Hej.

Jeg tænkte det kunne være sjovt, at huske på de anlæg som man hat haft gennem tiderne.

Da jeg var fem eller seks år, fik jeg af mine forældre en lille båndoptager. Det var en i mono og selve højttaleren var indbygget i båndoptageren. Den havde jeg frem til 1985, hvor den gik til.

I julen 1985 fik jeg af mine forældre en ghettoblaster. Det var en Hitachi med dobbelkasette, hvor den ene kan optage samt tuner.

I april 1988 købte jeg en sammenbygget steroanlæg af mærket Philips med et par små højttalere, til 2000 kr. Den bestod af dobbelkasette, tuner og pladespiller. "Set i bakspejlet" var lydkvaliteten ikke noget, at råbe hurra for.

I 1989 købte jeg min første video, det var en NEC eller var den en NAC. Jeg kan ikke lige huske det .

I sep. 1991 gik jeg over til JVC minianlæg til 4000 kr. Den bestod af dobbelkasette, tuner og CD-afspiller. Det var første gang havde CD-afspiller og den første CD jeg købte, var med Metallica "The Black Album" Siden af købte jeg et par reolhøjttaler af mærket Interaudio 2000 XL by Bose til 2 x 800 kr.

I 1994 fik jeg min føste sterovideo det var en Finlux.

I maj 1996 var der igen tid til udskiftning. Denne gang gik jeg over til FineArts by Grundig. Det bestod af en pro logic surroundforstærker, kasettebåndoptager ( Har den, den dag idag ) tuner og CD-afspiller. For første gang købte jeg gulvhøjttalere, det var Bose 501, centeren var en Bose V-100 og som baghøjttaler bibeholdte jeg reolhøjttalerne.

I 1997 blev Finlux'en skiftet ud med en Panasonic super-VHS video.

I 1998 købte jeg en pladespiller til FineArts-serien. Det viste sig senere, at det var en fejlkøb.

I nov. 1999 hoppede jeg på "DVD-vognen". Hvor jeg købte en Pioneer DV-626, som jeg har den dag, idag.

I sommeren 2000 købte jeg en Jamo subwoofer til anlæget.

2003 blev det store udskiftnings år. I aug. blev forstærkeren skiftet ud med en harman/kardon AVR 4500 og i sep. blev subben skiftet ud med Dali Suite S 1,2. Løbet af okt. blev gulvhøjtalerne og centerhøjttaleren, skiftet ud med Dali Suite 2,8 og C 0,8. 501'erne blev brugt som baghøjttalere. Løbet af nov. købte jeg en effektforstærker NAD C-270, til at drive fronten med. Derefter blev CD-afspilleren skiftet ud med NAD C-542 og siden blev 501'erne skiftet ud med Dali Suite Rear 0,8.

Siden har jeg fået solgt det gamle anlæg undtagen kasettebåndoptageren, Bose-højttalerne, Jamo-subvooferen samt pladespilleren

I sommeren 2004 købte jeg en NAD 906 brugt. Til at drive centeren og baghøjttalerne med og okt. blev h/k-4500'eren skiftet ud med NAD T-163 v.2

Det var så min historie .

Mit nuværende anlæg: http://www.hifi4all.dk/forum/forum_p...ID=18143&P N=5

Mvh. Thomas