Bruktpris på proceed

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bruktpris på proceed

Ein kamerat av meg skal selga følgande komponentar:

Proceed PRE forforsterkar.
    Proceed DAP d/a converter
    Proceed PDT drivverk
    Discovery Signature XLR kablar 2stk
    MoonGlo Digital XLR kabel 1stk

Utstyret er fra 1996.
    Kor mykje er desse delene verdt i dag.
    Vurderer å kjøpa dei da det er fantastisk lydkvalitet av dei.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror nok vi minst snakker om 50% avslag, kanskje en god del mer også. proceed var hot shit på slutten av nitti tallet, så komponentene var nok allerede da ganske overpriset. ML har nå gjort proceed til en fotnote i historiebøkene, ha det i bakhodet med tanke på reprasjoner osv.
    Driverket og pre ampen er nok fortsatt veldig kurrant, men dac`en er muligens akterutseilt.

Edit: litt synd at ML la ned proceed. Jeg tror at prosessorer, dvd drivverk ol. i øvre mellomklasse/nedre high end klasse kunne solgt som hotcakes i 2005. Jeg tror rett og slett Proceed var litt tidlig ute med så dyre produkter.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Produktene er verd det som folk er villig til å betale for dem...

Du kan sjekke på det Svenske Hifimagasinet sine bruktsider. Du finner en lenke til den på www.hifisentralen.no sine bruktsider. Hvis du søker etter Proceed finner du endel produkter. Da kan du kanskje gjøre deg opp et bilde av det... Det er unasett vanskelig å si hva dem er verd i dag.

Det var ikke ML som la ned Proceed, men Harman Internasjonal som kjøpte opp hele Madrigal. De bestemte seg for at det kun var vits å ha en high-end hjemmekino produktserie. Dette ble Lexicon (desverre). Personlig synes jeg Proceed var mye flottere og kan fremdeles godt tenke meg å ofre endel for en AVP/AVP2. Harman har selvfølgelig overtatt ansvaret for reparasjoner og slikt. Det skulle visst nok ikke by på noen problemer.

Proceed produktene er meget flotte. Har selv en AMP5. Denne fremstår som et drømmeprodukt for meg. Regner med at de andre produktene har samme byggekvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •