AudioPro Ace-Bass2 noe bra? eventuelt noen andre?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AudioPro Ace-Bass2 noe bra? eventuelt noen andre?

Hei, jeg har blitt anbefalt denne suben:
    http://www.fyndborsen.se/produkt.php...er!Prodnr=6222
    og den intriserte meg faktisk, så jeg tenkte jeg kunne spørre hær om det var noen som har noen erfaringer med denne?
    eventuelt noen tanker om den
    takker for eventuelle svar

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vel den går ikke så veldig dypt, det skjer vistnok ikke så mye under 30hz!
    men musikalsk skal den være...

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, mener du den er verdt penga?

er det eventuelt noen andre noen hær vil anbefale? 8000 og nedåver helst
    hvis det er noe skikkelig rått kan jeg tøye meg til ca 10000

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om den er verdt penga? aner ikke har ikke hørt den!

hva skal subben brukes til? hovedsaklig film eller musikk? eller like mye beggedeler?

sony sa-wx900 gir jo mye for pengene, ellers har du jo ett annet merke jeg ikke gidder å nevne engang fordi jeg vet om noen som helt sikkert kommer til å nevne det!
    Og 2 clsc 15" subber gir nok mye moro og passer budsjettet akkurat...

nyeste lydogbilde tester noen subber.

Newcomer tmas- sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med nye cht-15r fra velodyne? hadde ett par hjemme for test for ikke så lenge siden. De går relativt dypt og spiller med bra trøkk uten at det går altformye utover presisjonen. Passer glimrende til film og er ikke så værst på musikk heller. Den koster vel akkurat 10k.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer til og bli brukt aller mest til musikk og "tv lyd" men kommer nok til og bli brukt endel til film åsså

Angående CHT-15r har jeg hørt den og likte den gådt, men den er jo enkli dyrere en det jeg enkli vil bruke så jeg skal se etter noe bedre/billigere en stund før jeg bestemmer meg

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den prisen den selges for i Norge er den ikke verdt pengene. Bestillt fra Sverige så er den ok, men fremdeles sjanseløs mot feks en SVS PB10 både hva film og musikk angår.

I mine øyne og ører er Ace Bass 2 en gimmick og en markedsføringshistorie, og ikke så mye et godt produkt

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestiller den fra sverige isåfall og da skulle den visst komme på rundt 5000, så den er alså ikke verdt pengene?
    er veldig i tvil om hva jeg skal velge skjønner dere :cry:

Intermediate FallenA sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,634
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Til den prisen den selges for i Norge er den ikke verdt pengene. Bestillt fra Sverige så er den ok, men fremdeles sjanseløs mot feks en SVS PB10 både hva film og musikk angår.

I mine øyne og ører er Ace Bass 2 en gimmick og en markedsføringshistorie, og ikke så mye et godt produkt
    :shock:
    Hva mener du med det ?
    Jeg har hørt den, og ble veldig imponert over kraften, og lyden i den !
    Nei, den er ikke blandt subene med den største dypbassen, men den er alikevel eg veldig god formidler !
    I siste lyd og bilde kåres den til "beste kjøp", og da smmenlignes den med langt dyrere suber !
    Bla. B&W ASW650, M&K V760, PSB Subsonic 8, og REL strata V (som kåres til "beste lyd". (den koster forøvrig også nesten 4000 mer !
    Hva som likes av dypbass er veldig individuellt, men personlig likte jeg Ace Bass 2 veldig godt, har den ikke selv, men den står på ønskelisten :wink:
    Ikke for å gjøre dette til en "prisjakt" tråd, men hos Fyndbørsen selges den jo til under 5000,- SEK, og da må jeg jo bare si at det er et svært godt kjøp !

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil først si at jeg uttaler meg på det grunnlaget at jeg har eid en. Du er selv inne på dens største svakhet, det at den ikke spiller dypt. Når det er sagt så er svakhet #2 at den lyder komprimert, bassen av den blir litt monoton. #3 er byggekvaliteten, mitt eksemplar var utrolig følsom for støy, og er den eneste av 4 aktive subwoofere og 2 semiaktive høytalere jeg har hatt innenfor de 3 siste årene som var plaget med brum.

Jeg sier ikke at man ikke skal kjøpe den, men man skal ikke kjøpe hypen med at den er utrolig rask, spiller ned til 18hz og har en forsterker på 500w.
    Det er fordi: Den er hurtig, men på ingen måte bedre enn mange andre subs. Den har sitt -3db punkt ved ca 33hz og vil derfor melde pass på mange filmeeffekter. De 500w er målt ved IHF som er en dynamisk effektangivelse, ikke kontinuerlig.

Jeg er klar over at den får god kritikk i hifipressen, men ingen av testene nevner det store avviket mellom de oppgitte og faktiske ytelsene. Så hvor mye verdt er de testene da? Jeg fornyer ikke mine abonement på hifi blader, heretter vil jeg kun stole på mine egne ører.

Det er en helt ok sub, men en PB10 som koster ca det samme spiller i en litt annen divisjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PS! Prisen hos Fyndbørsen kan presses ytterligere ned, jeg betalte 4500SEK for min

Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg lånte med en Klipsch sub i helgen, en Klipsch KSW-12 12" Veil. 5.600,- Nå 3.995,- hos www.jfssoundsystems.no

Denne synes jeg spilte utrolig bra til prisen, den fyrer riktignok ned i gulvet da, men den trykker bra og er rask nok til å henge med i endel musikk også, selv om den nok kan bli litt treg til kjappe basstoner.

Jeg har ikke testet den så grundig at jeg har klart å avsløre åpenbare svakheter enda, litt trekk for en svak summelyd som faktisk er hørbar når det ikke er lyd på anlegget, men det er jo en bagatell.

Newcomer Cueball sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    66
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som kjenner til Velodyne CHT-10 som er på Ryddesalg hos Hi-Fi Centeret?
    Er dette en sub som egner seg til både musikk og film? Den var jo ytterst rimelig, og kan jo være aktuell til et to-sub opsett...

http://www.hificenter.no/shop_item.c...133&id=453

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    68
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REL (importeres av MONO(www.mono.no) er utrolig fine subber. Ikke så fine spessifikasjoner, men utrolig bra, de skryter ikke på seg noe iallefall..

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Strata V er netop testet i High fidelity, og konklusjonen blev at den er bedst på musikk, som ventet. Det var også ventet at bedste delefrekvens til de benyttede sidehøyttalerne var 29 hz, og dette skal man ikke prøve med den Audio Pro.
    Dette er ikke noen slam-bang boombox.
    Så er du til kvalitet på musikk, og en sub der kan hjelpe litt ved film er den sikkert god.
    Ellers må du opp i en REL Storm, Stadium eller en dedikeret film sub som REL Q serien...pris følger kvalitet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •