Dali Consept / Denon. Nybegynner kino.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Intermediate gix sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali Consept / Denon. Nybegynner kino.

Hei, Nybegynner her!

Jeg skal være den første til å innrømmet at jeg ikke har så veldig god greie på dette med hjemmekino. Men etter at både jeg og min bedre halvpart har kommet frem til at dette er noe vi skal spandere på oss, har jeg nå begynt å titte meg litt rundt.

I første rekker kommer høytalere og reciver / dvd spiller. som til og begynne med skal brukes sammen med en 32" CRT TV.

Jeg har vært innom både hifiklubben og hificenter-kjeden. Der har jeg hørt på kombinasjonene: Denon AVR-2105 / Dali Consept
    Denon AVR-2105 / B&W 300 serien
    Haraman/Kardon / Proson

etter litt om og men har jeg komt frem til at Dali Consept + Denon AVR-2105 passer min smak, og min lommebok best.

Så, Dali Consept 6,1, Center og AW10 Sub
    Denon AVR-2105, Denon DVD-1910 DVD spiller.

Pris: 16292 NOK (uten kabler, stativ, spikes, etc)

Så da blir spørsmålet mitt, høres dette greit ut? Er det noen andre oppsett som vil passe min lommebok? Er dette et ok opsett for en nybegynner?

Negative / positive erfaringer med disse komponentene?

Mvh.

Andreas B. Seth

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville gått opp et hakk på forsterkeren, 2105 blir kanskje i svakeste laget. 2805 er jo en mulighet.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Jeg ville gått opp et hakk på forsterkeren, 2105 blir kanskje i svakeste laget. 2805 er jo en mulighet.
    Hmm. Er prisforskjellen på 3500 kroner virkelig verdt 10W per kanal, og et mer avansert romkorreksjons-system?

Er der ikke andre recivere som ikke er så "drøy" i pris, som kunne vært et alternativ?

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det var det da.. Når jeg tenker meg om ville jeg nok kanskje heller gått for Pioneer 1014 til 7995kr. Der får du også romkorreksjon med på kjøpet. Det virker som en robust forsterker på over 15kg.

Ellers har Yamaha også gode receivere. RXV750 har også romkorreksjon, og har fått mye skryt. Den koster noe mindre, 6695 veil.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor kan jeg prøvelytte yamaha da, i nærheten av trondheim kanskje? eller ålesund?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trur du kan få en ganske brukbar pris på Pioneer vsx-1014 og yamaha rx-v750. Har nettopp kjøpt meg en vsx-1014, er hittil positivt overrasket. Har Dali Suite 2.8 i front, driver de helt akseptabelt, og klart bedre enn Nad t752 som eg hadde før.
    Yamaha rx-v650 er en ganske grei forsterker, og litt rimeligere enn rx-v750. Trur du skal klare å få denne til ca 4500,-. Rx-v750 kan du vel kanskje klare å få for 5500,-, pioneer`en kan du vel klare å en plass mellom 6500-7000,-.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •