Hjemmekino fra Elkjøp? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 35 av 35
    Intermediate jonia sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    DV-4400 fra Marantz spiller stort sett alt den iallfall.

Intermediate oyvindk sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DV-4400 ser ikke ut til å ha progressive scan, såvidt jeg kan se.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK... nytt forsøk, basert på preferanser på DVD-spiller:

Dra på Elkjøp og kjøp
    Receiver: enten PIONEER VSXD512S eller SONY STRDE497S. Begge koster 2495,-
    DVD-spiller: PIONEER DV575AS - en spiller som her fått MYE skryt. Kr 1995,-.
    Disse har du 30 dagers returrett på, og du kan teste dem på høyttalere i ro og mak i eget hjem. Få med deg en som kan prute, så får du ned prisen bittelittegrann eller en subwooferkabel og digital signalkabel på kjøpet (det er ikke store prutningsmonnet på Elkjøp).

Dra så på biltema og kjøp kabler. Maks 200 kr for alle høyttalere unntatt subwooferkabel. Regn med å måtte ut med minst et par hundrelapper til for subwooferkabel hvis du ikke lodder selv eller får en med på kjøpet (se lenger opp).

Dra så på Hifi-klubben og deponer på Cerwin Vega-settet jeg nevnte tidligere (kr 2998,-). Er du ikke fornøyd så leverer du tilbake og fortsetter jakten på et godt høyttalersett.

Da bør du kunne få alt utstyr til under 8000,-. Lykke til!

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke for å strø salt i såret, men jeg tror at du faktisk er ganske kresen på lyd og ikke bare bilde. Det vil si at jeg tror neppe du vil kunne leve med et alt-i-ett anlegg til under kr 10 000. :cry:

Men for all del, test anlegget på EL-kjøp.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roffe, tusen takk for at du tar deg tid til å hjelpe!

Av de to receiverne du nevner syntes jeg Pioneeren hadde best design, selv om det ikke bør være høyt prioritert. Dersom de ellers vurderes som likeverdige så ville jeg derfor gått for denne. Svart passer meg bedre enn sølv, men det kan jeg leve med.

Pioneer-spilleren har alt jeg trenger, så den er også aktuell uansett.
    Nå har ikke min lokale Elkjøp-butikk noe av dette inne for øyeblikket, men de kan jo selvfølgelig skaffe.

Jeg har hverken Biltema eller Hifiklubb i nærheten, så høyttalersettet måtte jeg eventuelt bestilt fra Hifiklubben.

Jeg antar at jeg får fatt på greie nok høyttalerkabler fra Clas Ohlson også.

Tusenkronersspørsmålet blir da om dette totalt sett vil være en bedre kombinasjon enn JBL-settet til HFCK. Siden jeg ikke har Hifiklubb i nærheten må jeg bestille, og får da fraktkostanden i tillegg.

Jeg tror forslaget ditt vil være minst like godt som JBL-settet, men noe mer stress å få fatt på.

Alex F, det der var dårlig gjort...
    Jeg jobber hardt med meg selv for å overbevise meg om at f.eks JBL-settet er godt nok... :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at det var dårlig gjort, men det spørs om jeg ikke har rett :wink:

Ingenting er bedre enn om du er fornøyd med et oppsett til < kr 10 000. Jeg prøver bare å advare deg. Har du ikke penger, så har du ikke penger.

Jeg skulle forresten kjøpe høyttalere til stua, og kona skulle få velge design. Hun ville selvsagt ha små høyttalere, selv om vi har stor stue. Siden jeg har hjemmekino i kjelleren, tenkte jeg at hun kunne få bestemme oppe i stua. Minimumskravet var litt mer enn det jeg kaller papplyd, dvs vi skulle kunne ha fest i stua og høre litt høyere enn bakgrunnsmusikk. Jeg testet DALI Trio til kr 5000.

Konklusjonen ble at jeg beholdt mine PSB 5T i stua. HELDIGVIS !! Jeg klarte ikke overgangen til så dårlig lyd.

Moralen er: Det er vanskelig å like tørre rosiner når du først har fått smaken på saftige druer :wink:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom jeg kjøper et "billigsystem" så kommer jeg uansett til å benekte at du eventuelt fikk rett... :-)

Litt av problemet er WAF-faktoren. Jeg har forsåvidt penger nok til et 10-15k system, men det tror jeg blir særdeles dårlig mottatt av henne. Hun har fremdeles ikke forstått hva vi skulle med stereoanlegg til 12k i stua. Dette er noen år siden, men tror du hun har glemt?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://www.hificenter.no/shop_item.c...62&id=1040

Eller så må det bli Tivoli Radio

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har som sagt hørt på denne pakken i dag, og det hørtes definitivt ut som jeg kan leve med den.

Snickers-is, har du hørt denne pakken selv, og isåfall, hva er din mening om den?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt den, men kjenner recieveren på et mer generelt plan. Det virker å være en grei sak.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mye fundering kom jeg frem til at JBL Cinevision var det riktige valget for meg. Fruen la inn sterke føringer på at hun ikke ønsket gulvstående høyttalere, og jeg syntes det var greit å kunne etterkomme dette ønsket.

Jeg kunne fulgt Roffe sitt forslag om Cerwin Vega-høyttalersett samt receiver og spiller på Elkjøp, men det ville blitt tilsvarende pris, og jeg liker designet på Harman/Kardon komponentene jeg nå har kjøpt. I tillegg er satelittene relativt pene, og leveres med veggfester.

Alt i alt tror jeg altså at jeg blir fornøyd med dette, og jeg er spent på å få montert og testet.

Tusen takk for alle gode råd, selv om jeg til slutt ignorerte det meste. De var likevel nyttige for meg i prosessen med å lande på noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    1,209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at anlegget er i boks. Lykke til

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skrur det antakelig opp i kveld, så får vi se.

Hjemmelaget lerret skal også skrues opp, men det blir ikke noe bilde før jeg får prosjektøren, og det kan ta sin tid. Ventetiden blir uutholdelig... :cry:

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får lov å ha rammelerret men ikke gulvstående høytalere, det motsatte av min fru's føring :lol:

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min frue er en svært habil syerske, så hun har planene klare for lekre gardiner som kan skjule og dekorere lerretet når det ikke er i bruk.

Lerretet er forresten en standard 12 mm huntonittplate som er pålimt en ramme av 1.5"x3" på baksiden. Da kommer platen litt ut fra veggen, omtrent som en flat-tv, bortsett fra størrelsen :-). Da kan jeg skru opp en 1.5"x3" på veggen, og henge den indre ramma over denne. Et par styretapper sørger for at det ikke kan falle ned. Plata er kappet til 213x120, og er foreløpig malt med Lady 02 (Baronesse, egentlig), fargekode S1500. Jeg er ikke helt fornøyd med finishen, og det er heller ikke grått nok, så vi får se. Antakelig bestiller jeg ScreenGoo og maler over. Tiden vil vise.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •