NLE 11/12 buffer/for-forsterker. Selgbart?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

NLE 11/12 buffer/for-forsterker. Selgbart?

Har en NLE 11/12 kombo, 6dB forsterkning, potensiometer på 10 kohm, sitter i et "kabinett" (ikke mye å snakke om, sort plastboks) sammen med en høy-kvalitets bryter (husker ikke produsent, kjøpt på NAT) som skaper 3 innganger i alt.

Som sagt, "kabinettet" ser jo ikke ut, så det er innholdet som er mest interessant vil jeg tro. Tror dere det fortsatt er marked for dette produktet, og evt. hvor mye er det fornuftig å selge settet for?

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bump! :roll:

Ingen som har en mening om NLE 11/12?
    Visstnok en av de bedre for-forsterkerne som finnes... I minste fall i denne prisklassen.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen priside selv da?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg importere selv ett slikt sett en gang i tiden fra Danmark. Kjørte det med batteridrift og greier.
    Men jeg mener å huske at det var veldig billig i forhold til kvalitet(altså bra kvalitet til en rimelig penge). Var det ikke ca. en tusenlapp for hver del? Attenuatoren/potensiometeret har jeg fortsatt liggende i skuffen, mens selve forforsterkeren røyk et par ganger, så jeg ga opp. Pluss at jeg hadde loddet det inn og ut av kabinetter et par ganger, så den så ikke bra ut lenger heller.

Poenget er vel at dersom begge deler er i topp stand, så kanskje du får en tusenlapp for det? Dersom du viser til noen av de testene som var i bladene den gangen, og får overbevist kjøper om at dette er utrolig bra(noe det jo egentelig også er).

Hvis ikke jeg husker prisen helt feil da. Dette var vel i 1995 eller der omkring(?).

Jeg boret faktisk hull i fronten på Doxa 70B effekten min, og kjørte stag tilbake til bakplata, der jeg hadde denne forforsterkerkombinasjonen festet(på innsiden av Doxaen). Fikk tak i "gull" volumvrider fra Electrocompaniet og greier.

Så hadde jeg utganger til batteriene på baksiden av Doxaen. Gode gamle minner....

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var usikker på hvor mye jeg ga for settet, rundt 2000,- høres riktig ut. Regner med at det ble kjøpt inn ca. 1995, det var tiden jeg var mest ivrig på alt som hadde med hi-fi å gjøre i alle fall... I tillegg kommer inngangsbryteren som jeg kjøpte av NAT, aner ikke hva jeg ga for den.

Men å legge settet ut for salg for 1000,- er kanskje forsøket verdt? Tanken er at dette må bli for spesielt interesserte, siden settet ikke kommer i noe pent kabinett som glir inn sammen med annet utstyr, men en heller stygg sort plastikkboks. :?

Vel, forsøket verdt. Føles for dumt å ha den liggende i hylla, den kan komme andre til gode i steden for.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •