Pioneer på dpnorge - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er selvsagt fullt mulig. Imidlertid er det vanlig å løse det på en helt annen måte:

Man lager en prisliste som gjelder for alle, både forhandlere og sluttkunder. Så avtaler man rabatter enkeltvis utifra forretningenes intensjoner og demofasiliteter.

Dersom man ikke har avtalt spesifikke leveringstider er det utrolig hvor lang denne kan bli dersom en forhandler lager litt bøll.

Det du skisserer skjedde jo da Electrocompaniet ikke fulgte godt nok med på hvem de solgte et parti integrerte forsterkere til. Dermed var det ikke mange av de andre forhandlerne som fikk solgt det de hadde på lager. Totalt sett taper gjerne et produkt markedsandeler på denne måten. Man får også sjelden kjøpt varer til gode priser fra samme leverandør senere så det er en lite langsiktig løsning.

Dersom DP blir forhindret i å selge alt som det sitter en småkonge med rettigheter til her i landet er jeg ikke så sikker på om konkurransetilsynet aksepterer at de skvises ut av markedet så lenge de ikke en gang har priset seg helt vekk. Markedstilsynet er jo underlagt EØS' markedsorgan og de dekker hele EU, så dette kan strekke seg ganske langt. Dersom det viser seg at det blir benyttet ikke-etiske metoder for å få en aktør ut av markedet kan det fort bli et etterspill av det.

Jeg synes det er bra at DP gir "klubben" konkurranse da ingen andre enn ledelsen i HFK er tjent med den situasjonen vi har i Norge i dag.

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Dersom man ikke har avtalt spesifikke leveringstider er det utrolig hvor lang denne kan bli dersom en forhandler lager litt bøll.
    Hehehe. Ja man må ta ibruk de midler man har.. Garasjesalget var, som du sikkert skjønte, en aldri så liten fleip :wink:

Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Jeg synes det er bra at DP gir "klubben" konkurranse da ingen andre enn ledelsen i HFK er tjent med den situasjonen vi har i Norge i dag.
    Visst er det bra, men så har jo HFK en rimelig stor fordel med ørten fysiske butikker rundt omkring, alle og enhver med gode demofasiliteter - DP er vel ren og skjær nettbutikk? Ikke det at jeg er noen motstander av netthandel, tvert om, men det er alltid kjekt å kunne ha et fysisk sted å henvende seg til dersom man blir nødt til å slå hardt i disken av en eller annen grunn. Mange er nok en smule skeptiske til DP, som på lik linje med andre nettsteder, slår seg stort opp med brask og bram og lave priser, for så å fordufte uten annet spor enn en statisk nettside et par måneder senere når alt har gått i vasken.

Intermediate svennand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil bare få addet at dpnorge er den værste webshopperen jeg har vært borti!

bestilte en panasonic pta700, først tok det dem 2,5 uke uten at noe skjedde.
    så til slutt var jeg så lei at jeg sa jeg ville avbestille. da hadde de plutselig sendt den! ventet 2 uker, ingenting kom. forsøkte å kontakte dem på både tlf og epost, etter ca en uke fikk jeg ett svar. det var etter at jeg virkelig hadde klikket på en epost og sa at den prosjektoren kommer de til å få i retur.
    bestilte så fra avshop. 3 dager etter hadde jeg prosjektoren fra avshop.
    dpnorge beklaget seg og sa at det måtte være noe gale med posten.
    nå skal det sies at jeg ble lovet pakkespor den dagen den ble sendt noe jeg aldri fikk. har nå hatt panasonicen fra avshop i litt over en uke, og enda ikke sett snurten til pakken dpnorge sa de hadde sendt da jeg ville avbestille....
    summering: 2,5 vente på at de i det hele tatt skulle få tak i varen.
    3 uker and still running venter på prosjektoren som jeg skal sende i retur.

med andre ord, det virket som at de sa de hadde sendt den bare for at jeg ikke skulle avbestille.

*Ligg unna slike webshopper*

de er tross alt registrert februar 2005 i brønnøysund registeret.
    noe som man skulle tro betydde god service for å opparbeide seg ett rykte! :roll:

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DP Norge
    Eget lager, bruker ikke distributørene sitt lager
    Tenkte jeg skulle sjekke om de hadde et par B&W 803 på lager..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •