Ultrasone

De koster under 1000 kr inkudert frakt fra Tyskland.
    Utrolig bra produkt, søk på google for å finne mer informasjon!
    Er veldig interessert i dette paret. Hvis noen kunne gitt meg noe mer informasjon om hvor og hvordan jeg kan få tak i 650 ville jeg satt stor pris på tilbakemeldinger!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Microplex.no selger Sennheiser HD555 til 910,-
    Sennheiser HD5xx/6xx serien er glimmrende HIFI headset som er meget behagelige på ørene. Om du legger på 500,- så får du HD590/595, som er helt utrolige headset for den prisen.

Edit: Har selv HD565 (GoldenEar 1995 edition) og HD580.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lurer på å kjøpe Ultrasone PROline 650. Noen som har hørt det?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •