Nytt srround anlegg

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nytt srround anlegg

Hei!
    Har planer om å kvitte meg med stereo'n og kjøpe meg et hjemmekino anlegg. Har tenkt til å bruke ca 30 000kr. Har sett på dette anlegget.....

Av musikk spiller jeg rock,metal,punk,rap og diverse pop.
    Rommet er ca. 20kvm.
    Det er viktig at man kan dra på litt samtidig som det er kontroll over lydbildet.

Dere må gjerne komme med forslag/tips etc...

btw. Hvilken plasma/lcd tv er å foretrekke til under 15 000kr? (over 32")

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder TV, er det vel Panasonic TH-37PA50 som gjelder. Den er ganske så mye bedre enn det meste annet i prisklassen. Trekk heller fra et par tusen på lydbudsjettet.

http://avforum.no/avnytt/showproduct.../cat/11/page/2

Når det gjelder anlegg, har linken din forsvunnet. Men jeg vil anbefale deg, med din musikksmak, å se på Infinity Beta 40 eller 50 i front, den største senteren Beta C360, og Beta 10, 20 eller ES250 bak. Skal du ha subwoofer, kan du jo se på Beta SW 10 eller SW12. Begge disse har innebygget kalibreringssystem som etter sigende skal fungere meget bra. Disse høyttalerene vil koste deg mellom 10 og 15 tusen, avhengig av hvilke modeller du velger, fra Sverige vel å merke. Kjenner ikke de norske prisene. Sjekk www.prisjakt.nu

Når det gjelder elektronikk, er det bare å bruke så mye som budsjettet tillater. Hvis de 30 tusen du vil bruke er uten TV. ville jeg sett på en rimelig surroundreceiver med pre-out til frontene, f.eks Yamaha RXV 750, og parret den med en Thule IA 100 integrert forsterker med "hjemmekino"-inngang. Dvs at effekttrinnet kan styres av en ekstern prosessor, her receiveren, ved filmtitting, og brukes som vanlig stereoforsterker ved musikklytting. HVis du vil ha mer enn en boks, ville jeg vurdert Yamaha RXV 2500, Denon 3805 eller Pioneer VSX- AX5Ai.

Du trenger også noe mer enn en rimelig DVD spiller, siden den skal brukes til musikk. Et alternativ er da Denon 2910. Alternativt kan du kjøpe en rimelig DVD-spiller som Pioneer DV575, og beholde den CD-spilleren du har i dag hvis den er av brukbar , og du ikke bryr deg om antall bokser i racket.

Lykke til!!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •