Ligger med planer bak ørene for min første hjemmekino!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 24
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ligger med planer bak ørene for min første hjemmekino!

Hei.

Som dere ser så er jeg ny på forumet :lol:

Jeg har endelig klart å skrape frem noen kroner etter jeg begynnte å jobbe. Og nå har jeg planer om å bygge min første hjemmekino.

Jeg har fra før et 32" widescreen. Så det får holde med det første.

Men når det gjelder selve anlegger (høtalere og forsterker) så er jeg rett og slett helt usikker. Jeg pleier som regel å finne det jeg vil ha, men det er jo så utrolig my å velge i nå til dags innen høytalere og forsterkere.

Så det jeg lurer på er om dere her på forumet har lyst å hjelpe meg å bygge sammen et hjemmekino anlegg som stiller min krav?

Ok, la oss begynne.

- Først av alt så vil jeg si av budsjettet er stramt. Har maks 7000kr å bruke til forsterker og høytalere.

- Jeg vil har høytalere og forsterker som virkelig gir deg en god surround efekt der du skvetter of hører lyder overalt. Akkurat som på kino. Mest mulig likt hehe :P

- Jeg vil også ha høytalere som virkelig trøkker, men samtidig har en klar og fin lyd.

- Tv bordet og tven min er forøvrig gråe. Så jeg vil helst at de skal stå i stil.

Vel det var det jeg kom på nå.

Håper dere klarer å hjelpe meg så lover jeg å legge ut bilder når alt er i boks!

På forhånd tak!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    704
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    eg vil si at du bør spare en stund til før du begynner kjøpet ditt.... for 7000 kr og med alle de ønskene dine, kommer nok det til å ta en tid.... :lol: men kan jo se om du finner noe brukt her på forumet..... men personlig ville jeg startet med stereo format.....

Newcomer erlendby sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    222
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes kanskje dine krav er noe vanskelig å forene med ditt budsjett. Skal du bruke dette kun til film, eller skal det også brukes til musikk? Du kan jo sjekke bruktmarkedet, men hvis jeg var deg ville jeg smørt meg litt med tålmodighet og spart opp litt mer penger.

Edit: Skrivefeil

Active HFfredd sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    435
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anbefaler deg og bygge et anlegg over tid. Standard for mange er og kjøpe så mye utstyr de får for budsjettet. Etter en stund angrer man og må begnne med utbyttingen. Jeg råder de fleste som skal kaste seg på hjemmekino bølgen om og starte i stereo med en god forsterker som plattform. Kjøp en helt ok dvd f.eks dv575 fra pioneer sammen med en god surrond forsterker(gjerne brukt, f.eks Harman Kardon 5500) og med noen brukte høytalere. Deretter sparer du litt og starter på oppgraderingene. Med en god surroud forsterker som plattform, og en helt ok dvd, kan du oppgradere høytaler pakken. Sats på et godt sett med front høytalere få til godlyden og kjøp center i samme serie. Flytt daværende fronthøyt. til bakhøyt. og du har straks 5 høytalere. Grattis du har nå surround :wink: . Da er det bare og starte jakten på en god sub og vips har du lyst på ny dvd forsterkter, større bilde, bedre kabel osv osv osv.

Lykke til!

Intermediate AndreasLie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,063
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er nok lurt å kanskje spare litt til og kjøpe i ettapper. skal du ha fult anlegg til 7000 så er man jo nesten nede på rimi nivå. Sats heller på stereo i starten og kjøp feks en god reciver til å begynne med. Denon AVR 1905 til 3495,- er feks et godt alternativ. jeg har begynt med den selv. så skaffer du deg en dvd spiller til feks rundt 1500,- da får du noe som funker bra. Viss du er litt nevenyttug kan du jo feks også bygget høyttalerne dine selv og da kan du jo få den finihen du vil. Skal det forresten være gulvstående eller bokhylle høyttalere?

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du ikke har så voldsom erfaring med hjemmekino fra før, og ikke stiller veldig store krav til lydbildet, men samtidig vil at det skal se pent ut, så sjekk ut de nye argon-høyttalerne til HFK:

http://avforum.no/forum/viewtopic.ph...amp;highlight=

Dette gir meget for pengene, og med full surround inkludert sub havner du på 8500kr dersom du greier å skrape sammen litt til. I tillegg trenger du forsterker, men det behøver ikke koste deg dyrt.

Dette er et matchende, godt og billig alternativ fra denon:

http://www.hifiklubben.com/no/produk...er.htm?id=5414

DVD og forsterker i en og samme innpakning. Da er vi totalt oppe i 12500 kr, men jeg var innom HFK på grensen idag og der selger de en demobrukt slik til 3000,-. Med litt pruting får du hele sulamitten til 10.000 eller 11.000 :wink:

Jeg vil ikke anbefale noe billigere pga for dårlig kvalitet, men dersom du allerede har en ålreit DVD-spiller bør du satse på denne receiveren fra denon, som ikke koster mer enn 2698,-. Går du for denne og argon-pakken burde du få det til maks 11.000,-

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som nevnt tror jeg det er lurt å begynne med stereo og bygge videre etterhvert. Med de betingelsene du setter så blir 7000 kr litt lite.

Jeg anbefaler å gå for en billig Rimi-DVD-spiller. Unødvendig å legge for mye penger der. Pris ca. 400,-

Ellers har jeg surfa innom Hifi-klubben og funnet dette:

Reciever: F.eks. Denon 1705, 6 kanaler og ok effekt, pris 2698,-

Høyttalere: SYSTEM GALE Junior, Fullt surround oppsett med sub til 4788,-

Ledninger: ca 500 for alt

Dette blir nok litt over ditt busjett, men tror det kan være en grei løsning. Jeg vil anbefale deg å gå til din lokale hifi-butikk og fortelle hva du er ute etter og hvor mye penger du vil bruke. De finner nok en løsning.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan heller kaste pengene ut vinduet enn å kjøpe en DVD-spiller til under 1000 kr

Newcomer bergan01 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CustomH2000
    Som nevnt tror jeg det er lurt å begynne med stereo og bygge videre etterhvert. Med de betingelsene du setter så blir 7000 kr litt lite.

Jeg anbefaler å gå for en billig Rimi-DVD-spiller. Unødvendig å legge for mye penger der. Pris ca. 400,-

Ellers har jeg surfa innom Hifi-klubben og funnet dette:

Reciever: F.eks. Denon 1705, 6 kanaler og ok effekt, pris 2698,-

Høyttalere: SYSTEM GALE Junior, Fullt surround oppsett med sub til 4788,-

Ledninger: ca 500 for alt

Dette blir nok litt over ditt busjett, men tror det kan være en grei løsning. Jeg vil anbefale deg å gå til din lokale hifi-butikk og fortelle hva du er ute etter og hvor mye penger du vil bruke. De finner nok en løsning.
    er du gal mann? dvd spiller til 400 kroner, der kan det ikke være mange tilkoblingsmuligheter :roll: og tenk den kvaliteten!

Newcomer CustomH2000 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan heller kaste pengene ut vinduet enn å kjøpe en DVD-spiller til under 1000 kr
    Når det er snakk om ei grense på 7000 kr så må vel de fleste være enig i at pengene ikke bør legges i DVD-spilleren. Tror de fleste vil være fornøyde med en Rimi-spiller i et slikt oppsett. Men for all del så kan det være at du vet noe ikke jeg vet :?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jo imidlertid ingen av oss om vedkommende har en dvd-spiller fra før, i så tilfelle er det jo uvesentlig

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Takker for mange bra svar. Ja 7000 blir nok lit lite ser jeg.

Jeg har forresten dvd spiller. Jeg bruker en xbox med advanced kabel. Dvs Optisk utgang. Jeg synes den holder. Får helt fint bilde.

Jeg kom forresten over denne pakken: http://prisguide.hardware.no/vis_pro...oduct_id=22197

Hva synes dere om den?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er beregnet for bruk med pc! Selvsagt er det et godt sett med god lyd men det svarer nok ikke til dine forventninger. Hvis du kan skrape sammen 11 lapper så er dette settet fra Marantz og Audio Pro noe av de beste kjøpene i dag hvis du ønsker et fullt anlegg!... :wink:

Marantz SR-4400, Dvd spiller Marantz DV-4400 sammen med Audio Pro gulvstående fronthøyttalere, senter, satelitt og aktiv subwoofer med innebygget 100W forsterker.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop
    Dette er beregnet for bruk med pc! Selvsagt er det et godt sett med god lyd men det svarer nok ikke til dine forventninger. Hvis du kan skrape sammen 11 lapper så er dette settet fra Marantz og Audio Pro noe av de beste kjøpene i dag hvis du ønsker et fullt anlegg!... :wink:

Marantz SR-4400, Dvd spiller Marantz DV-4400 sammen med Audio Pro gulvstående fronthøyttalere, senter, satelitt og aktiv subwoofer med innebygget 100W forsterker.
    Hei.

Vil dette egne seg til musikk og? Vil ha skikkelig bra lyd når jeg hører på musikk også.

Og hvor får jeg kjøpt dette?

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirwave
    Sitat Opprinnelig postet av antiloop

Hei.

Vil dette egne seg til musikk og? Vil ha skikkelig bra lyd når jeg hører på musikk også.

Og hvor får jeg kjøpt dette?
    Ja dette spiller musikk også med bravur..

http://www.bmaudio.no/tilbud.htm

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta kontakt med www.surround.no

Der har du fleire pakker å velje mellom. Enormt mykje for kronene vil eg påstå. Meget god kunde service og.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirwave
    Vil ha skikkelig bra lyd når jeg hører på musikk også.
    Da tror jeg du må legge lista litt høyere enn det første og beste pc-anlegget du kommer over :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei.

Jeg fant akkurat dette settet på www.surround.no
    http://www.proson.se/arkiv.php3?page=prosontwin510paket

Er dette noe å satse på?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Funker sikkert greit hvis du ikke har store krav til lydkvalitet.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oki. Så du mener at disse høytalere ikke spiller særlig pent?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •