Stereoanlegg til rundt 5000, hva anbefales?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 21
    Intermediate Rikky sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Stereoanlegg til rundt 5000, hva anbefales?

EDIT: Overse det som står om surround nedenfor, det er stereo det er snakk om. Bare hopp rett til dette innlegget.

-----------------

Foreldrene mine skal omsider bytte ut det skrekkelig dårlige minianlegget fra en gang tidlig på 90-tallet, og far i huset har vært og sett på januarsalg på hjemmekinoanlegg til 3000 og 5000, det var visst Pioneer og Panasonic. Anlegget skal sikkert brukes til en og annen film, og må kunne spille litt musikk i lystig lag en sjelden gang. Ikke veldig høyt, men det må gå an å skru opp litt. Jeg regner med at de fleste anleggene burde klare disse tingene, og utover dette stiller de ikke noen særskilte krav. Jeg har fått i oppgave å finne ut hva som lønner seg å kjøpe.

Det skulle vel la seg gjøre å finne noe ok i denne prisklassen, og hva er i så fall å anbefale? Det er en fordel hvis det kan kjøpes på en butikk i byen, dvs Elkjøp, Expert osv.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jo legge til at det er ønskelig med dvd-spiller, selv om det ikke er noe must. Er det forresten enkelte merker som utmerker seg på denne fronten?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mini eller hjemme kino? Et bra hjemmeannlegg er Yamaha DVXS150 ca 5k(elkjøp). Dette annlegget er det eneste jeg vet om til den prisen som har Oppsettmikrofon (YAPO) . Bra lyd på dette annlegget både til film å musikk hvis korrekt justert. De fleste "alt-i-ett hjemmekinopakker" har DVD spiller.
    Hvis en skal ha mini annlegg med DVD spiller finnes Panasonic SC-PM39 ca 3,5k, JVC EX-A1 ca 6k og Yamaha PianoCraft 600 ca 5,5K http://www.yamaha-hifi.com/index.php...O&idcat1=2
    Hvis den nye pianoCraften er like god som den med forrige med CD er den det beste kjøpet (totalt) og spesielt hvis en vil dra på litt :wink:

JVC (EISA 2005) sitt har meget bra lydgjengivelse men litt begrenset maks volum.

Panasonic sitt har jeg ikke hørdt! Bra omtale i What HIFI (5 stjerner)

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er snakk om hjemmekino, det står i topic..
    Har endret det første innlegget mitt ettersom det kunne være litt misvisende.

Takk for tips, skal legge Yamaha på listen over kandidater.

Hvis noen har andre anbefalinger er det bare å kjøre på!

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med http://www.avhifi.no/main.php3?PI=11&PNO=10533 sammen med f.eks denne http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=300838&cks=PRL

Kommer på rett over 5k totalt, men jeg tipper det spiller bedre enn de fleste "kompakt multikanals systemene"....

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips Ak, jeg skal videreformidle det.
    Jeg likte utseende på de høyttalerne også, anlegg i denne prisklassen er jo gjerne i kun i sølv.

Det Pioneer-anlegget han hadde sett på het DCS222. Det kostet 3000 og var visstnok satt ned fra 5000. Jeg ser imidlertid at Elkjøp selger en modell som heter DCS323 til kr 3000, er dette en bedre/nyere modell?

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    DCS222 er den minste modellen til pioneer og "stylet" fjorårsmodell (DCS 313) 5000,- kr var voldsomt mye for det annlegget :shock: tror prisen ligger på ca 4k veil. DCS 313 kostet 5k når det kom for ca 1,5 år siden.

DCS 323 er en ny (2004) modell større med kraftigere forsterker (6*60W). Synes selv ikke lyden er noe særlig, den er for "flat/plastikkaktig" på musikk ok på film. Er mye å tjene på å legg på opp til 5k+ klassen.
    Et ok lavpris alternativ er Sony DAVSA30 til 3495.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, da skal jeg herved skrinlegge Pioneer. Liker ikke den lokale Expertbutikken uansett.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ak
    Ut i fra spesifikasjonene ser det ut som satellittene kun har et 3,5" fulltoneelement, stemmer dette? Hvordan blir lyden i disse da?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra spesifikasjonene ser det ut som satellittene kun har et 3,5" fulltoneelement, stemmer dette? Hvordan blir lyden i disse da?
    Jeg har desverre aldri hørt dette settet, men har lignende sett i skapet selv som også har fulltoneelement. Jeg synes lyden er meget bra i forhold til størrelsen, og tipper dette settet er i samme klassen, eller bedre. Kanskje noen andre kan kommentere mere?

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, etter litt diskutering med foreldrene mine har de kommet frem til at det er et stereoanlegg de er ute etter. Kom gjerne med anbefalinger i prisklassen 5000 pluss minus. De har ikke stilt noen andre krav enn at høyttalerne ikke må være for svære. Jeg viste dem et par slanke Gale med 8-tommer i siden, og moren min likte disse.

Takk til alle som har svart hittil, selv om det var til liten nytte. Beklager dette. Jeg skal også oppdatere emnefeltet.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom på enda et krav, det må være radio.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til stereo er jo Denon DM 31 uslåelig i denne prisklassen. Mange gode stativhøyttalere å velge mellom. Denon'en har jo radio også.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tipset! Ser at denne har DVD-spiller, det er ikke et must. Du vil vel muligens komme lengre med en enkel receiver i denne prisklassen?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Regner med at musikken i stereo er klart viktigst når det ikke er noe krav om dvd-spiller her. Og da må du nok legge på noen lapper ekstra for en surround-receiver som er like musikalsk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og skal du ha en rimelig integrert forsterker, må du jo plusse på kostnadene ved en tuner og cd\dvd-spiller.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Musikk i stereo er viktigst ja. Surroundplanene ble skrinlagt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    220
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nad L53 + passende høyttalere, kanskje dali concept 2?
    Nad`en har dvd-spiller og radio innebygget...

Intermediate mg_martin sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    1,333
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SYSTEM Cambridge Azur 540A + 540C Pris: kr 4 296,00

B&W DM303 Høyttalere Pris kr 2 496,00

Totalt: 6765,-

det må da være en god pakke... kommer litt over, men det tror jeg den er verdt..

en ting til.. hvis du skal ha noe absolutt drit lekkert burde du sjekke ut systemet til JVC som har høyttalere med wood cone toknologi... det er noe av det mest sexye systemet ever made synes jeg..

http://www.audiophile.no/Publisering.asp?Id=231

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,112
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Se på JVC systemet!http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=124906&cks=PLC Spiller bra Lyden ble meget bra med tilkoblet sub. Da får de et "mini" hjemekino annlegg+god cd lyd, litt begrenset maks volum. 2*30Watt.

Et annet annlegg er Philips sitt http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text. Dårligere lyd men billig med DVD!

Et annet alternativ er Yamaha sitt som sagt før: http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO..._vartypes_text Kanskje for store høytalere? Finnes også en utgave med DVD: Pianocraft 600

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •