Mp3 spiller, hjelp!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mp3 spiller, hjelp!

Skal kjøpe meg en mp3 spiller nå, med følgende kriterier:

1 Gb
    Liten som kan brukes til trening
    armbånd
    bra lyd selvsagt
    helst ikke overføringsprogram
    klare helst usb 1.1 og 2.0

De jeg har lurt på hittil er Creative n200, Creative v200 og Iriver ifp-799.

Har lest tester av n200 og ifp-795/799.
    http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=12964 (n200) og http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8869 (ifp-795/799)

Der sliter jo n200 med avspillingsproblemer og susing med bakgrunnslyset på og ifp-795 med at det trenger overføringsprogram og at den ikke klarer usb 1.1, men virker bra utenom det. Så ingen er helt etter det jeg ser etter.

Noen som har noen kommentarer på dette med problemene til n200? Den er jo klart billigst så i utgangspunktet mest interessant.

Hva er forskjellen på n200 og v200 egentlig? Bare at v200 ikke har armbånd men kan brukes som disk? Har lest i en produktomtale at v200 ikke har problemer med avspilling, så de kan jo ikke være helt like heller..

Eller har noen forslag på andre som er bra i pris (maks 1500) og som ikke har de problemene?

Takker

Mvh
    Petter

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med den minste iPoden (shuffle)?
    Liten som en tyggisspakke og masse utstyr å få kjøpt men du får ikke display.

Overføringsprogrammet er genialt synes jeg, men tror du kan komme rundt med hacket firm/software

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glemte å ta med radio som et kriterie. Og shuffle har vel ikke det? Har du en link til en test for shuffle? Har liksom konsekvent ikke sett på Apple pga batterikapasiteten..Men display er jo ikke så viktig egentlig, så kan jo være et alternativ.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har dessverre ikke test eller erfaringer (Har 3G 40GB selv).
    Radio er det nok ikke og er enig i batteriskepsisen mot Apple.
    Jeg kjøpte allikevel siden jeg ikke er borte fra strømuttak lenge av gangen, men så har jeg da også kjøpt 12V-lader og en ekstra klump som tar vanlige batterier.
    Kjøpt også Koss porta pro og synes det låter meget bra..

Nå er vel denne noe bedre enn de store tror jeg, og man kan få kjøpt en fancy ekstra batteripakke (men da begynner det kanskje å bli dyrt).
    Til noen av Applene får man en liten tass til å koble til som tar 9V brannvarslerbatteri, men vet ikke om man får det til denne.

Du finner nok masse info på nettet og det finnes masse forum, bl. a. ipodlounge.

Synes den er rimelig og meget stilig. Spilleliste lager man i overføringsprogrammet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser forresten ut til at Hifiklubben har begynt å forhandle iPod.
    Alle tidligere forhandlere har vært langt dyrere enn Apples egen internettbutikk (som jeg er kjempefornøyd med).
    De er visst vanskelig å konkurrere mot.

Men prisene de har fått hos hifiklubben ser hyggelige ut...

NB! Har sett "garantert billigst"-annonser som ligger mer enn NOK1000,- over Apple på en 60GB!!!
    Det er også mange som ikke følger opp Apple sine prisreduksjoner særlig raskt.
    Så hvis det blir aktuelt, sjekk i Apples norske nettbutikk for å sammenligne priser...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svarene,

her er en test: http://www.dinside.no/php/art.php?id=117421

Har jo noen negative sider da, bl.a. ikke armbånd eller radio. Men sikkert et greit kjøp, for all del..

Active macca sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg handla en Napa 1GB på Elkjøp for 1295,-. Godt display, takler begge USB-typer og bruker 1 vanlig AAA-batteri.
    Har riktignok ikke radio, men det fins da drøssevis av miniradioer du kan ta med sammen med MP3en din!!
    Skjønner ikke hvorfor du vil ha oppskrytte Koss Porta Pro med halvåpen løsning, når du får den bedre Sennheiser 200 som er lukket og mye stiligere design! Litt dyrere, men verdt det!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Handla Koss litt på impuls, men er fornøyd med lyd og størrelse sammenslått. Synes det er valuta for ca. NOK350,- som jeg fikk den for.

Hva koster ditt forslag?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selger mp3-spillere på MEGA (!), som koster rundt 400 kroner. Denne kan oppgraderes med SD-kort hvis du ønsker mer plass. Den er veldig liten, og man trenger ikke overføringsprogram. Det koster vel rundt 1000 kroner for et SD-kort på 1GB. + 400 for spilleren =1400 spenn

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •