Noen som har erfaringer med JM LAB senter og front?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 23
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Noen som har erfaringer med JM LAB senter og front?

Det nærmer seg sommer og feriepenger, og jeg leter og leter etter nye høytalere (moro å lete egentlig ).
    I utgave 4 av DVD & Hjemmekino står det litt om JM LAB. Jeg tente litt på det som sto der. Skal kun ha en senter og to front.
    Hva med Chorus 716S og Chorus CC700 S som det står i bladet??? Noen erfaringer???
    Har en Denon 3805 forsterker og alt skal stå i en stue som i utgangspunktet ikke er så gunstig for lyd... dører og åpninger overalt, men men... nye høytalere skal jeg ha!

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Cobalt 816S og er knallfornøyd, jeg får inntrykk av at de fleste med JMlab her på forumet holder seg til dette merket, det burde si noe. Aberet med de mindre høyttalerne fra denne produsenter at det er lite dypbass, da må du opp i pris. Om du har en ålreit subwoofer, eller ikke så mye bassbehov, blir det knall.

Du bor ikke tilfeldigvis i Oslo-området? Da kunne dette være noe å ta en kikk på. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var stor prisforskjell på Cobalt 816 og Chorus 716.
    Hvis jeg forsto prisen rett på hifihuset i Bærum, så er det rundt 14' for EN, eller er jeg helt på jodet nå??.
    Da spørs det om ikke ditt forslag er litt for dyrt. Hvor stor er egentlig forskjellen??

Æsj, pc'en min krangler, kommer ikke inn på linken du har lagt inn. Skal sjekke fra jobben... bare ikke fortell sjefen min det

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg foreslår ikke å kjøpe 816, bare mumler om merket generelt. Jeg linket til en annonse på AVtorget, en som selger blant annet 725 for 4k.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Peekaboo
    så er det rundt 14' for EN, eller er jeg helt på jodet nå??.
    De ligger vel på rundt 14 lapper for paret, ikke per stk.

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regna litt på Cobalt-system i går, og merka at det var mange tusenlapper å spare på å kjøpe i Sverige, men det er jo sikkert mulig å få gode rabatter på kjøp av komplett surroundsett hos Hifihuset i Bærum også?

Skal ha nye høyttalere rundt om til sommeren, og vurderer ulike alternativer, akkurat nå står det mellom Jmlab og Klipsch.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å si det slik: Det er mulighet for å få ok priser på Hifihuset

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regna litt på Cobalt-system i går, og merka at det var mange tusenlapper å spare på å kjøpe i Sverige, men det er jo sikkert mulig å få gode rabatter på kjøp av komplett surroundsett hos Hifihuset i Bærum også?

Skal ha nye høyttalere rundt om til sommeren, og vurderer ulike alternativer, akkurat nå står det mellom Jmlab og Klipsch.

Jeg hadde gått for JmLab, ta en tur eller ring til Hifihuset, så blir dere sikkert enige om en bra pris. Han har jo ofte mye brukte ting inne også.
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å ta meg en tur dit til sommeren, ja. Må bare gjennom et par måneder med sommerjobb først, ser for meg seriøs overtidsjobbing for å få råd til alt jeg har planer om :roll:

Intermediate tralltrall sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres velidg fornuftig ut.
    Sommeren er en bra tid å kjøpe hifi på også, da er det lite kunder og lite omsetning i butikkene, og mulighetene for ett bra kjøp for de som har penger å bruke på hifi istedet for sommerferie er stor. :-)
    Min byggetråd og hjemmekino: Min hjemmekino

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har HT i Chorus serien, samme som 716, bare minus et bass element og noen cm i høyden. (706)

Jeg er meget godt fornøyd. Før jeg kjøpte dem hørte jeg på proson reality, boston acoustics, kef, b&w, dantax/eltax, mission og jeg liker lyden mye bedre i JM labene.

Helt utrolig deilig bass, stram tørr og mye i forhold til størrelsen, hvis du lukker øynene og hører etter føles det som en mye større høyttaler. Diskant og mellomtone er veldig bra det og.

Og Hifihuset anbefales på det aller sterkeste. Kjempebutikk. Og nei, jeg får ikke penger for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    YEY!!
    Da skal det ikke ta lang tid før jeg stikker innom Hifihuset!! Dvs. etter ferien min, men når jeg kommer hjem skal jeg undersøke litt ja.

Takker så mye for alle tips

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også JMlab front og senter (og hele veien rundt).
    Bruker Chorus 725 som fronter og Chorus CC 700 i senter.
    Er godt fornøyd med dette.
    Jeg syntes nok at Chorus høyttalerne manglet litt i de laveste frekvensene (bassen), noe også andre Chorus-eiere har bemerket.
    I mitt tilfelle løste jeg problemet da jeg skaffet meg subwoofer. Jeg valgte Cobalt SW800 for å få litt mer "pondus" i bassen.

Se forøvrig artikkelen i siste DVD & Hjemmekino, hvor de har testet 5 forskjellige høyttalersystemer i denne prisklassen - deriblant JMlab Chorus. Jeg kan røpe at JMlab kommer bra ut av denne testen.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan være enig i at HTene ikke har subbass, men jeg vil heller ha stram og fin kvalitet på bassen, enn mye dyp utydelig bass. Oban, er det S serien du har?

Sub er det neste jeg sparer til

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil bare si at jeg kun har positive erfaringer med HiFi Huset.

Hadde det vært en del av forumet hvor man kunne legge inn butikkerfaringer, hadde jeg helt klart lagt inn min gode erfaring der.

Hør bare:

Som førstegangskunde fikk jeg - uten å prute/spørre - avslag i prisen på alle høyttalerne jeg kjøpte(alle som står i signaturen, bortsett fra suben selvsagt), selv om jeg kjøpte dem i flere 'bolker' og altså ikke fikk "kvantumsrabatt", og da jeg ikke hadde mulighet til å reise inn for å hente, hva skjedde da? Jo - de kom hjem til meg på døra og leverte dem - gratis!
    Kunne til en viss grad forstått det hvis jeg var "stamkunde", men dette var altså første gang. Men definitivt ikke siste, hvis jeg trenger noe annet senere som de fører.

Veldig hyggelige folk også. Godt at noen butikker tenker som så at fornøyde kunder = god reklame = større intekter.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Fint at du ønsker komme med hyggelig tilbakemeldinger/reklame for en forhandler, men det passer seg ikke i en teknisk tråd.

Denne tråden omhandler uansett etterhvert lite teknisk info, slik at den flyttes til pris -og produktjakt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men av og til har man behov for å komme med et spontant innlegg som på sett og vis omhandler tema.

Intermediate Oban sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    859
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Oban, er det S serien du har?
    Nei, jeg kjøpte før S-serien kom. Detaljer om den "forrige" Chorus-serien kan du lese HER (link)

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Oban
    Se forøvrig artikkelen i siste DVD & Hjemmekino, hvor de har testet 5 forskjellige høyttalersystemer i denne prisklassen - deriblant JMlab Chorus. Jeg kan røpe at JMlab kommer bra ut av denne testen.
    Det var der jeg fikk øynene opp for JM Lab.
    Har en sub fra før, så hvis det blir JM Lab jeg kjøper kan jeg teste ut med og uten sub. Hvis det viser seg at sub er nødvendig, ja da får jeg heller invistere i en ny en etterhvert.

Noen som vet hvordan JM Lab sine høytalere går til Denon 3805 forsterker??

Newcomer Henke sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    95
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må legge meg på med gode kommentarer:
    Har bare handlet to ting der, men til hyggelige priser. Alltid like hyggelig og komme dit og man får alltid den hjelpen man trenger.

Over til JMlab. Har bare CC700 (ikke S), men den løftet hele systemet mitt når jeg fikk den! Sitter også med planer om å oppdatere frontene til 716S eller 726S til høsten.
    Hva er forskjellen på de to utenom et ekstra basselement?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •