Prisdiskusjon SVS - Side 33

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste
Viser resultater 641 til 660 av 709
    Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito
    Kanskje på tide å bytte ut "tuben" din da? I følge Ron så er de nye PB12-Plus "much improved from those" om hvordan den vil være i forhold til 20-39 og 25-31PC+ så kanskje den vil fungere bedre på musikk for deg?
    Om det lydmessig er mye å tjene på det byttet, vet jeg ikke. "Tuben" min gir fra seg bra med trykk på film. Jeg bruker ikke subb på musikk pr. idag, men mulig at boksen vil være noe bedre. Men det er jo fremdeles Plus-elementer som brukes vel.

Men designmessig er det mye å hente. For mens en boks både er mindre, og i lønn ser også glimrende ut, så er det jo en mulighet dersom mellomlegget ikke blir for stort. Og du nevnte vel en pris på ca 10k, så da finnes det jo sjanser for oppgraderingen.....

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruktprisen på SVS subene vil vel nå muligens måtte gå en del ned? Før har det jo vært litt sånn at om man har hatt suben noen måneder, har man fått nesten nypris igjen for den fordi alternativet har vært å importere selv, men nå som lsound tar over, kan hvem som helst få tak i disse på en enkel måte (importering var jo enkelt, men mange har 'fobi' mot dette).

?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...Lsound tar vel ikke inn tubene, og SVS US selger ikke tuber til Norge pga. Lsound. Da har man vel en catch 22 her, så skal man kjøpe en tube blir det bruktmarkedet...

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Men det er jo fremdeles Plus-elementer som brukes vel.
    Har sett på andre forum at plus elementene er blitt forbedret (DB12.2 elementer de bruker nå tror jeg) men den helt store forskjellen tror jeg ikke det er.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    ...Lsound tar vel ikke inn tubene, og SVS US selger ikke tuber til Norge pga. Lsound. Da har man vel en catch 22 her, så skal man kjøpe en tube blir det bruktmarkedet...
    Ja, tubene kan nok derfor holde seg bra i pris, men jeg tenkte sånn generellt - eller, "brukt-prisfall" vil vel da stort sett gjelde boks-subene.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Ja, tubene kan nok derfor holde seg bra i pris, men jeg tenkte sånn generellt - eller, "brukt-prisfall" vil vel da stort sett gjelde boks-subene.
    Tror nok at prisen på tubene vil holde seg greit. Produktet er jo ikke blitt dårligere fordi om det ikke kommer flere inn til landet

Og vedrørende tube eller boks; så er det jo mye value for money i en tube kontra boks vel.....

Intermediate Ookami sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Poster
    620
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har mailet litt med SVS, og i følge Ron er det de som har avgjort å ikke eksportere tubene lengere.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pumper opp prisen på din tube du også, Anfield.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det er mer trykk i PB12 isd, for 10 tommeren var ikke akkurat noen spesielt imponerende subwoofer. Den kan i hvert fall ikke måle seg med tubene på noe som helst måte i mitt rom. Skal SVS ta markedet "med storm" i norge, uten tubene, tror jeg ikke det vokser langt utenfor dette forumet.
    Det var jo tubene som i utgangspunktet vekket SVS-interessen her på forumet. PB12 pluss og ultra er jo svært potente saker, men 99 prosent av norges befolkning har jo ikke plass til dem. :shock:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gorm
    PB12 pluss og ultra er jo svært potente saker, men 99 prosent av norges befolkning har jo ikke plass til dem. :shock:
    Bare en prioriteringssak, det.

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det har du helt rett i. Hvor mange prosent av norske gutter får lov (av sin bedre halvdel) til å "prioritere" riktig tror du?
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det er mer trykk i PB12 isd, for 10 tommeren var ikke akkurat noen spesielt imponerende subwoofer.
    PB12ISD kontra PB10? Har nå Kentis nyinnkjøpte PB12 ISD til "test" her hjemme, og har testet den littegranne mot 25-31PCPlus. Og tuben kommer jo best ut. Men PB12 følger bra med den, får faktisk en noe jevnere frekvensgang med den, men morrofaktoren på film er jo høyere med tuben.

Litt enig med Gorm i at interessen ble jo tross alt vekket med tubene, som både var billigere å produsere og sende, ergo lavere totalpris. Og prisen er jo ikke helt uvesentlig den....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, det har du helt rett i. Hvor mange prosent av norske gutter får lov (av sin bedre halvdel) til å "prioritere" riktig tror du?
    Hehe, klarte jeg en 25-31PCPlus-tube, så skal jeg nok klare en PB12Plus i lønn også tror jeg......

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente gutter utenom forumet da. Du er jo hardcore hjemmekino entusiast, og huset er jo preget av det. Det er verre med han som står med lua i hånden, og har en frue som har sett seg ut hjemmkino på "TV2 hjelper deg".
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Intermediate a|ex sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har heldigvis fått aksept når det gjelder PC-Ultraen via "kjøp-først-og-spør-etterpå-metoden"

(riktignok etter mange tunge kompromiss og en hjørneplassering under skråtak der den ikke gjør særlig mye ut av seg - VISUELT)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Tror nok at prisen på tubene vil holde seg greit. Produktet er jo ikke blitt dårligere fordi om det ikke kommer flere inn til landet

Og vedrørende tube eller boks; så er det jo mye value for money i en tube kontra boks vel.....
    Litt usikker på hvem som misforstår hvem her, men det var jo det som var poenget mitt; bruktpris på tubene vil bli høy, men vil også muligens bli lavere på de nå "lette-å-få-tak-i" boksene enn før.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mente gutter utenom forumet da. Du er jo hardcore hjemmekino entusiast, og huset er jo preget av det. Det er verre med han som står med lua i hånden, og har en frue som har sett seg ut hjemmkino på "TV2 hjelper deg".
    Sant nok.... :lol: :lol: Men da har vel den kona ikke sett programmet med deg i....

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Litt usikker på hvem som misforstår hvem her, men det var jo det som var poenget mitt; bruktpris på tubene vil bli høy, men vil også muligens bli lavere på de nå "lette-å-få-tak-i" boksene enn før.
    Ingen mistforståelse her gitt, er helt enige vi to....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min PB10 brukes som endebord ved so****. Det var slett ikke planen, men det var i den posisjonen at den spilte best. Og en dag når jeg kom hjem hadde så min kjære utstyrt den med en duk og noen pyntegjenstander

Hvis jeg så bare kunne få en plus/2 godkjent som stuebord

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper det er mer trykk i PB12 isd, for 10 tommeren var ikke akkurat noen spesielt imponerende subwoofer. Den kan i hvert fall ikke måle seg med tubene på noe som helst måte i mitt rom. Skal SVS ta markedet "med storm" i norge, uten tubene, tror jeg ikke det vokser langt utenfor dette forumet.
    Det var jo tubene som i utgangspunktet vekket SVS-interessen her på forumet. PB12 pluss og ultra er jo svært potente saker, men 99 prosent av norges befolkning har jo ikke plass til dem. :shock:
    Før jeg fikk min Pb10 hadde jeg hatt 5 andre subwoofere over en periode på 2 år. Selv om noen av subbene var betraktelig dyrere (Infinity Kappa 10k++) kunne ingen av de rekke PB10 opp til knærne hva dybde og db angikk.

Jeg kunne ikke da, og heller ikke nå se hvilken sub som skulle kunne konkurrere med PB10?

Det er mulig at jeg er en nøysom fyr, men PB10 er den eneste subben jeg har hatt som ikke fikk meg til å tenke på oppgradering vær gang jeg så en film

Side 33 av 36 FørsteFørste ... 3 13 23 29 30 31 32 33 34 35 36 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •