hodetelefoner - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27

Tråd: hodetelefoner

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    Microplex.no selger Sennheiser HD555 til 910,-
    Sennheiser HD5xx/6xx serien er glimmrende HIFI headset som er meget behagelige på ørene. Om du legger på 500,- så får du HD590/595, som er helt utrolige headset for den prisen.

Edit: Har selv HD565 (GoldenEar 1995 edition) og HD580.
    Er primært ute etter ett lukket headsett som kan brukes i kompani med min nye sony hd5 mp3 spiller.. Er litt bekymret for at de Senn modellene du nevner er for store, både fysisk og driftsmessig. Dessuten ser jeg rundt omkring at Ultrasone sin 650 har fått svært mye skryt som "bærbart" headsett.. Virker dog vanskelig å få tak i dette :s

Edit: Tenkte også på Senn 280pro, tanker om dette?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan tråden bli flyttet tilbake til generell audio og HiFi?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    658
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aldrack
    Er primært ute etter ett lukket headsett som kan brukes i kompani med min nye sony hd5 mp3 spiller.. Er litt bekymret for at de Senn modellene du nevner er for store, både fysisk og driftsmessig. Dessuten ser jeg rundt omkring at Ultrasone sin 650 har fått svært mye skryt som "bærbart" headsett.. Virker dog vanskelig å få tak i dette :s

Edit: Tenkte også på Senn 280pro, tanker om dette?
    HD555 er vel 120ohm om jeg husker rett. Rimelig lettdrevne til å være hifi med andre ord. HD580 er f.eks 300ohm.
    Jeg har ikke testet mindre Sennheiser modeller enn HD5xx/6xx serien. Jeg fant akkurat det jeg lette etter der og så aldri tilbake. :-)
    Men ja, åpne headset er ikke egnet til lytting når du har ulyder fra omgivelser. Men fordelen er mer natulig lyd uten headset følelse og at dem er behagelig å ha på seg.

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mod: hvis reklamering ikke er tillatt, bare fjern dette svaret..

Jeg har et par så godt som nye Sennheiser 280Pro til salgs på avtorget hvis du er interessert. Drives helt greit av en iPod og sikkert også andre mp3-spillere.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hele 5xx serien er nok 50ohm nå. og drives "lett" fra små mp3 spillere

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    16
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av no12
    HD555 er vel 120ohm om jeg husker rett. Rimelig lettdrevne til å være hifi med andre ord. HD580 er f.eks 300ohm.
    Jeg har ikke testet mindre Sennheiser modeller enn HD5xx/6xx serien. Jeg fant akkurat det jeg lette etter der og så aldri tilbake. :-)
    Men ja, åpne headset er ikke egnet til lytting når du har ulyder fra omgivelser. Men fordelen er mer natulig lyd uten headset følelse og at dem er behagelig å ha på seg.
    Tar meg en tur ned på hifiklubben i morgen for å teste disse vidunderlige 555

Sitat Opprinnelig postet av neonsun
    Jeg har et par så godt som nye Sennheiser 280Pro til salgs på avtorget hvis du er interessert. Drives helt greit av en iPod og sikkert også andre mp3-spillere.
    Da får jeg også sjekket ut 280 som kan være mer aktuelt mht til den lukkede konstruksjonen. Blir spennende å prøve!
    Hvordan stiller forresten grado sine sr60/80 seg ift senn 555? Noen som har testet begge modeller?

Intermediate CFD sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    1,054
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selv har jeg også veldig sansen for sennheiser sine åpne modeller. De fleste liker lyden av dem og man slipåper å bli klam i ørene selv etter flere timer. Det eneste negative er at de ikke er lukket og da er uaktuelle for meg

Mine hodetelefoner brukes primært på et relativt bråkete datarom på dagtid og i hjemmekinoen på kvelden. På datarommet er det bråkete (pga 4datamaskiner) og da er det greit med minst 20db demping fra omgivelsene.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •