Prisdiskusjon SVS - Side 29

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 29 av 36 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste
Viser resultater 561 til 580 av 709
    Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg vil anta at man kan trekke ifra tysk moms for deretter å legge på den norske. Hvordan regnestykket blir da aner jeg dessverre ikke.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er allerede trukket fra. VAT = MVA.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var virkelig dårlige nyheter, hvis man ikke fremdeles kan få kjøpe direkte fra USA.

Intermediate Perminator sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    941
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Manic Miner
    Det var virkelig dårlige nyheter, hvis man ikke fremdeles kan få kjøpe direkte fra USA.
    Skal de slutte å ta bestillinger fra USA nå som de har fått europeisk importør??
    Da hadde i så fall alt blitt snudd opp ned, og jeg måtte villet kjappe meg for å rekke å kjøpe en fra USA i stedet for å vente på at det blir tilgjengelig her...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser ut til at det kun blir de Tysktalende landene, men ingenting er bestemt ennå. Jeg har skrevet en mail til Ron og bedt om å få noen flere detaljer.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden www.svsubwoofers.de er en bløff, tror jeg. Hvorfor det?

SVS sine internettider i USA er ryddige. Dersom SVS skulle velge å etablere seg i Europa ser jeg ingen grunn til å utarbeide nye sider under et annet domene. Det at den tyske siden mottar "pre-orders" før ting er på plass lukter det svindel av, synes jeg.

Dessuten er ikke registereringsoplysningene for domenet "svsubwoofers.de" tilgjengelige på samme måte som originalen. Ser at noen også har tatt domenet "svsubwoofers.be"...

Beware. :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er reelt nok. SVS har kommet til Europa. Jeg har opplyst Ron om at hvis nordmenn også blir tvunget til å kjøpe fra Tyskland vil det medføre et prispåslag på 30-40%. For oss som bor i det litt mere sentrale Europa er ikke prispåslaget like stort, ca 10%.

Et annet problem er at den Tyske distributøren vil kun selge utvalgte modeller.

Jeg ville helst sluppet for det, og jeg ser heller ingen store fordeler for andre en akkurat de pølsetyskerene som bor like i nærheten av distributøren og kan komme forbi for å lytte.

Jeg tenkte selv tanken den gang jeg bestillte min SVS, at det kunne være smart å forsyne Europa fta Tyskland. Min tanke var at det var det største Europeiske markedet, og at det ikke nødvendigvis ville føre til at prisene gikk opp fordi fraktkostnadene burde falle drastisk (container vs stykkgods som luffrakt), og at distributøren burde kunne leve av denne forskjellen, + den bedre prisen han får fra SVS (I guess). Men det ser desverre ikke helt ut til å holde stikk.

Jeg vil foreslå at alle som føler seg usikre fyrer av en mail til Ron eller Tom. Det er ikke sikkert at de klarer å overskue alle effektene denne avgjørelsen vil ha, så voice your concern. Jeg har personlig ikke lyst til å betale mere for min SVS bare fordi at det skal bli enklere for Pølse-Fritz å få sin.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse er CE merket da - selv om det sikkert i praksis ikke betyr at en eneste komponent er byttet ut av den grunn. Men CE merking koster vel litt, eller? Ble vel aldri noen skikkelig konklusjon på den tråden, men hvis det stemmer at det koster mellom 80 - 100 tusen å merke en høyttalerserie...

Tror uansett kanskje jeg er glad jeg eier en SVS allerede. På den annen side er det vel ikke sikkert de slutter å selge direkte fra USA p.g.a. dette heller?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    389
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fåreslår at den personen som var i kontakt med den tyske SVS avdelingen sier hva forumet mener om disse prisene.... (De kan ikke noe for frakten, men må kompensere...)

En annnen (eller samme person, det er jo enklest) sender tilsvarende/samme mail til SVS USA, og spør hvorfor det må være slik..

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På prisjakt.nu sine forumsider står det oppsiktsvekkende nok at en nordmann skal ha fått eneretten på SVS på det skandinaviske markedet?? :shock: Vistnok bekreftet av Ron.

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=96374

Er det en "Asker-avdeling" det er snakk om her eller?? :wink:

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    På prisjakt.nu sine forumsider står det oppsiktsvekkende nok at en nordmann skal ha fått eneretten på SVS på det skandinaviske markedet?? :shock: Vistnok bekreftet av Ron.

http://www.prisjakt.nu/forum/index.php?showtopic=96374

Er det en "Asker-avdeling" det er snakk om her eller?? :wink:
    Spennende, lurer på hvem det kan være... :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis det som det står i den tråden blir til samme pris er det meg knekkende likegyldig om subben kommer til meg via en nordmann.

Men jeg er ikke helt sikker på om hvorvidt prisene kan holdes på samme nivå med en skandinavisk distributør som da omfatter ca 17 millioner innbyggere, når man ikke kan klare det i Tyskland hvor det tilsammens med de omliggende landene omfatter over 100 millioner innbyggere.

For oss som bor i Danmark faller det også forsåvidt mere naturlig å bli forsynt fra den Tyske distributøren, det er jo tross alt nærmeste nabo.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er altså min skepsis i forrige innlegg ubegrunnet. Bra.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Formidler herved at det vil komme en distributør før SVS i Skandinavia, som selvsagt er hyggelig for de mange interesserte! Imidlertid foreligger ingen info pr. dato, men følg med på AVnytt så dukker nok informasjon opp så snart produktene er klare for salg her på bjerget!

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lønnser seg å snuse litt på nettstedene i våre naboland, skjønner jeg..... :wink: Spennende nyheter ihvertfall.....

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    SVS'en min ankom Oslo kl 1200 i dag, hvertfall i følge ETA'en.
    Hvor lenge må jeg rekne med å vente til den ankommer Stavanger, når jeg bestillte Door-Airport?
    Gleder meg som en unge til å få PC+ 2531 inn i hus!

Erik S

Expert antiloop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    7,385
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kom med tilbakemelding når du har fått prøvekjørt den da.. :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal gjøre det!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAHA latterlig bra!
    Første jeg gjorde var å slenge master and commander inn i dvd spilleren valgte å begynne med litt lite bass(trodde jeg).
    Det var helt rolig å fint frem til kanonene begynnte å fyre! Jeg stokk som bare det, og måtte bare dra litt på smilebåndet der jeg satt.
    Dette trykker utrolig bra i mitt rom som er ca 40m^2.
    Prøvde på musikk og den blenner veldig godt inn med høytalerene skulle tro lyden kom fra dem.
    Virkelig fornøyd med kjøpet

Erik

Intermediate pmo sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis SVs får en norsk distributør er det naivt å tro at man skal kunne få kjøpe produktene til samme pris som ved direkte import fra USA. En norsk importør må bl. annet forholde seg til norsk kjøpslov og noen må betale merkostanden for det. Gjett hvem

Jeg for min del betaler gjerne 20-30% mer for å ha en norsk forhandler å forholde meg til når det gjelder denne type produkter.

Side 29 av 36 FørsteFørste ... 9 19 25 26 27 28 29 30 31 32 33 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •