Prisdiskusjon SVS - Side 24

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste
Viser resultater 461 til 480 av 709
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hadde vært nyttig hvis en av svs ekspertene kunne lagt ut en ca pris på alle subwooferene ferdig importert, med frakt og det hele! Rett å slett laget en prisliste i norge lar dette seg gjøre? vet jo at frakten varierer, men kan man ikke bare ta frakten til oslo! så får vi legge til frakten selv, de av oss som ikke bor i hovedstaden!

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Hva var det vi fant ut når det gjaldt Door-to-Airport fraktalternativet? Var det slik at man da må hente suben hos NorCargo selv, eller er det ingen praktisk forskjell på Door-to-Door og Door-to-Airport?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvsagt må du da hente den hos NorCargo. Det er kostnaden ved at de skal levere varen til deg som du da sparer. Derved "Door-to-airport"-prisen.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo jo - skjønner at det var et dumt spørsmål når det heter Door-to-Door(!), men jeg trodde jeg husket noen hadde sagt her at man fikk den på døra uansett, så man like godt kunne velge Door-to-Airport. Men det er jo selvsagt logisk at det ikke er sånn.
    Jeg får skylde på at det er sent på en Lørdag kveld...

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda - jeg irriterte meg (for noen dager) grønn over at jeg hadde bestilt "Door-to-door" når det i ettertid kom frem at det ikke var nødvendig, all den tid jeg likevel ville hente den hos NorCargo.... :?
    Men det gikk da fort over når godlyden bredte seg i stua...

Nå? - har du fått solgt tuben din ennå?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, det skal komme en kar til uka og hente den. Så jeg regner det som å være i boks.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ja - da har jeg bestillt en SVS PB12-Plus/2 i pianolakk. Hadde tenkt å gå for en med Ultra element(er), men har ikke råd til Ultra/2, og Erik(eller var det Ron?) rådet meg til å gå for PB12-Plus/2 istedenfor PB12 Ultra.

Så da blir det spennende - både å se, føle og høre, når den tid kommer.

-Og å finne ut hvordan jeg skal få den opp tre etasjer uten hjelp...
    Kan jo spørre om hjelp, men når man ber om hjelp fra 'normale' mennesker(altså ikke-audiofile), blir man som regel mobbet i ukevis for å ha dratt noe så stort og dyrt inn i leiligheten.

Nei - jeg må nok legge meg i hardtrening så jeg orker å bære den opp alene... :shock:

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skaff deg hjelp! For noen år siden når jeg kjøpte et 32" WS TV med en matchvekt på 60kg var jeg fast bestemt på at det skulle jeg få opp en bratt loftstrapp uten hjelp.
    Da jeg var 2 trinn fra toppen klarte jeg bare ikke mere, og til min store forskrekkelse kunne jeg kjenne at jeg heller ikke lengre klarte å holde det fast. Så det ble til en noenlunde kontrollert seiletur ned trappa, og en god anledning for å bli kjent med naboen

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet når NorCargo får papirene på suben? Kommer de med selve suben, eller blir det fakset inn til dem på forhånd?

Tenkte jeg skulle ringe NorCargo nå, men det er litt tidlig, for jeg har en ETA Amsterdam i dag tidlig klokka 0715, men trackingsiden er ikke oppdatert siden den meldingen. Men jeg tenkte at hvis de får papirene fakset inn så de skal rekke å regne ut toll etc., kan jeg jo kanskje få den giroen av dem alerede nå, så jeg kan betale på nettbank og kanskje få suben i morgen? (hvis ikke den blir stående i Amsterdam til over helga da...)

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Papirene følger suben.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det ca fra den ankommer amsterdam til den er i norge?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Poco_Niño
    Hvor lang tid tar det ca fra den ankommer amsterdam til den er i norge?
    Ifølge NorCargo da jeg ringte dem, regner de med ca. ett og et halvt døgn(suben fraktes med trailer derfra til Oslo).

Men jeg tror det varierer noe. Trackinga på min nye står fortsatt som "Arrived Amsterdam", men det kan jo hende den 'spretter' over til at den er i Norge til Mandag allikevel, når meldingen endelig blir oppdatert.

--------------------

Denne gangen slapp jeg VISA verifisering naturlig nok, siden det var andre gangen jeg bestillte fra dem. Dermed sparte jeg omtrent en uke i venting.
    Forrige gang måtte jeg vente på at VISA oppdaterte trekket fra kontoen min fra det runde cirkabeløpet de først fryser, til det nøyaktige beløpet SVS trakk kom frem og jeg kunne maile dette tilbake til SVS for å få kortet verifisert. Dette slapp jeg denne gang, så da tar det ca. 8 dager fra jeg bestillte, til suben står på døra(hvis ikke noe spesiellt skjer i Amsterdam da).

Hyggelig nok fikk jeg en litegrann bedre valutakurs denne gangen enn forrige gang; denne gangen var en dollar verdt 6,4228 Kr. Men det er det vel i mitt tilfelle Postbanken som styrer. Så til dere som skal bestille nå, ville jeg satt opp regnestykket med en kurs på 6,5 - så får dere heller en positiv overraskelse når det viser seg å være noe lavere. Det gjorde jeg ihvertfall. Forrige gang trodde jeg dollarkurs var dollarkurs, og regnet da med at det var 6,28 som den var da, men kursen banken opererte med var på 6,44.

Huff.... føles ut som en vegg er tatt ut av huset nå når den 'gamle' suben er borte... Ventetida blir lang!

Men men - neste helg er det morro igjen!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg trengte ikke verifisering av kortet mitt jeg! Ved 1.gangs bestilling Når pleier de å trekke kortet for totalsummen? Min ankom amsterdam i går morges, regner med den er i norge på tirsdagen da!?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, det er ikke alle som trenger å gå igjennom den prosessen, det kommer an på korttype, og selv om det er VISA er det heller ikke sikkert det trengs, da det kommer an på hvor mye informasjon banken din er villig til å gi til f.eks. SVS.

De pleier å trekke to summer; én for suben(+ evt. tilbehør), og én for frakten.
    Dette er allerede trukket fra min konto - VISA reserverte først to runde beløp på omtrent det det til slutt ble, og så gikk det noen dager før de ble gjort om til de eksakte beløpene(bruker nettbank så jeg kan følge med på hva som skjer).

Regner med at våre to suber kommer til Norge samtidig, da min kom til Amsterdam på Torsdag klokka 10:00, men det står fortsatt bare "Arrived Amsterdam" på trackingen min.

Vet ikke helt når vi kan forvente å ha dem, men jeg vil tro vi kan forvente at de kan bli kjørt ut eller hentet på Tirsdag ja. Vi må bare betale moms og gebyrer først.

Hvilken sub var det du bestillte?

Intermediate Whoracle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg slapp oxo den vertifiserings delen som første gangskjøper, min sub sitter oxo "fast" i Amsterdam, men hvor lang tid tar det før du får regning på moms osv etter du har motatt sub'n? og nå som jeg har betalt for frakt og sub, er det mer igjen en kun moms jeg skal betale for nå?

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RE: Whoracle

Jeg slapp også verifiseringen og VISA trakk ikke beløpet før det var gått mer enn 2 uker. Trodd nesten jeg hadde fått en gratis sub en liten stund. :lol:

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det hadde vært noe det :wink: jeg ble iallefall trekt superfort..håper jeg kan drøye litt med momsen siden jeg har litt dårlig råd nå :P

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    men hvor lang tid tar det før du får regning på moms osv etter du har motatt sub'n?
    Du mottar ikke suben før etter at du har betalt moms + gebyr.

NorCargo ringer deg på det nummeret du oppga til SVS da du bestillte suben, eller du kan ringe NorCargo selv og snakke med dem like før suben ankommer Norge.
    Jeg ringte dem allerede på Torsdag, og fikk da ordnet det sånn at i steden for at de ringer når suben er ferdig fortollet, sender de en mail med giroen så jeg kan betale den med nettbank. Når det er gjort og jeg har sendt en bekreftelse på at giroen er betalt(skjermbilde fra nettbanken), sender de ut suben.

-Hvis alt går som det skal og de husker det vi avtalte da...

Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    2,610
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjett da, heh..men hvor mye ca skal de ha i gebyr? kommer litt ann på kanskje ..

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett litt forskjellige svar i denne tråden på det, men jeg betalte noe mer enn de andre har gjort da jeg kjøpte 20-39PC Plus'en forrige gang. Jeg betalte da 615,- alt i alt i fortolling/gebyrer. Så kom momsen i tillegg da. Mulig gebyret varierer med vekt og størrelse og pris etc.

Side 24 av 36 FørsteFørste ... 4 14 20 21 22 23 24 25 26 27 28 34 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •