Prisdiskusjon SVS - Side 19

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 19 av 36 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste
Viser resultater 361 til 380 av 709
    Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    prøve å holde liv i tråden da, Noen her som har PB 10-ISD som kan si noe om hvordan den funker på film? om den bunner mye og om den lett blir stressa osv? ulyder? Ser den har bassporten framover, hva kan være ulemper og fordeler med det feks?
    ta spørsmålet i denne tråden:
    http://www.avforum.no/forum/viewtopic.php?t=14735
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoracle
    prøve å holde liv i tråden da, Noen her som har PB 10-ISD som kan si noe om hvordan den funker på film? om den bunner mye og om den lett blir stressa osv? ulyder? Ser den har bassporten framover, hva kan være ulemper og fordeler med det feks?
    Ingen upraktiske grunner til dette, alt kommer an på hvordan selve kassa er bygd.
    Det er vel 2-3 stk som har den subben her, men jeg husker ikke helt navnet. Du kan lete på den tekniske tråden til SVS - er bare på 90 sider :?

Active Carpo sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    399
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal til å bestille meg en SVS sub.... blir mest sannsynlig PC+ 16-46. Men kan noen forklare meg punkt for punkt hvordan man bestiller den?

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Carpo
    Skal til å bestille meg en SVS sub.... blir mest sannsynlig PC+ 16-46. Men kan noen forklare meg punkt for punkt hvordan man bestiller den?
    Du bestiller via nettsidene deres, og betaler med kort.
    Under States, trykker du "Other" også setter du bare en "-"!
    Etter at du har bestilt, så sender du mail til gutta med ordrenr. og sier at du skal ha den for 220V og ber dem bekrefte VISA/Mastercard eller hva det nå måtte være.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Velg BaxGlobal som speditør. Vet egentelig ikke om det har så mye å si, siden du kan fikse detaljene over e-mail senere.

Slik det var med meg, gikk jeg gjennom ordreprosedyren på sidene deres, betalte med VISA, og dett var dett - så langt.

Så sendte jeg som Thlian sier en mail, og forklarte at jeg trengte 220V forsterker. Noen mailer frem og tilbake om frakt etc.

I tillegg, siden jeg betalte med VISA, var det en "test" de gjorde av kortet mitt, ved å trekke under en dollar og ba meg om å si nøyaktig hvor mye som var trukket fra min konto. Da var kortet mitt "verifisert".

Det kan ta noe tid hvis du betaler med VISA, fra du bestiller, og til beløpet blir korrekt notert på bankkontooversikten. Det er en treghet i VISA systemet(for sikkerhetens skyld). En avrundet sum blir først reservert, og så tar det en stund før det nøyaktige beløpet blir trukket.

Når det er i orden, tar det kanskje et par dager, og så får du en mail om at suben er på vei, og du får et trackingnummer du kan bruke på BaxGlobal's websider for å se hvor suben din befinner seg.

Når suben ankommer Norge, vil du bli kontaktet av NorCargo - eventuellt kan du komme dem litt i forkjøpet og ringe dem ca. når suben kommer. Du må betale dem momsen(25%) og et gebyr. Så sender de suben videre til deg(eller du kan hente den selv hvis du bor i nærheten av Oslo).

Newcomer Formel 1 sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det der med Visa tar tid? Bestilte på mandag og er enda ikke ferdig med verifiseringa tydeligvis. Hvorfor skal det skal ta så lang tid skjønner jeg ikke helt? Er ikke siten deres "godkjent" for betaling med kredittkort, det er ikke noen logo som viser dette på sidene deres? Imidlertid, så jeg at det kom opp en hengelås ved bestilling?

Det er veldig rett fram å bestille, som de sier over. Jeg fikk en pris på frakten først og da får du et "Bax quote number" som du refererer til i "opplysningsboksen" når du bestiller, der kan du også passe på å angi at den skal være for 220V.

Ellers får du en ordrebekreftelse rett etter bestilling, denne kan du svare på, og angi at den skal være 220V pluss alt annet av opplysninger. Det aller enkleste er nok å ringe først?

Edit: stavefeil.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det tok 3 uker for meg, men da bestillte jeg med ett annet kort til slutt! Mastercard rotet til addresseverifiseringen. Dritt.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mitt Visakort ble aldri verifisert, så handelen gikk fort. Betalte heller ikke moms på frakten, så jeg er fornøyd med handelen. Hentet suben på "airporten".

Lykke til, Carpo.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Betalte heller ikke moms på frakten
    Nei, det slapp jammen jeg også.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig greier. Enda ikke fått verifisert mitt kredittkort. Kan ikke helt skjønne hva SVS egentlig er ute etter. De må ha et foreldet eller feil system for betaling med kredittkort? Har for ikke så lenge siden handlet flere ting fra USA og aldri hatt tilsvarende problem før. Når jeg spurte om hvorfor, fikk jeg vel ikke noe godt svar, bare at de noen ganger ikke fikk svar fra kredittkortselskapet i det hele tatt. Da må de jo tape ordrer, hvis de ikke får ordnet opp i dette. Snodige greier.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Formel 1
    ...........Da må de jo tape ordrer, hvis de ikke får ordnet opp i dette......
    Har du EGENTLIG noen produkter som kan være en alternativ løsning fra et mer service-minded firma :wink:

eller som oss andre: send email og finn ut av det! SVS skryter jo av å jobbe 24/7, så stå på!!!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Merkelig greier. Enda ikke fått verifisert mitt kredittkort. Kan ikke helt skjønne hva SVS egentlig er ute etter.
    Hva har skjedd så langt da? Det som pleier å skje ved "verifisering" er at de trekker et lite beløp fra kontoen din. Deretter må du gå inn på f.eks. nettbank og sjekke nøyaktig hvor mye som er trukket(i dollar). Så sender du dem en mail og forteller dem dette beløpet. Da ser de at det du sier stemmer med det beløpet de har trukket, og da vet de at kortet ditt 'virker'.

MEN - for meg tok dette noen dager, fordi VISA som sagt først reserverer et rundt beløp, og så tar det ofte noen dager før det virkelige beløpet kommer opp på nettbanken. Så jeg sendte først en mail tilbake til SVS med det beløpet VISA hadde reservert jeg, men det var jo feil. Så måtte jeg vente et par dager for å få det riktige beløpet.

Men du må altså sjekke beløpet og sende dem et svar på mail om hvor mye som er trukket(vanligvis under en dollar).

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, service og service... Har en kompis som bestilte en sub på tirsdag og han har ikke hørt en dritt ennå... kun blitt trukket fra kto... og fått standardbekreftelsen. Jeg synes han burde fått mail om frakt kostnader innen 24 timer og ikke mange dager som det er gått nå.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Standardsvar fra SVS vedrørende bestilling og frakt:

If you want to order, you can order over the web or the phone. Shipping will not be added online (Bax has no online rate calculator) so just choose the Bax shipping option from the shipping choices which adds no shipping fee. We will manually add the shipping charges as a separate transaction after the initial one. Please also make sure that you let us know, either in the comments section of the order form survey or with a followup email after you order, if you need the subwoofer in 110v or 220v configuration.

Er ikke vanskeligere enn det. :wink:

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tiger Skrevet: 04/03/2005, 23:39 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Standardsvar fra SVS vedrørende bestilling og frakt:

If you want to order, you can order over the web or the phone. Shipping will not be added online (Bax has no online rate calculator) so just choose the Bax shipping option from the shipping choices which adds no shipping fee. We will manually add the shipping charges as a separate transaction after the initial one. Please also make sure that you let us know, either in the comments section of the order form survey or with a followup email after you order, if you need the subwoofer in 110v or 220v configuration.

Er ikke vanskeligere enn det.
    Du er tøf nå Tigern 8) .

Fint at du driver med litt folkeopplysning ops: , men selvfølgelig har jeg gjort det på den korrekte måten. - Og det var ikke det som var vansekelig heller. Fikk til og med pris på frakt før jeg bestilte, så alt var i sin beste orden, helt til SVS skal ha en bekreftelse fra kortselskapet. Hvis du ser i tråden, er det mange som har hatt problem med det, og SVS sa også at det hendte de ikke fikk svar / bekreftelse fra kortselskapene,. Jeg spurte hva de gjorde da og fikk ikke noe svar på det. Vel jeg får vente å se, kan hende jeg sparer penga til en annen sub isteden. Imidlertid er det irriterende at de har et så dårlig system.

Ble det forresten en stor oppgradering med den nye subben din?

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk til og med pris på frakt før jeg bestilte, så alt var i sin beste orden, helt til SVS skal ha en bekreftelse fra kortselskapet. Hvis du ser i tråden, er det mange som har hatt problem med det, og SVS sa også at det hendte de ikke fikk svar / bekreftelse fra kortselskapene,. Jeg spurte hva de gjorde da og fikk ikke noe svar på det. Vel jeg får vente å se, kan hende jeg sparer penga til en annen sub isteden. Imidlertid er det irriterende at de har et så dårlig system.
    Ah - beklager, visste ikke at de også kontakter kortselskapet for å verifisere. I mitt tilfelle gjorde de ikke det(eller jeg fikk ihvertfall ikke inntrykk av det), men altså det jeg beskrev ovenfor isteden. Merkelig at de har så mange forskjellige praksiser. Men det kan jo være at det er forskjellig fra deres side avhengig av hvor samarbeidsvillig kortutsteder er og hvordan kortet virker.

Det er jo også enkelte her som rett og slett bare har betalt med VISA eller Mastercard og så var alt i orden, uten 'verifisering'.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du har vel samme sub som jeg hadde. Vel, SVS-en er bedre, så jeg råder deg generelt til å vente på SVS.

Hvilken SVS er du du planlegger å anskaffe?

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    285
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ting tar tid, men det ordner seg. Fikk mail frs SVS i dag om at banken nå hadde bekreftet at jeg var jeg, altså ingen som har tatt identiteten min :lol: .

Fikk også en lang forklaring om alle de kjeltringene som bedrev "fraud" i denne bransjen? -Og jeg som trodde at alle her var bånn ærlige, hadde store blå øyne :lol: og kun fortalte den hele og fulle sannhet.

Blir sendt på man- senest tirsdag, så da er det bare å smøre seg med litt mere tolmodighet.

Tiger Skrevet: 05/03/2005, 10:15 Tittel:

--------------------------------------------------------------------------------

Formel 1 skrev:

Du har vel samme sub som jeg hadde. Vel, SVS-en er bedre, så jeg råder deg generelt til å vente på SVS.

Hvilken SVS er du du planlegger å anskaffe?
    Har kjøpt en PC-Ultra.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeez...
    Ble nok ikke SVS på meg, nei.
    440 dollar i frakt er for drøyt, mener jeg.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hørtes mye ut. er bare en brøkdel levert i oslo. få hjelp av kjentfolk :wink:
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Side 19 av 36 FørsteFørste ... 9 15 16 17 18 19 20 21 22 23 29 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg