Latterlig billige/dårlige(?) senter og bakhøyttalere.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Latterlig billige/dårlige(?) senter og bakhøyttalere.

Siba selger to stk. Proson Sat 14 og en Senter 414LC for 799,-

Jeg er på utkikk etter nøyaktig en senter og to bakhøyttalere som må være så rimelige at de nærmest blir kastet etter meg ut av butikken... Er dette settet en verdig kandidat? Noen som er priset lavere?

Hva med lyden om jeg tør spørre, noen som kjenner til disse høyttalerene annet enn fra rykte og utseende?

PS. Jeg er også åpen for brukte høyttalere, har du noe liggende så ta kontakt.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.dynabel.no selger noen rimelige center.. Set-potent 698,- Men det er selvbygg da.
    Isis 698,- Liten flerbrukshøyttaler. Kan vel brukes som bak-høyttalere. Selvbygg det og.

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips, men jeg er ute etter billige løsninger nå, ikke det at Dynabel høyttalerene er så kostbare, men mitt budsjett var sprengt for kr. 5000,- siden... :roll:

Tviler vel egentlig på om jeg finner noen billigere nye høyttalere enn Proson-løsningen hos Siba.

Er det noen som har erfaring med høyttalerene, er de bare totalt ræl og ubrukelige? Eller en løsning over kneika for en student med sprengt budsjett?

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en pakke med 5 satelitter av denne typen:
    http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=122910&cks=SPK

Skal få de grisebillig av meg

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tilbudet, men jeg bestilte Proson-settet. :shock:

Tviler på evnen til senterkanalen i å være en formidler av god lyd... Vi får se, gir dere tilbakemelding på hva jeg synes når alt er blitt tilkoblet min nye Pioneer VSX-D814.

Settet må bare duge til lysere dager økonomimessig i alle fall.

Newcomer aspd sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    50
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jeg burde oppdatere folket her, Proson-settet til 799,- fra Siba er koblet opp sammen med min nye Pioneer VSX-D814.

Til prisen så må jeg si meg meget godt fornøyd! Det ble utrolig morsomt å se på "gamle" filmer igjen med en ny dimensjon på lyd-siden.

Høyttalerene synes jeg gjør en god jobb, føler at de er rimelig godt integrert sammen med mine front-høyttalere.

Åpnet opp den ene bak-høyttaleren av nysgjerrighet, som jeg mistenkte var det ikke mye til delefilter inne i den, kun en kondensator på diskanten som gjør at den ruller av nedover med 6dB pr. oktav. Ikke noen spole på bassen, ei heller noen motstand på diskanten. Kun en kondensator og noe "dempe-ull" var å finne i høyttaleren. Det var som forventet... Men allikevel, til prisen synes jeg de fortjener honnør for lyden de klarer å skape.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •