Prisdiskusjon SVS - Side 12

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste
Viser resultater 221 til 240 av 709
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg er selv nybakt PB10 eier, og nå etter 2 dager er fremdeles tanken min: Hvem kan behøve mere? Subben spiller i et 25m2 stort rom, taket er skrått med høyde 2.2m i den ene enden, og 3.3 i den andre. I tillegg er det en trapp ned til 1etg.

Hvis jeg var tilhenger av film ved øredøvende volum er det godt mulig at jeg ville hatt behov for en større sub, men slik jeg foretrekker lyden utnytter jeg knapt nok hele potensialet i PB10. Og da spiller jeg fremdeles så høyt at man ikke helt kan føre en samtale, og leiligheten rister når Darla taps the watertank, eller Frodo får hjertebank inne i Mt Doom.

Min mistanke er at så lenge du ikke har et stort rom og heller ikke et brennende ønske om å spille til øra blør og tenna løsner vil en PB10 være tilstrekkelig?

Active Holy Diver sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til postnummer like ved Hamar:

Hey Paal;
    Shipping would be:

2039PCi
    Door to door $180 Bax Quote Number 7191937
    Door to airport $125 Bax Quote Number 7191905

PB12-ISD
    Door to door $160 Bax Quote Number 7191951
    Door to airport $110 Bax Quote Number 7191945
    ---------------------------------------------------------------------------------
    For det første så var det overraskende at det er mer i frakt på tubene enn på boxene, til tross for at sistnevnte veier noe mer...

Jeg lurer på hva som menes med airport i vårt tilfelle. Prisforskjellen mellom å hente på flyplass vs. å få den på døra er for meg ganske stor (ca 350kr). Er dette et reelt alternativ her til lands? Jeg har folk som kan plukke den opp i Oslo hvis det hjelper (alternativ til flyplass..?) Eller er det enkelt og greit slik at vi må forholde oss til prisen på door to door?

-hvis rimeligste oppgitte pris gjelder, så vil en 25-31pc+ komme på (775usd+125usd=) ca 5700kr.
    Så langt alt bra! Denne summen må man betale moms av, og kan en gammel krok her inne legge til det som mangler av diverse avgifter før jeg kan sette to streker under totalprisen?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Holy Diver
    -hvis rimeligste oppgitte pris gjelder, så vil en 25-31pc+ komme på (775usd+125usd=) ca 5700kr.
    Så langt alt bra! Denne summen må man betale moms av, og kan en gammel krok her inne legge til det som mangler av diverse avgifter før jeg kan sette to streker under totalprisen?
    130/190 på min PC-Ultra.

Legg til 292 + 110 (og 90 dersom toll og avgifter betales ved henting på Nor-Cargo). Alt NOK.
    Alt beregnes moms av. Da har du beløpet.

Subbene blir fraktet med trailer til Oslo, så nevn dette for SVS og hør om da ikke "airport"-prisen gjelder ved henting hos Nor-Cargo!

Ring gjerne Nor-Cargo om det samme også.

Da skulle det kanskje være duket for visse besparelser :wink:

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk RoKo.

Ser ut til at jeg uunngåelig vil nærme meg 7600kr totalt. Minimum.
    -Noe som er for mye. Faan ta.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk RoKo.
    Ser ut til at jeg uunngåelig nærmer meg 7600kr totalt.
    -Noe som er for mye. Faan.
    Jeg betalte 12.400 for min Ultra med kabler, måler og AVIA. Huff - men den er jæææævlig bra da!

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg ser kvaliteten man får for pengene. Så absolutt! Den du har kjøpt er jo nesten på grensa til latterlig.

Blir likevel dypt frustrert over de avsindige summene som skal legges til i frakt, moms og gebyrer. Ikke bra dette her.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, dessverre. Slik er altså Norge... Et land for spesielt interesserte!

Bit i det sure eplet og trykk på "bestill"-knappen... :wink:

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det mulig å få den digitale typen av RS fra SVS?

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tiger
    Er det mulig å få den digitale typen av RS fra SVS?
    Nei, men du får den på AVshop for 699,-
    Du kan også hente den på lageret, og da sparer du 99,- (portoen). :wink:
    Ikke så ille, egentlig... HiFi-Centeret tar 1199,- eller noe sånt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,566
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, jeg ser kvaliteten man får for pengene. Så absolutt! Den du har kjøpt er jo nesten på grensa til latterlig.

Blir likevel dypt frustrert over de avsindige summene som skal legges til i frakt, moms og gebyrer. Ikke bra dette her.
    Du kan trøste deg med at det er billigere å ta en sub inn til Norge sammenlignet med EU. Innenfor EU skal det betales en tollavgift på 4.5% også moms på toppen av det igjen.

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, slike avgjørelser tåler å soves på... Oj - er klokka så mye? zzzzzz......

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes nesten det er latterlig at de skal ha $285 i frakt til Arendal, når dere slipper unna med såååå mye mindre til Hamar og Oslo.... :?

Jaggu godt at Dag forbarmet seg over meg.....

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min sub ankom Amsterdam i går morges. Flyet landet før 8 om morgenen, men den står ikke ankomstregistrert før nærmere 14 på ettermiddagen. Etter det er det null aktivitet. Er det fordi de er slappe med registreringen her i Europa, eller står den stuck i Amsterdam i lengre tid. Hvordan har dette foregått med deres sub'er?
    Jeg regner med at den skal med fly fra Amsterdam til Oslo, for jeg har bedt om airport levering.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hi-Fil
    Min sub ankom Amsterdam i går morges. Flyet landet før 8 om morgenen, men den står ikke ankomstregistrert før nærmere 14 på ettermiddagen. Etter det er det null aktivitet. Er det fordi de er slappe med registreringen her i Europa, eller står den stuck i Amsterdam i lengre tid. Hvordan har dette foregått med deres sub'er?
    Jeg regner med at den skal med fly fra Amsterdam til Oslo, for jeg har bedt om airport levering.
    Det tok fire dager fra suben min ankom Amsterdam til den ankom Oslo, men det var jo med helg da(fra 20/1 til 24/1 - kom frem 24/1).

Noen sa tidligere i tråden at den ikke blir fraktet med fly, men med bil fra Amsterdam til Norge. Norge står jo faktisk ikke på oversikten over land BaxGlobal sender til(på nettsidene deres), så kanskje det har noe med saken å gjøre(?). Tenker da kanskje at de går med fly til Danmark og Sverige, men ikke Norge, siden vi er "utenfor"?

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter at den har ankommet Amsterdam fungerer ikke sporingen lengre. Du må bare smøre deg med tålmodighet, og vente på telefon fra NorCargo.
    Marrantz AV7005|Linn C5100|Oppo93|Dynaudio Contour 1.4s|Dynaudio Focus Center|MA Silver RXFX|SVS PC12|Optoma HD33|Projecta 86"

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til levering, er det ingen her som kan bekrefte eller avkrefte om airport levering er en reell mulighet her til lands?
    Priser på shipping varierer jo en del i forhold til levering på flyplass vs. levering på dør.

Noen andre enn Hi-Fil som har bestilt dette shipping alternativet, og i så fall, hvordan fungerte hentingen på flyplass?

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I forhold til levering, er det ingen her som kan bekrefte eller avkrefte om airport levering er en reell mulighet her til lands?
    Priser på shipping varierer jo en del i forhold til levering på flyplass vs. levering på dør.

Noen andre enn Hi-Fil som har bestilt dette shipping alternativet, og i så fall, hvordan fungerte hentingen på flyplass?

Jeg kan jo quote det Erik på SVS skrev til meg(og som han vel skriver til alle) angående dette(er vel nevnt tidligere i tråden også). Husk at tallene som står der gjaldt til meg, og jeg bor i nærheten av Oslo:

Shipping would be:

2039PCPlus

Door to door $185 Bax Quote Number 7151920

Door to airport $130 Bax Quote Number 7151918

These quotes are for prepaid shipping only. Any taxes, duties, brokerage, administrative, etc. fees are your responsibility. The door to door rate includes the brokerage fees and the door to airport does not. The brokerage fees included in door to door rates may not include all local administrative fees.

If you opt for door to airport you are responsible for finding out about any required procedures in advance. We had one recipient that had to become a registered importer in his country in order to be able to pick up at the airport (a lengthy and expensive process) and because he didn't find out about this requirement in advance, he was not only forced to go through it, but he also had to pay storage fees on the box while waiting for his forms to process.

If you want to order, you can order over the web or the phone. Shipping will not be added online (Bax has no online rate calculator) so just choose the Bax shipping option from the shipping choices which adds no shipping fee. We will manually add the shipping charges as a separate transaction after the initial one. Please also make sure that you let us know, either in the comments section of the order form survey or with a followup email after you order, if you need the subwoofer in 110v or 220v configuration.

Erik K

Expert RoKo sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    6,554
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Se mitt innlegg om dette i denne tråden 28/01/2005, 23:30 (side 15).

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir som å hente hos en hvilken som hels speditør.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,041
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av John P.
    If you opt for door to airport you are responsible for finding out about any required procedures in advance. We had one recipient that had to become a registered importer in his country in order to be able to pick up at the airport (a lengthy and expensive process) and because he didn't find out about this requirement in advance, he was not only forced to go through it, but he also had to pay storage fees on the box while waiting for his forms to process.
    Dette har ingen relevans til Norge. Man behøver IKKE å være "godkjent importør" for å motta en leveranse fra utlandet. Det hadde vel kanskje større relevans i gamle østblokkland.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør

Side 12 av 36 FørsteFørste ... 2 8 9 10 11 12 13 14 15 16 22 32 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •