Prisdiskusjon SVS - Side 30

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste
Viser resultater 581 til 600 av 709
    Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av pmo
    Hvis SVs får en norsk distributør er det naivt å tro at man skal kunne få kjøpe produktene til samme pris som ved direkte import fra USA. En norsk importør må bl. annet forholde seg til norsk kjøpslov og noen må betale merkostanden for det. Gjett hvem

Jeg for min del betaler gjerne 20-30% mer for å ha en norsk forhandler å forholde meg til når det gjelder denne type produkter.
    Hva???

Selvfølgelig må vi forvente å få ca samme pris som VED PERSONLIG IMPORT fra USA... Ikke utsalgsprisen, men utsalgsprisen + prisen det koster å hente subben fra USA til Norge.. Og MVA da seff.

Det er tross alt en DEL billigere å bestille en konteiner med subber, enn en og en.. I tillegg til at en importør kjøper i stort kvanta som vil si vesentlig lavere innkjøpspris enn en normal privatperson vil få.

Ellers synes jeg det er rart at ingen har prøvd å få i gang ett gruppelkjøp her - i en så populær tråd! (og sub)

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den norske importøren skal vel også helst ha litt igjen for jobben, vil jeg tro. Tviler på at noen gidder å drive veldedig arbeid i denne sammenheng. Leker vel ikke butikk, for å si det sånn. Så litt avanse der, pluss på litt for merkostnad for å følge kjøpsloven(alltids noen som angrer, eller har noe å utsette på produktet, trenger reparasjon etc., uansett hvor bra produktet er). Så må vel subene som nevnt CE merkes - aner ikke om dette koster mye, men utfra andre tråder kan man jo få inntrykk av det.

Ikke sikkert prisforkjellen fra USA til Norge blir i Klipsch størrelsesorden, men et par lapper mer må det vel bli pr. sub vil jeg tro.

-Nå skal jeg som alltid nevne at jeg ikke har peiling, så 'feel free' til å begrunne et annet syn.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilke fordeler er det egentlig vi får ved å ha en norsk importør?

Den eneste jeg kan finne er kortere leveringstid HVIS subben er på lager i Norge. Hvis den ikke er det så må man pent vente til neste container ankommer med slow boat. Det er heller ikke sikkert at leveringstiden vil bli vesentlig kortere, de av dere som har bestillt vet at transporten fra USA til Norge er unnagjort på null komma niks, det er transporten her til lands som tar tid. Leveringstiden vil i alle fall nok bli den samme som før for kundene i resten av Skandinavia.

CE merkning betyr ikke diddely-squat for meg, det er kun nødvendig nå som den skal selges i Europa, det behøves ikke for å bruke den i Europa.

Angrefrist. Verdiløst med mindre du bor i nærheten av importøren. Prøv selv å vurderere hva det kommer til å koste deg å sende den i retur, 1000kr? 2000kr?

Mindre utvalg. Det er ikke sikkert at hele utvalget vil bli solgt av den norske distributøren.

Garantisaker behandles allerede i dag førsteklasses av SVS, så det kan heller neppe forbedres.

Er det så noenting som berettiger et prispåslag på 20-30%? Nå er det uansett intesjonene fra importøren at prisene skal bli de samme som i dag. Og som jeg tidligere har sagt er det meg revnende likegyldig om min neste SVS blir tilsendt fra Norge eller USA så lenge jeg kan få den modellen jeg vil ha, og prisen er den samme.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Folkens, kan dere ikke heller vente med å spekulere i høyere priser til den nye agenten er på plass og har informert om disse? Diskusjonen vedrørende import vs. lokal handel er såpass generell at den ikke hører hjemme under SVS... Dere må gjerne ta opp import vs. lokal handel i en ny tråd selvsagt!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til de av dere som ikke rakk å lese det før innleggene hans ble slettet:

Han har allerede vært her, og uttalt at prisnivået vil bli det samme som i dag, noen av subbene blir kanskje billigere.

Var det ikke deg Lygren som slettet innleggene?

Jeg spekulerer ikke, men stoler på at det han sa stemmer, og er derfor rolig og avventende hva pris angår.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Erik S
    HAHA latterlig bra!
    Første jeg gjorde var å slenge master and commander inn i dvd spilleren valgte å begynne med litt lite bass(trodde jeg).
    Det var helt rolig å fint frem til kanonene begynnte å fyre! Jeg stokk som bare det, og måtte bare dra litt på smilebåndet der jeg satt.
    Dette trykker utrolig bra i mitt rom som er ca 40m^2.
    Prøvde på musikk og den blenner veldig godt inn med høytalerene skulle tro lyden kom fra dem.
    Virkelig fornøyd med kjøpet

Erik
    Prøv "Finding Nemo" og "Darla taps the tank" (chapter 25) så kommer du nok til å virkelig glise!! hehe
    Fikk min PB12-Plus på mandag og har spillt den sekvensen mange ganger, og like gøy hver gang!

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere som kjøper subbene, kjøper dere med bedre sub kabel også?

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har inntrykk av at mange kjøper med kabel ja, og jeg gjorde selv det da jeg ikke hadde noen kabel fra før. Har du en ok kabel fra før, så er vel ikke noen grunn til å kjøpe?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Better Cables er helt kurante kabler, men så ekstreme er de vel ikke. Men de koster ikke mye når man skal kjøpe en sub uansett, derfor er det mange som like gjerne slenger med en kabel også. Har man en brukbar kabel er det som sagt ikke noen stor oppgradering tror jeg. Koster vel ca. 170,- for tre meter når man bestiller med en sub, så...

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Formidler herved at det vil komme en distributør for SVS i Skandinavia, som selvsagt er hyggelig for de mange interesserte! Imidlertid foreligger ingen info pr. dato........
    Da har SVS-patruljen fått informasjon som slår fast at SVS USA i sin strategi for sub-distribusjon "worldwide", også Skandinavia, vil opprettholde sin prispolitikk. Dette betyr at produktene mest sannsynlig vil koste det samme som privatimportert gjør i dag, men pga. større volum kan fraktkostnadene faktisk bidra til at noen av produktene blir billigere til oss som kunder

Dette er som musikk.........i mine ører, og for lommeboken :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt at SVS-produktene blir lettere tilgjengelige for de med "internett-nerver"...

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Formidler herved at det vil komme en distributør for SVS i Skandinavia, som selvsagt er hyggelig for de mange interesserte! Imidlertid foreligger ingen info pr. dato........
    Da har SVS-patruljen fått informasjon som slår fast at SVS USA i sin strategi for sub-distribusjon "worldwide", også Skandinavia, vil opprettholde sin prispolitikk. Dette betyr at produktene mest sannsynlig vil koste det samme som privatimportert gjør i dag, men pga. større volum kan fraktkostnadene faktisk bidra til at noen av produktene blir billigere til oss som kunder

Dette er som musikk.........i mine ører, og for lommeboken :wink:
    Nok en god import-nyhet...... :wink: Spennende å høre mer detaljert informasjon etterhvert.....

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    svs pb12plus/2

Heisann, min SVS ble sendt den 20 juni, noen som vet sånn ca hvor lang tid det tar før jeg har den i mine hule hånd. Den ble sendt med BAX global og jeg bor i Oslo. Nå har jeg allerede ventet siden 9 juni fra jeg la inn bestillingen så jeg begynner å bli en smule utålmodig :?

Vil gjerne få testet den før jeg drar på ferie i 4 uker.

på forhånd takk for svar

mvh
    PT

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er du riktig heldig; fredag. Dersom ikke - mandag/tirsdag. Følg med på oppdateringen av forsendelsen samt ta kontakt med Norcargo for rask betaling av avgifter.

To dager fra USA til Tyskland. Erfaringsmessig blir den stående en dag eller to i Tyskland før den går videre med bil. Da går det imidlertid raskt, så følg som sagt med... :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på å ta den i din hule hånd, så pass på å bruk kevlarhansker. Ellers vil den bli ubruklig i uoverskuelig fremtid. Beistet er tungt

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for svar.. hadde vært godt å få den før helgen ja:-)

blir vel vanskelig å ta den i min hule hånd ja :lol:

mvh
    pt

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: Importør vil oppdatere priser og legge ut produktene på AVnytt så snart de er klare, så det er bare å følge med!

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om importøren vil ha rørsubbene på programmet? Jeg håper på å kjøpe meg en PC Ultra til høsten, med mindre SVS kommer med noen nye fysisk mindre modeller. Min drøm er en PB10 Ultra eller noe lignende

Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er nevnt på nyhetssiden til svs, og har også blitt nevnt på noen forum at de jobber med noen små sub'er. Men de vil ikke antyde engang om når de evt lanserer det, for først må "svs-ytelsen" være på plass...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    38
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sjekket litt rundt nå og funnet ut at en PB 10, ikke blir kostende mer enn 4500 å få inn i Norge, men dagens valuta

$429=2819.47kr
    +moms=1409,735kr
    +porto=$125=821.52 kr
    +toll ekspedisjonosgebyr=150kr

Porten på $125 er for å hente på OSL da. Ringte dit og de sa at det ikke var noe problem for en privat person å få tilsendt varer dit.

får noen dette ikke til å stemme, vennligst si ifra.

funderer sterkt på om det blir en på meg da.

hva har andre som har kjøpt denne subben betalt?

Side 30 av 36 FørsteFørste ... 10 20 26 27 28 29 30 31 32 33 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •