Prisdiskusjon SVS - Side 26

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste
Viser resultater 501 til 520 av 709
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg har bestilt PC Ultra og lurer på om noen vet hvor lang tid det tar? De har allerede trukket penger fra konto. Måtte forresten betale 135$ i frakt door to airport. :P

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis ikke noe spesiellt skjer, skal det ta 7 - 8 dager fra du bestiller suben til du har den i stua. Du skal ha fått en e-post med trackingnummer hos BaxGlobal så du kan se hvor den er. Hvis ikke kommer nok den mailen straks.

Intermediate CNK sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    1,787
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Virker som det er litt rot i tråden (eller hodet mitt), men hvis jeg bestiller til dør blir det bare pris+frakt +mva på hele beløpet? Blir jo like dyrt å hente den i oslo hvis det kommer gebyr der. Er tross alt bare 60 dollar mer for frakt hjem og dette inkl vel alt av gebyrer?

Eks

Svs 2531+ 775$
    frakt dør 180$
    NOK 6100
    inkl mva 7650

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    holder på å spare til en sub. jeg har kikket litt på svs PB10-ISD subben. hvor mye må jeg regne med at alt kommer på ( frakt +++ ) er virkelig sugen på en svs

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av togr
    holder på å spare til en sub. jeg har kikket litt på svs PB10-ISD subben. hvor mye må jeg regne med at alt kommer på ( frakt +++ ) er virkelig sugen på en svs
    Kan anbefale deg å legge noen ekstra kroner i potten, og gå for 12"'ern. Det løftet er verdt hver krone...... :wink:

Active togr sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    351
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe..men den blir vel litt dyrere å den da. men hvor mye mer blir det i forhold til den PB10-ISD. tror nok kanskje at den holder for meg også.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    1) Hvor stort rom har du.
    2) Hva har du tenkt til å bruke den til (mest: film eller musikk).
    3) Har du vurdert tube kontra box? Koster selvsagt mer, men berettiges evt. av svarene i spørsmål 1 og 2.

Uansett - dersom du fra Norge seriøst vurderer PB10-ISD - gå for PB12-ISD. Samme fraktpris, men kun $170 mer. Husk at frakt og behandlingskostnader, i tillegg til moms, vil koste mye forholdsvis mye ifm. en rimelig sub.

Hadde du vært i statene ville vel et kaffebord kostet like mye (les: lite).... shit...

Rådet er; gå så høyt du makter - det blir bare bedre og bedre...
    Ikke bruk alle penga på frakten...

Newcomer Araya sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at du skal få svar på spørsmålet ditt, så svarer jeg. PB10-ISD kommer på ca. 5500 kroner levert på døren om du ikke bor altfor langt fra Oslo. Da har jeg regnet en dollarkurs på 6.3, og inkludert en 5 meter better cable.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Araya
    For at du skal få svar på spørsmålet ditt, så svarer jeg. PB10-ISD kommer på ca. 5500 kroner levert på døren om du ikke bor altfor langt fra Oslo. Da har jeg regnet en dollarkurs på 6.3, og inkludert en 5 meter better cable.
    En bitteliten korreksjon, dollarkursen blir endel høyere enn den du ser i avisen, pga valutagebyr og midtkurs.

Tipper at om det står 6,30 i avisen havner det på 6,45.

Dag

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vanligvis NorCargo raske? sub'n var i norge på onsdag, og de sa de ville komme til lillehammer på fredag, siden torsdag var helligdag, men jeg sitter fortsatt å venter på de, litt utolmodig og irritert nå..

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av RoKo
    1) Hvor stort rom har du.
    2) Hva har du tenkt til å bruke den til (mest: film eller musikk).
    3) Har du vurdert tube kontra box? Koster selvsagt mer, men berettiges evt. av svarene i spørsmål 1 og 2.

Uansett - dersom du fra Norge seriøst vurderer PB10-ISD - gå for PB12-ISD. Samme fraktpris, men kun $170 mer. Husk at frakt og behandlingskostnader, i tillegg til moms, vil koste mye forholdsvis mye ifm. en rimelig sub.

Hadde du vært i statene ville vel et kaffebord kostet like mye (les: lite).... shit...

Rådet er; gå så høyt du makter - det blir bare bedre og bedre...
    Ikke bruk alle penga på frakten...
    Når er det tuben blei dyrere enn boxen lurer nå jeg litt på??

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare lur i vei du, men dersom du ser på hva tubene koster ifht. PB10-ISD, vil du raskt finne ut at PB10-ISD koster $429 mens det KUN er den aller rimeligste sylinderen UTEN forsterker som koster mindre enn denne.

Til ditt forsvar kan du jo fremholde at du la inn dette innlegget ½6 om morran.....

Nå snakker vi heller ikke om oss selv som har den dyreste sylinderen og en av de største boksene....

Var det ellers noe mer - før vi stenger?

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    En bitteliten korreksjon, dollarkursen blir endel høyere enn den du ser i avisen, pga valutagebyr og midtkurs.

Nå er det en stund siden sist jeg var ute av landet, men da jeg sjekket visauttakene/varekjøp på kontoutskriften etterpå så var kursen stort sett noe bedre enn det som stod i avisene, selv etter at banken hadde tatt sitt valutapåslag (1,75%), og leste et sted at det var vanlig fordi visa var i stand til å forhandle seg til en bedre kurs enn enkeltkundene deres ville klart... Mulig det er annerledes mot dollar eller jeg var spesielt heldig med midtkursen...

Sendte forøvrig en mail til svs og spurte om fraktpris på PB10 og PB12-ISD til "Bergen Airport" og fikk tilbake at PB10 kostet 175$, mens PB12-ISD var 160$ i frakt, men de hadde ikke noen fornuftig forklaring på hvorfor det var billigere å sende en større og tyngre pakke... Og da blir det "bare" 155$ +mva i forskjell mellom dem...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito

Nå er det en stund siden sist jeg var ute av landet, men da jeg sjekket visauttakene/varekjøp på kontoutskriften etterpå så var kursen stort sett noe bedre enn det som stod i avisene, selv etter at banken hadde tatt sitt valutapåslag (1,75%), og leste et sted at det var vanlig fordi visa var i stand til å forhandle seg til en bedre kurs enn enkeltkundene deres ville klart... Mulig det er annerledes mot dollar eller jeg var spesielt heldig med midtkursen...

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette her, men i praksis stemmer min erfaring bra med det dag johnsen sier. F.eks. sist jeg bestillte sub derfra, var dollarkursen på tekst TV 6,28,- - men da beløpet ble trukket fra kontoen min, var kursen tydeligvis 6,4228,-
    Og det var ikke fordi kursen hadde økt i mellomtiden.
    Jeg tror rett og slett det varierer med hvilken bank man bruker.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På en sub til 1000USD så utgjør vel den kursdifferansen dere diskuterer ca. 100 kroner...

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan hende snart at man slipper å tenke på alle disse kalkulasjonene.
    Snakket med SVS og de jobber med å etablere distribusjon i Europa i løpet av sommeren eller høsten.
    Da skal man kunne handle SVS direkte i det landet man bor i eller naboland (tror det blir en distributør for Skandinavia og en i nord europa) til den samme prisen det koster å importere selv nå.
    Så samme priser men kortere leveringstid.
    Og eventuelt reklamasjoner blir jo ikke noe å bekymre seg for lenger.

Vet ikke mer enn dette men regner med at SVS legger ut info når ting er mer klart.
    Inntil videre selges de over nett som før.

Dag

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisan, se der ja...

Dette er jo lovende nyheter for dem som tenker på å anskaffe seg/oppgradere sub-parken.

Kanskje man skal melde seg som frivillig distributør...?
    Ikke det verste produktet man kan selge dette her... :wink:

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mister jo litt av eksklusiviteten og 'mystikken' når man kan kjøpe den på nærmeste Rema da men...

He he - satt litt på spissen.

[endret]Ja - det var en spøk selvsagt - bedre tilgjengelighet er jo bare en god nyhet, om noen skulle være i tvil om hva jeg mener.[/endret]

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    572
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lovende nyheter for en som har litt importofobi og snart må fintenke litt på hva sub som skal i hus.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    953
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    Sitat Opprinnelig postet av Diablito

Nå er ikke jeg noen ekspert på dette her, men i praksis stemmer min erfaring bra med det dag johnsen sier. F.eks. sist jeg bestillte sub derfra, var dollarkursen på tekst TV 6,28,- - men da beløpet ble trukket fra kontoen min, var kursen tydeligvis 6,4228,-
    Og det var ikke fordi kursen hadde økt i mellomtiden.
    Jeg tror rett og slett det varierer med hvilken bank man bruker.
    Dollarkursen man får avhenger av kredittkort brukt. Noen selskaper kjøper f.eks. dollar en gang i måneden til en kurs, da vil man stort sett få den kursen. Andre kjøper f.eks dollar hver dag etter eksponeringen de har mot valutaen, da vil man ende opp med den kursen. Den kursen bør være ett sted mellom kjøp og salgs kursene i avisen. Så man kan ikke se på dagens notering for å regne ut hva man blir belastet.

Side 26 av 36 FørsteFørste ... 6 16 22 23 24 25 26 27 28 29 30 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •