DENON AVC-A1D, Denon AVC-A10SE og Denon AVC-A11SR

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DENON AVC-A1D, Denon AVC-A10SE og Denon AVC-A11SR

Har sett på nettet og ser det er noen som selger disse.
    Han som selger DENON AVC-A1D skal ha 8000 for den
    Han som selger Denon AVC-A10SE skal ha 6000 for den.

Har prøvd å finne litt informasjon om disse forsterkerne men var lite å finne egentlig. Begge forsterkerne kom rundt i år 2000?

Ser at Denon AVC-A10SE er 5 x 125 og DENON AVC-A1D har 5 x 140? Det er kanskje teit å kjøpe en 5 kanals forsterker framfor 7 kanals? Nå har jeg bare stereo hittils, men har tenkt å kjøpe meg surround.

Hvilken av de spillerne får jeg mest for pengene, eller er begge overpriset? Ser jo en selger en Denon AVC-A11SR her på AVtorget, men synes 14500 er altfor mye og gi for den forsterkeren

Kan noen informere meg litt mer om disse forsterkerene og hvilken pris som er passelig for de forskjellige. Hadde blitt veldig takknemlig.

Active Dobermann sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg ga 14.000 for min Denon AVC-A10SE. Det er en bra receiver.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var den så billig ny? Når kjøpte du den? Jeg ser noen opererer med 5 x 125 og andre 5 x 150. Vet du hva som er det riktige?

5x125
    http://www.dvdreview.net/hardware/de...p;revreg.REF=1
    http://www.cinenow.com/pdf/denon_avca10se-g_bro8_us.pdf

5x150
    http://www.cinenow.com/us/materiel.php3/tid,1/id,1393/
    http://dvdhificinema.free.fr/TestsMa...onAVCA10SE.htm

Vil vel tro at det er 5 x 125 siden jeg mener å ha sett det flere ganger. Er det forskjellige måter å måle på, er det derfor det blir forskjellig?

http://www.hifichoice.co.uk/review_read.asp?ID=1004
    Her står det 5 x 125, men så står det under lab report at den leverer 5 x 160. Betyr det at den er oppgitt til 5 x 125, men egentlig leverer 5 x 160?

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    5x125

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm vurderer om jeg skal kjøpe den Denon AVC-A10SE til 6000 kr. Er det ett bra tilbud, eller er det en smule overpriset? Han kjøpte den ny i 2001 for 15.000, han har kvittering og orginal embalasje.

Bortsett fra at DENON AVC-A1D er 5 x 140, hva annet er bedre på DENON AVC-A1D?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør kanskje ta de målingene med en liten klype salt. I en finsk test målte de 3803 til 60 Watt pr kanal.

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men hvem bekrefter de finske målingene?

Ikke så sakelig innlegg fra min side kanskje, men sikkert nesten like sakelig som å blande 3803 inn i denne tråden. :wink:
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De finnes i en annen tråd for de som gidder å søke. Ellers synes jeg det var relevant å sette Denon sin måte å oppgi effekt på litt i perspektiv slik at man ikke uten videre sammenlikner recievere utifra effekt. (Noe jeg ante konturene av her.)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er ikke så opptatt av effekt, eneste kravet er at de klarer å drive mine Dali 909 nogenlunde. De er 4 ohm. Bare lurte på effekten egentlig var siden det stod nevnt forskjellig. Jeg er mest opptatt av hva annet som skiller de to modellene jeg nevnte. Er de temmelig like, eller har den ene en bedre/nyere teknologi? Er det verdt 2000 kr?

Administrator Gorm sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Sted
    Jessheim
    Poster
    14,042
    Takk & like
    Nevnt
    34 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    A1D har bedre komponenter i hele signalveien. A1D er tidligere toppmodell (og er derfor mer påkostet), mens A10SE er modellen under toppmodellen.
    Jeg har selv hatt en A1D tidligere, og må si jeg var meget godt fornøyd med den.
    Mvh Gorm

ISF / THX kalibratør
    projektor, TV, grading-monitorer, display

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes du 8000 er en god pris for den? Da tenker jeg at jeg går for den forsterkeren jeg.

Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    464
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får en god receiver uansett hvilken du velger. Begge har også linjeutganger med mulighet til å koble til eksterne kraftforsterkere.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir nok DENON AVC-A1D siden den er den eneste av dem som er nærme nok til at jeg får dratt dit. Har avtalt med selger så skal dra og se på den ihvertfall.

Er det bare effektforsterker det går ann å koble til via linjeutgangen? For jeg har jo en NAD 319, men det er vel ikke mulig å koble denne via DENON AVC-A1D?! Noen som gidder å gi meg litt informasjon angående dette?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvordan det er med tidligere NAD-modeller, men de jeg har hatt har iallfall hatt metallbøyler mellom Pre-In og Main-Out. Om din også har det, burde du kunne ta av disse, og koble linjesignalet fra Denon'en inn på Pre-In, og bruke effektforsterkeren i NAD'en, om det er dette du ønsker.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for svar Neonsun.

Ja det er metallbøyler mellom Pre-Out og Main-In ja. Da kobler jeg i dette tilfellet fra NAD sin Pre-Out til Denon sin Main-In? Siden denne Denonen er 5 x 140W og NADen er 2 x 125W, hva skjer for noe egentlig da? Vil NADen gjøre slik at Denonen blir sterkere i to kanaler eller fordeles i alle kanalene?

Anfales dette, eller skal man helst unngå å gjøre dette? Det er ikke noe regler med samme merke, er samme antall kanaler eller noe slikt? Det er da Denon sin codecer og alt den bruker, den henter bare litt ekstra watt fra NADen?

Er det noen tips jeg bør få vite før jeg begynner å koble dette så det ikke sier pang eller jeg ødelegger noe? Er det noen spesiell kabel jeg skal bruke imellom disse forsterkerne?

Active Neonsun sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette ble litt både og, ser jeg.. Skal prøve å forklare, så får "guruene" rette om det blir noe feil

Om du tar av metallbøylene vil du kutte linken mellom for- og effektforsterker i NAD'en. Dermed kan du velge hva du vil bruke den som. Om du benytter PRE-*utgangene*, vil du typisk koble den på en annen effektforsterker og styre innganger, volum etc. fra NAD'en. I dette tilfellet vil høyttalere kobles til effektforsterkeren.

Om du bruker MAIN-*inngangene*, bruker du effektdelen. Isåfall må du bruke Denon'en som forforsterker, og koble kabler mellom L/R Pre-out på denne (vanlige 2xRCA phonokabler mellom disse to for høyre/venstre.) Høyttalerne må isåfall kobles til NAD'ens høyttalerutganger for å ta ibruk denne.

Hvis du vil bruke begge forsterkerne må du kjøre en biamping, isåfall må høyttalerne dine støtte det, og du må koble diskant til én av forsterkerne, og bassen til en annen (noen høyttalere støtter tilogmed tri- og quad-wiring for ytterligere forsterkere). Dette krever normalt ekstra høyttalerkabler, med mindre du allerede har kabler med minst fire separate ledere.

Med forskjellen mellom din NAD og Denon ville jeg nok ikke anbefalt å gå for biamping. Du kan prøve å bruke NAD'en som effektforsterker, den er nok kraftigere enn Denonen (var ikke 319 den største integrerte i 3-serien på sin tid?) - men om det blir noe "bedre" er det bare du selv som avgjør. Forskjellige forsterkere låter ulikt på forskjellige høyttalere, og noen passer bedre sammen enn andre.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk takk Neonsun. Ble faktisk rimelig mye klokere (skulle vel ikke så mye til). Har Dali 909 og de tipper jeg ikke støtter biamping. Vet ikke, men kan tenke meg det. Vet ikke hva som gir mest kraft i stereo jeg, men vil vel tro at det er Denon sin selv om det er surround, men NADen er skikkelig kraftplugg den for penga. Og jeg liker veldig godt lyden på NADen ihvertfall fremfor mange andre kvalitetsforsterkere.

Takk igjen

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •