Prisdiskusjon SVS - Side 34

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 34 av 36 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 661 til 680 av 709
    Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det er vel ingen tvil om at det er en god subwoofer, poenget mitt er vel egentlig at den ikke rekker tubene til knærne. Da er det synd å se at det skal satses på disse, og samtidig utestenge tubene fra det norske markedet.
    Det dummeste jeg noen gang har gjort, var vel å selge PC-Ultra'en min. :-?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    Det dummeste jeg noen gang har gjort, var vel å selge PC-Ultra'en min. :-?
    Skal si ifra om jeg skal selge min - blir sannsynligvis 1. april til våren igjen

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Det dummeste jeg noen gang har gjort, var vel å selge PC-Ultra'en min. :-?
    Ja, du var en skikkelig dust!
    Men; du har (i følge Ron) fortsatt frem til 15. august å bestille en ny fra USA.

Og til dere andre; har Ron sagt det - så HAR han sagt det! Da får han også stå inne for det.

Få opp farta, dere som ønsker en vellydende tube i kinoen!!! ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En PB10 vil ikke være nok for alle, det har vi vel sett noen eksempler av her i forumet. Men jeg har hatt min i 6 måneder, og er fullt ut tilfreds fremdeles. Noen ganger lurer jeg faktisk på om SVS har lavet PB10 for god, for jeg kan ikke se hvorfor man skulle behøve en større sub

For meg ser det ut som om SVS ikke lengre satser så hardt på tubene, hverken her, eller over there. Det har de vel forsåvidt også direkte uttalt på avsforum, om nå ikke hukommelsen har sviktet meg.

Jeg regner med at grunnen for det må være at de ikke selger like godt lengre?

Og grunnen for det igjen er vel at de er stygge som juling Jeg har sett bilder av tuber som er forsøkt forkledd med laken, ikke at det gjorde saken bedre.

Men det er ingen tvil, PC subbene fyller en helt unik nisje i markedet, og vil bli savnet.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom for f*** i hel*** ikke her og mobb suben min (selvsensurert)... :wink:

Ikke aner jeg hvorfor de evt. har kommet frem til at tubene ikke er interessante som salgsobjekt? Rent konstruksjonsmessig er de jo et columbi egg. Grunnet den runde formen trenger man jo ikke de tunge og avstivede kassene. Dermed mindre kostnader i frakt samt at de er (relativt) lette å flytte rundt på.

Lydmessig synes jeg de gir et mer luftig og volumiøst bassbilde enn det noen kasse/boks (som jeg har hørt) kan fremvise. Må litt opp i størrelse før det likner. Vet ikke helt hvorfor det er slik, men tror det skyldes den meget åpne konstruksjonen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager Roko Det var en glipp.

Jeg er helt enig med deg, tubene er geniale. Nå vil jeg ikke uttale meg skråsikkert om at de ikke satser videre på tube subs, men jeg vil mene å huske at Ron uttalte noe sånt på avsforum.

Jeg kan ikke huske at det ble sagt noe om hvorfor, men det får man sikkert vite om man spør.

Og hvis ingen av oss gidder å spørre, får vi heller bare spekulere i beste Se&Hør stil

Intermediate hamtor sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    621
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle tro at det vil være mulighet å kjøpe tuber selv etter 15. august, så sant de ikke slutter å produsere dem, da via Magnum.no.

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Pb10

Vurderer å kjøpe en PB10- ISD. Vil jeg spare på å importere selv eller bestille fra lsound? Passerer jo 6000 hvis jeg kjøper via importør. + at det ikke blir før september! Har noen noen exakte tall på hvor mye det ble kostende ferdig i stua hjemme for en PB10 hadde jeg blitt meget glad

Hilsen oddk

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det skulle bli billigere å importere selv, vil det neppe dreie seg om mange %. Men for å få vite akkurat hvor stor en eventuell prisforskjell vil bli må du skrive SVS og få et frakttilbud.

Jeg har en PB10 som jeg importerte selv, skulle jeg kjøpt den fra Lsound ville det ha kostet meg ca 100kr mere.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det har du helt rett i. Hvor mange prosent av norske gutter får lov (av sin bedre halvdel) til å "prioritere" riktig tror du?
    ....og hvem skulle vi så spørre det om

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da forhåndsbestiller jeg hos Lsound og slipper noe mere om og men. Ser virkelig frem til noe som spiller skikkelig bass. Mine DIY subber har ikke overbevist desverre.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddk
    Vurderer å kjøpe en PB10- ISD. Vil jeg spare på å importere selv eller bestille fra lsound? Passerer jo 6000 hvis jeg kjøper via importør. + at det ikke blir før september! Har noen noen exakte tall på hvor mye det ble kostende ferdig i stua hjemme for en PB10 hadde jeg blitt meget glad

Hilsen oddk
    6k?? Selve subben kommer på 4990,- dersom du bestiller nå. De tar vel ikke 1000,- i frakt.....:???:

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5512,- blir totalprisen på inkl. frakt hvis du bestiller før 1. september.

Edit. (I hvert fall der jeg bor)

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, måtte sjekke, 5401,- til meg for en PB10-ISD. Det virker da ikke så ille. Er det noen i Oslo som har en slik, som kunne tenkt seg å holde en liten demo? Eller er det bare å kjøpe uhørt? Det virker jo sånn, på omtalene... :-)

Active oddk sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kom på over 900 i frakt opp til nordmøre :-(

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asdfteam
    Hmm, måtte sjekke, 5401,- til meg for en PB10-ISD. Det virker da ikke så ille. Er det noen i Oslo som har en slik, som kunne tenkt seg å holde en liten demo? Eller er det bare å kjøpe uhørt? Det virker jo sånn, på omtalene... :-)
    Hvor stort rom har du tenkt å bruke den i, asdfteam?

Har selv et 12m2 rom og lurer på om det holder med PB10 eller om jeg skal kjøre safe og bestillen PB12 eller PB12v...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    12m2 er ikke noe problem for en PB10. Jeg har selv min på 25m2, med høyt tak, og dessuten en trappeåpning ned til en gang, subben står ca 2m fra lytteposisjon. Det klarer den fint, men det er ikke så mye krefter til overs, og max SPL er ca 105db i lytteposisjon.

Tror ikke helt at en større sub kan forsvares på 12m2 med mindre du planlegger å spille så ørevoksen smelter.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut! Hadde vært deilig å slippe unna med 5-6000,-.

Sendte mail til SVS, og de sa at hvis jeg skulle ha noe til et 12 kvadrats rom som "will blow me away", burde jeg velge PB12. Men når jeg hører du bruker den i et (minst) dobbelt så stort rom og er fornøyd, så begynner jeg å tvile litt...
    Hvordan er det på film (på scener som Darla o.l.)? Det trøkker vel ordentlig når det skal trøkke?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må vel understreke at jeg er fornøyd, men jeg har hatt en her på demo som mente at det ikke ble høyt nok, og jeg leker selv til daglig med tanken om å kjøpe en større Men på 12m2 burde det virkelig være nok, areadvd.de anbefalte PB10 i rom opp til 40m2, men det synes jeg er å overdrive litt.

Jeg tror det hele koker ned til hvilke forventninger, og krav enn har, og for noen vil helt garantert en PB10 ikke være nok på 12m2.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Umulig å si at en subwoofer passer for alle, noe de talløse SVS vs. Resten-diskusjonene her på forumet er et godt bevis på.

Får se hva jeg gjør, lurer på om jeg skal kjøre safe og skaffe meg en PB12/PB12v. Er det forresten noen på forumet som har kjøpt PB12v og kan komme med erfaringer, evt. sammenligninger med PB12?

Det kjipe med SVS er mangel på demo-muligheter... Men SVS blir det uansett

Side 34 av 36 FørsteFørste ... 4 14 24 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •