Beste stereo forsterker til max 6000 kr

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 36
    Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Beste stereo forsterker til max 6000 kr

hei. jeg har tenkt og skaffe meg en grei stereo forsterker til ca 4000-6000 kr. Hvilken bør jeg velge?. Der jeg bor er hiflklubben og hificenter, ser helst att jeg kjøper den der pga det er greit og få høre den

Her er noen fra klubben: DENON PMA-1500mkII, DENON PMA-1055, NAD C352. Kom gjerne med andre forslag!

Jeg er ute etter en forsterker med litt strømstyrke, men jeg er litt usikker på NAD fordi mange mener att NAD er litt *grå i toppen*

Edit: Jeg har proson reality 62sa nå, men skal bytte dem ut ca en mnd etter jeg kjøper forsterker. + jeg har 1 stk dynabel phobos sub nå. jeg tenker på og sette sammen ett stero anlegg med forsterker til max 6000 og høytalere som matcher den bra. Hva skal forsterker/høytalere koste? er det 50/50?. ca 6000kr er max jeg kommer til og bruke på høytalerne.

Jeg hører på er egentlig det meste av musikk typer. Men det går mye i pink floyd, niel young, led zeppelin, og litt rap, og anlegget skal med fordel kunne spillle litt høyt.

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til forumet.

1.Ein brukt CAYIN 252B
    2. Ny Rotel RA02.

Forslag Nr 1 har alt du trenger.

Edit. Kva slags høgtalarar har du?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK. Mangler litt info fra deg, men forslagene over er nok gode. Aner ikke noe om hva slags musikk du spiller, eller hvilke hoeyttaler den skal drive. Med stroemsterkt alternativ tenkte jeg paa denne

http://www.hi-fi-center.no/shop_item...,83&id=851

Den burde vaere stroemsterk i massevis og skulle passe meget bra til musikk som krever skikkelig troekk

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomaso
    OK. Mangler litt info fra deg, men forslagene over er nok gode. Aner ikke noe om hva slags musikk du spiller, eller hvilke hoeyttaler den skal drive. Med stroemsterkt alternativ tenkte jeg paa denne

http://www.hi-fi-center.no/shop_item...,83&id=851

Den burde vaere stroemsterk i massevis og skulle passe meget bra til musikk som krever skikkelig troekk
    Og radio i tilegg... :wink:

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde gått for den Harman/kardon jeg og, men hvis du skal bare høre på klassisk musikk hadde jeg valgt noe annet, kanskje den marantzen! Thule sine forsterkere er også ganske gode, de finner du på hifiklubben!

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Jeg hadde nok tatt en nærmere kikk på denne. Den kan kjøres i klasse A, og låter veldig pent.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke en gang Hi-fi-klubben i Bergen anbefaler Denon PMA 1500. Min bror kjøpte nylig forsterker i denne prisklassen, og ble frarådet å kjøpe denne av en ærlig ansatt i Bergensfilialen.

Vi hørte på Marantz 7200. Absolutt en bra forsterker, men den er veldig høyt priset i Norge. I England får den gode kritikker, men det er til en pris på 340 pund - altså under 4000 kr!! Men bevares, den låter bra, selv om klasse A-funksjonen ikke er annet en en gimmick i mine ører.

Valget falt til slutt på Thule IA-100. Den er 400 kr over budsjettet ditt, men da får du en kraftig og utrolig lekker 100-watts forsterker med herlig lyd Eneste drawback er at det mangler utgang for headset, og at fjernkontrollen er skammelig simpel. Men sterk anbefaling!!

Newcomer MR.Polyglass sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg strekker gjerne busjettet med 400 kr. Headset er noe jeg aldri bruker, så det spiller ingen rolle. Men jeg er usikker på valg av høytalere til den thule forsterkeren, ser helst att jeg kjøper alt på en plass. Takker for gode forslag

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tips til mitt tidligere forslag:

HK3480 + QLN 603mk2 eller helst QLN 604mk.

Er helt sikker på at Thule og kunne vært bra alternativ. Sliter litt med å finne høyttalere i tilsvarende klasse hos HFK. Kanskje B&W B&W DM604 S3 eller B&W DM603 S3....vet ikke jeg...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo sjekke ut Dali Suite 1.7 for eksempel? Har hørt på storebroren til denne, og den låter i alle fall bra. Jeg ville kanskje heller kjøpt forsterkeren nå, og ventet noen måneder og spart opp to tusenlapper ekstra til å legge i høyttalerpotten. Får mye mye mer høyttaler for 8000 enn for 6000, særlig hvis du har lyst å spille høyt en gang i bland

Men når det gjelder Thule, sier jeg bare løp og kjøp! Den låter defintivt bedre enn Marantz og ser mye mye tøffere ut. Harman Kardon'en som en annen anbefalte har jeg ikke hørt på. Den er sikkert bra også, men det kommer jo an på hva du trenger. I Thule er alle kronene puttet i to kanaler med godlyd uten dippedutter og ekstrafunksjoner. Mer lyd for pengene vil jeg tro, men ingen radio eller digital lydprosessering slik som Harman Kardon...

Både hos HFK og HFC får du låne utstyr med deg hjem over helgen hvis du deponerer for beløpet eller skriver under på kredittavtale. Så kan du i ro og mak gjøre deg opp en mening i din egen stue...

Active thomand3 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil igjen på det sterkeste anbefale patos b410. De koster 5300,- tror jeg, og tror hfc sikkert kan være behjelpelig med å skaffe.
    Brukte mandagen hos hfk, og hørte masse dali og b&w, men ingen av disse kommer inn i mitt hus ihvertfall.
    Ellers er system audio meget bra hvis ikke du setter krav til dypbass.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden tråden fortrinnsvis spurte etter stereoforsterker til inntil kroner 6000,- så vil min anbefaling gå til Marantz PM7200. Sikker mulig å få prutet litt på HFCK også, i forhold til på HFK. Dette er en knallforsterker til prisen..... :wink:

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjetilB
    Men bevares, den låter bra, selv om klasse A-funksjonen ikke er annet en en gimmick i mine ører.
    Jeg opplevde en drastisk bedring i lyden ved innkobling av denne funksjonen. Hele lydbildet roet seg litt ned, samtidig som bassen fremstod som mer kontrollert. Uansett; den er et godt kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Siden tråden fortrinnsvis spurte etter stereoforsterker til inntil kroner 6000,- så vil min anbefaling gå til Marantz PM7200. Sikker mulig å få prutet litt på HFCK også, i forhold til på HFK. Dette er en knallforsterker til prisen..... :wink:
    Sjekket for moro skyld litt nærmere om den forsterkeren, jeg. Det viste seg at den er enda mer overpriset enn jeg først trodde. 6000 i Norge - i England får du den oppgraderte Signature-utgaven for £340 (4055kr). Den modellen som HFC selger, får du får £220, eller 2623 kr!!! Sjekk selv på kelkoo.co.uk.

Den prisforskjellen er så heftig at jeg nesten vil kalle det svindel! Kjøp heller et produkt som selges til tilnærmet normal europeisk pris!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buril2000
    Jeg opplevde en drastisk bedring i lyden ved innkobling av denne funksjonen. Hele lydbildet roet seg litt ned, samtidig som bassen fremstod som mer kontrollert. Uansett; den er et godt kjøp.
    Vår erfaring var at du må legge godviljen til for å høre noen forbedring. Og da testet vi med både T+A TAL 2.1 og med Dali 850 høyttalere. På normalt lyttenivå klarte ingen av oss å gjette om knappen var inne eller ute når vi laget vår egen lille "blindtest". Men kanskje vi ikke har gullører :?

Her er en liten test:
    http://www.hifichoice.co.uk/review_print.asp?ID=2795

Uansett, HFC tar dobbel pris for denne forsterkeren...

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du sikkert ikke vil kjøpe uhørt, er kanskje ikke dette noe for deg, men at du kan få tak i en bedre forsterker til 6000,- som ikke er tyvgods skal jeg like å se:

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll...sPageName=WD1V

Veil pris i Norge 16000,- Spiller meget bra med sine 2x100w. Meget musikalsk. Vil anbefale denne på det varmeste.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av KjetilB
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Sjekket for moro skyld litt nærmere om den forsterkeren, jeg. Det viste seg at den er enda mer overpriset enn jeg først trodde. 6000 i Norge - i England får du den oppgraderte Signature-utgaven for £340 (4055kr). Den modellen som HFC selger, får du får £220, eller 2623 kr!!! Sjekk selv på kelkoo.co.uk.

Den prisforskjellen er så heftig at jeg nesten vil kalle det svindel! Kjøp heller et produkt som selges til tilnærmet normal europeisk pris!
    Dersom du hele tiden skal sette produktkvaliteten opp mot hva produktet koster i andre land, så kan du holde på en stund, og aldri få kjøpt noe som helst. Slike eksempler finnes overalt, med alle produkter. Skal en ikke kjøpe en ny bil i Norge da, fordi de koster mye mindre i andre land??
    :? Skal du så importere denne til Norge kommer det jo fort flere kostnader på, så tilslutt er kanskje ikke prisforskjellen så stor allikevel.

Siden trådstarter ikke nevnte import, så mener jeg fremdeles at dette er et bra produkt til prisen, sammenlignet med andre produkter til samme pris (i Norge).....

:!:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sammenligningen med bil er ikke relevant i det hele tatt. Tar man vekk avgiftene, ligger vel bilprisene i Norge noenlunde på linje med andre land.

Når det gjelder hi-fi kan jeg ikke se noen god grunn for slike prisforskjeller. Det er naturlig med en viss prisforskjell fra UK, pga lavere moms og større marked. Men det er vanskelig å forsvare så voldsomme prispåslag. Det er vel ingen andre kostbare varer som er så mye dyrere i Norge enn i resten av Europa som en del hi-fiprodukter?

Active
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    371
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Naa kjenner ikke jeg til loennsnivaaet i alle andre land, men det er jo generelt hoeyt nivaa her i Norge. Dette presser prisene en del. Hifi produktene har andre kostnader enn kun produksjonskostnader. Bedriftene har nok en del hoeyere faste kostnader i husleie, finanskostnader og transportkostnader.

Men paa en annen side er det jo galskap naar vanlig pris paa et sett med surround hoeyttalere er 51000kr og etter pruting og diverse avlsag, ender man paa 36000kr. Dette er ikke varer som er paa vei ut av sortimentet engang! Da begynner jeg aa lure. Jeg faar iallefall ikke lyst til aa handle der, om jeg ikke faar klekkelig avslag.

Det samme gjelder andre butikker som har priser de markedsfoerer, men det er ingen som betaler full pris. Har man gjort det, blir man naermest ansett for dustemikkel, paa pent :wink:

Huff...ble jo OT alt dette...sorry

Er det noen avgjoerelse paa gang :?:

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •