Prisdiskusjon SVS - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 709
    Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Moms skal IKKE betales på frakten! Hvis dere blir bedt om å betale et mistenktsomt stort beløp, bør dere undersøke om det ikke er gjort en feil. Jeg betalte for porto og sub separat, så jeg skulle ha mitt på det rene hvis en misforståelse skulle oppstå. Tiden vil vise.

Jeg betalte i underkant av 1500,- ($240) for å få fraktet subben på dør, så $285 høres litt mye ut, men det er mulig det kommer an på hvor man bor i landet.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har betalt 240$ for dør-dør for subben jeg venter, ergo PB12-Plus/2.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dale Cooper
    Moms skal IKKE betales på frakten! Hvis dere blir bedt om å betale et mistenktsomt stort beløp, bør dere undersøke om det ikke er gjort en feil. Jeg betalte for porto og sub separat, så jeg skulle ha mitt på det rene hvis en misforståelse skulle oppstå. Tiden vil vise.

Jeg betalte i underkant av 1500,- ($240) for å få fraktet subben på dør, så $285 høres litt mye ut, men det er mulig det kommer an på hvor man bor i landet.
    Sitat Opprinnelig postet av tollvesenet
    Verdigrensen på 200 kroner gjelder varens verdi uten fraktomkostninger (porto). Dersom varens verdi er over 200 kroner er det tollverdien (varens verdi med tillegg av fraktomkostninger) som skal legges til grunn ved beregning av toll og avgifter.
    ergo for varer over den tollfrie grensen på 200 kr er det varens verdi+ fraktomkostninger som gir momsgrunnlaget
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi betaler vel da moms på frakt innenlands gjør vi ikke det? :shock:

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har i allefall min kommet til Oslo, om jeg må betale moms på frakt eller ikke dr.... jeg i så lenge jeg får den :wink:

Active
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tollvesenet
    Verdigrensen på 200 kroner gjelder varens verdi uten fraktomkostninger (porto). Dersom varens verdi er over 200 kroner er det tollverdien (varens verdi med tillegg av fraktomkostninger) som skal legges til grunn ved beregning av toll og avgifter.
    Da har jeg misforstått. Beklager!

Subben ankom Oslo i dag, og jeg fikk fakset fakturaen hit slik at jeg fikk fortgang i sakene. Jeg gikk i banken, betalte for moms og gebyrer, og fakset kvitteringen tilbake til Nor-Cargo. På den måten skulle den bli sendt i dag. Er jeg heldig kommer den i morgen.

Intermediate Dimacruz sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også begynt å vurdere en SVS, og har skjønt at jeg må ha 220v strømforsyning. Er det bare å sende mail å be om å få det, og det skjer uten problemer? Er det normalt at det koster noe ekstra?

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bare spesifiserer at du skal ha 220V når du bestiller (eller sender en mail om dette i etterkant). Det koster ikke noe ekstra med 220V kontra 110V.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vil jeg ikke stresse noen med avgjørelsen, men det ser ut som om dollaren er på opptur. Den har gått opp 24 øre siden mandag, og det blir fort noen penger av det. Så kanskje det lønner seg å bestille snart for de som har litt stramt budsjett.

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    05.01.05
    God Morgen! Dollaren styrket seg kraftig i natt etter offentliggjøringen av referatet fra siste rentemøte i den amerikanske sentralbanken i desember. På møtet, der sentralbanken for øvrig besluttet å heve renten med ¼ prosentenhet til 2,25 prosent, ble det uttrykt fortsatt stor bekymring for den tiltagende inflasjonen. Fed-representantene gav tydelig uttrykk for at for å motvirke denne utviklingen, må renten settes ytterligere opp. Fed signaliserer dermed at den vil fortsette med de gjentatte tilstramningene som preget hele andre halvår i fjor. Referatet var mer "hawkish" enn forventet og Fed sa at prispresset vil tilta uten ytterligere renteøkninger. Det nevnes også at økonomien helt klart er på bedringens vei. Alt i alt virker det som Fed er klar med renteøkninger på de neste forestående rentemøtene. For dollaren gir dette utvilsomt viktig stimulans. Spørsmålet er likeve om markedet nå vil refokusere på rentedifferansene på bekostning av de strukturelle ubalansene. Analytikerne hadde forventet en mykere tone med en gjentagelse av den i ettertid så berømte kommentaren om at kommende renteøkninger vil skje i et avmålt tempo. EURUSD-kursen har over natten falt til rundt 1,3250 EURUSD, eller med om lag 4 cent fra verdensrekorden som ble registrert så sent som for en snau uke siden. I norsk regning har dollaren steget tilsvarende med om lag 14 øre bare det siste døgnet. Den norske kronen svekket seg i går hovedsaklig på grunn av en sterkere dollar. En del aktører som har hatt salgsposisjoner i USDNOK ble tvunget til å kjøpe disse tilbake. Dette skapte en tildels kraftig såkalt "shortsqueeze" rett etter europeisk stengetid i går over 8,27. Trykket holdt seg oppe i amerikansk handel og vi så EURNOK så høyt som 8,3060. De første stoppene (ordrer om å ta tap) slo inn rundt 8,2550. Teknisk sett er 8,30-32 neste motstandsområde på oppsiden. 8,2450 er nivået som må holde på nedsiden. Av nøkkeltall av betydning i dag kan vi nevne boliglånssøknader fra USA klokken 13, samt ISM tjenester klokken 16.00. Ha en fiiinfin dag.

Klippet fra Sparebanken Møre sine sider.
    Om du kjøper en sub til 1000usd, og den har steget med 50øre, så blir det fortsatt ikke avskrekkende priser av den grunn.
    Som Lars i HiFi delerium sa det: "Det er bare å prioritere litt hardt, så skal jeg få råd til det"
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er 500 spenn da..... :roll:

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som vet nøyaktig pris på frakt av 1646pc+ ?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper 7700

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    7700 vil det si totale prisen hjem til meg? eller den prisen jeg skal betale mva av?

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Totalpris levert på døra, men bare tipper litt mht frakt.

Dag

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

mindre en jeg kom fram til i mitt hode i går...

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 20-39 PC+ (ble bestilt igår siden) er regnestykket slik:

$825
    $235 (door-door stavanger)

$1060

NOK 6642
    moms 1660
    Totalt 8302

Så kommer det vel noen hundrelapper i tillegg til ekspedison. 8500 da for 20-39 PC+.

For 16-46 blir det $50 mer +moms og kanskje litt frakt. Tipper rundt 9000 for 16-46 levert på dør. Kan spare rundt kr. 500,- hvis du vil plukke den opp på sola flyplass.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stavanger var dyr frakt, mulig også 2039 er vesentlig dyrere i frakt enn 2531.

Active Ivan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dale Cooper skrev:

tollvesenet skrev:

ergo for varer over den tollfrie grensen på 200 kr er det varens verdi+ fraktomkostninger som gir momsgrunnlaget

Les Lov om merverdiavgift paragraf 16 fjerde ledd!

http://www.lovdata.no/all/tl-19690619-066-004.html#16

Mvh Ivan

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    æsj da ble det omtrent sånn som jeg trodde i utgangspunktet.
    bor også i stavanger

Harol: bor du nærme sentrum? :wink:

Side 6 av 36 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 16 26 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •