Prisdiskusjon SVS - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 709
    Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Etaten
    Eyvind: Kommer over fjellet via ferga fra Linge og over til Eidsdalen og sjekker ut trykket jeg... :-)

Det må du gjerne gjøre
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he, tror ikke du trenger reise, du kan høre den dér du er :lol:
    Eivind, vi venter utålmodigt på en melding på subben....

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den står i hod NorCargo på tollager A i Oslo, regner med de sender den videre i dag, så da har jeg den i begynnelsen av neste uke.

Slapp å betale toll på frakten

Moms +gebyrer fra NorCargo kom på 1629.-, så det var ikke så ille som først fryktet
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eyvid: Bor i Valldalen jeg, selv om jeg egentlig er "byar" da.. :-) Har du peil på plasma også? Hadde vært kjekt med "lokal" ekspertise... Skal høre om jeg kan kjenne trykket helt fra Geiranger jeg :-)

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så vidt jeg vet er plasma en sånn tynn tv som kan henges på veggen.
    Er forresten fra Ålesund selv

Intermediate Etaten sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    748
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En Ålesundsgutt i Geiranger? Wow... :-) Og joda, har hørt snakk om disse tynne skjermene en plasserer på veggen. Har en slik stående ut på gangen her som skal opp :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis med ny sub! Du blir helt sikkert fornøyd. Kjøpte selv en 25-31PC+ etter å ha først vurdert en 20-39PC+, men Nor-Cargo skulle ha $100 ekstra i frakt for den subben, og jeg var allerede langt over budsjettet. Er ikke lett å bo langt nord i landet.

Men kjører den til vanlig innstilt på 20hz, så jeg mangler ikke dypbassen da.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind
    Den står i hod NorCargo på tollager A i Oslo, regner med de sender den videre i dag, så da har jeg den i begynnelsen av neste uke.

Moms +gebyrer fra NorCargo kom på 1629.-, så det var ikke så ille som først fryktet
    Så mye i gebyrer :?: :?:
    Jeg har selv snakket med avdelingskontoret for flyfrakt hos Nor-Cargo, og jeg fikk beskjed om 285,- +mva. for fortolling og 110,- +mva for kontantutlegget dems pga av at jeg er privatkunde!

Så totalt sett blir dette.....hm....., nette sum av 489,80,-

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thlian
    Sitat Opprinnelig postet av eyvind

Så mye i gebyrer :?: :?:
    Jeg har selv snakket med avdelingskontoret for flyfrakt hos Nor-Cargo, og jeg fikk beskjed om 285,- +mva. for fortolling og 110,- +mva for kontantutlegget dems pga av at jeg er privatkunde!

Så totalt sett blir dette.....hm....., nette sum av 489,80,-

Hvor har du lært deg å regne da?

Kontant Gebyr: 110
    Utlagt moms: 1208 (5033*1,24)
    Fortollingsgebyr: 285
    Momsgrunnlag 110= 26,40
    Totalt: 1629,40

Dette er den totale summen du må betale etter at sub'en har kommet til Norge.

Har forresten ikke fått den ennå, det var som jeg fryktet. Transport Oslo --->Geiranger tar lenger tid enn Cleveland ---->Toledo---->Amsterdam> Oslo.

Jeg bare elsker logistikken i dette landet.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld meg for at jeg IKKE er ingeniør som visstnok nesten alle andre her inne er, men jeg tok ikke med momsen i regnestykket mitt gjorde jeg? Nei, jeg tok med gebyrene som Nor-Cargo tar, ikke det storebror tar..... :wink:

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vanligvis må man vente i 9 mnd., men heldigvis unnfanges SVS'n tidligere enn dette.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jammen jeg skal prøve ut denne selv gitt. Er den plasseringsvennlig tro? Ultra'en er 39" eller 100 cm høy... hmmm, kanskje jeg kan kle den ut som en pidestall. Høres ut som om denne spiller fletta av den jeg har nå :?

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har forresten ikke fått den ennå, det var som jeg fryktet. Transport Oslo --->Geiranger tar lenger tid enn Cleveland ---->Toledo---->Amsterdam> Oslo.

Jeg bare elsker logistikken i dette landet.[/quote]

Ja, Eyvind, skal du ikke også betale "plass-penger" til NorCargo etter hvor mange dager den da står i Oslo ?
    Men, nu er der ikke mange dager til du får en diger nyttårsrakett så hold ut... :wink:

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dæven, dette høres nesten for bra ut til å være sant.

- Hvor lang tid tok det fra du bestillte?
    - Hvor mye kom det på totalt?
    - Hvordan er kvalitetsinntrykket?
    - Hvem ordner frakt fra Uniten bløff?
    - Hvilken andre subbere bruker du som referanser når du hører denne?

Tror jeg skal vurdere en slik selv. Er det mange som er innteresert, kunne vi høre med høvdingen om vi kunne arrangert en powerbuy :wink:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok meg 22dager fra jeg bestilte til jeg fikk den, dette er inkludert de 7 dagene den sto hos NorCargo, fordi de rotet vekk betalingskvitteringen min.

Den kom på litt under 8500,.

Førsteintrykket når det gjelder kvalitet, er at dette er en solid konstruksjon, selv om den kan se litt kjip ut, ved aller første øyekast.

Den fraktes med BaxGlobal, dette ordner SVS.

Når det gjelder andre sub'er:
    Jeg hadde 2 stk B&W ASW600 før denne, det kan ikke sammenlignes.
    Har hørt sunfire tidligere, men dette er lenge siden.
    Er veldig glad for at jeg ikke kjøpte en Velodyne, har hørt SPL II1000 og CHT-15
    Klipsch sin RW-12 ? Jeg tør påstå at SVS'en spiser flere slike til frokost. (Nå har jeg bare hørt en av gangen før)
    Har tilgode å høre en B&W sub som kan holde følge, her har jeg hørt det meste med unntak av 850, og den nye saken.

Moderator striky sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Sted
    Vestfold
    Poster
    3,296
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er min 20-39PC+ kommet til Norge, og ifølge NorCargo kommer de i løpet av morgendagen.

Total pris for denne levert til Gausdal (Lillehammer), inkludert en RadioShack lydmåler ble:

2039PC+ og lydmåler: 5.473,-
    Frakt: 1.007,-
    Mva og fortolling: 2.018,50

Totalt: 8.500,-

Dette ble bestilt 7. desember, men noe kluss med verifikasjonen av VISA-kort gjorde at selve ordren ikke ble effektuert før 13. desember. Den ble bygget og sendt samme dag, og var i Oslo torsdag 17. desember. Der ble den stående frem til i dag, 21. desember (pga helg), og ble så kontaktet av NorCargo som ordnet fortolling. Hvis det går som jeg har blitt lovet, og den kommer i morgen, så tok hele prosessen 2 uker.

Glede seg

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dere noe info fra SVS ang sporing el.l? Eller fikk dere ikke noe info om orderen før NorCargo ringte?

Bor rett utenfor Oslo, så jeg har ikke tenkt å la den stå på et lager der , hvis jeg kan hente den.

Bestilte den 16/12, så er jeg heldig, hører jeg vel noe før nyttår.

Edit: Vel jeg tok en titt på ordrebekreftelsen og der sto det at det vil bli sendt en bekreftelse ved utsending. Det betyr vel også at den ikke er sendt fra SVS enda :cry:

Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får et tracking nr. for BaxGlobal med SVS, så det er etter at den har kommet til Norge du mister kontakten med den.

Det tar vel vanligvis to dager før de har fått satt sammen sub'en og sendt den, men nå i disse juletider tror jeg det kan ta litt lengre tid.

Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarjar
    Dem har visstnok problemer med verifiseringen på Visa kort.
    Så da har dem trekt av en ørliten sum av kortet som jeg da må ringe banken for å få eksakt sum i dollar!
    Det samme har de gjort med meg (eurocard). så det er nok mer en rutine de har. Litt bryderi, men de vil vel være sikre på å unngå lureri.
    Hvordan fikk du tak i den summen SVS er ute etter?
    Ringte banken i sted, og dem kunne bare se reservasjonen , ingen detaljer angående overføringa og da heller ikke noe i dollar?
    Hva skal jeg gjøre :?:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    31
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jarjar
    Dem har visstnok problemer med verifiseringen på Visa kort.
    Så da har dem trekt av en ørliten sum av kortet som jeg da må ringe banken for å få eksakt sum i dollar!
    Det samme har de gjort med meg (eurocard). så det er nok mer en rutine de har. Litt bryderi, men de vil vel være sikre på å unngå lureri.
    Hvordan fikk du tak i den summen SVS er ute etter?
    Ringte banken i sted, og dem kunne bare se reservasjonen , ingen detaljer angående overføringa og da heller ikke noe i dollar?
    Hva skal jeg gjøre :?:
    Hvis du bruker DNB Nor og har WAP/GPRS telefon, så gå inn på WAP-sida til banken. Du kan også høre dine siste transaksjoner hvis du har kontofon. Der vil du kunne lese/høre av i norske kroner dine siste transaksjoner. Så får du prøve deg på å regne om beløpet til dollar med dagens kurs. Det skulle vel gå antar jeg?

Side 3 av 36 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 13 23 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •