Midgard Audio monoblokker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 29
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Midgard Audio monoblokker

Isen(snickers-is) har nå endelig fastsatt prisene etter gjentatte forsøk på å skremme bort alle potensielle kjøpere med Emblapriser. Får bare håpe han holder disse prisene. Han har i hvertfall postet følgende på et annet forum:

Midgard Audio PowerMaster
    I går kjørte jeg aller første test av de rykende ferske PowerMaster 600. Det var rett og slett en himmelsk kombinasjon av makt, lettflytenhet, detaljer og ikke minst musikalitet. Jeg har akkurat fått i hus en Linn Unidisc SC også, så nå henger det sammen fra signalkilde til høyttaler.

PowerMaster 600 er på 600 Watt@8 ohm og 0,1% THD
    PowerMaster 250 er på 250 Watt@8 ohm og 0,1% THD
    PowerMaster 130 er på 130 Watt@8 ohm og 0,1% THD
    PowerMaster 100 er på 100 Watt@8 ohm og 0,1% THD

Prisene er ikke 100% fastsatt, men vi snakker om rundt 22k for et par av de største.

De blir høyst sannsynlig å se på Plaza-messa.

Edit: 28/11-2004

Testen i DVD og Hjemmekino er nå ute i bladhyllene.

Prisene er nå totalt revidert og fastsatt, og vil bli som følger:

600watts monoblokker, veil kr 13 990,- pr par
    250watts monoblokker, veil kr 11 990,- pr par
    130watts monoblokker, veil kr 9 990,- pr par
    100watts monoblokker, veil kr 6 990,- pr par

Prisendringen kommer som følge av at vi satser på en kraftig økning i produksjonsvolum. Det er altså ikke snakk om på noen måte å redusere kvaliteten.
    Jeg har ikke hørt dem, noen andre som har? Evt på hvilket utstyr?

Intermediate rojohan sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,906
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utsjånaden vart bra og, og kan fåes i mangen varianter

De blir tilgjengelige i følgende matte farger: Brunsort, Lys blå, Lys grønn, Lys rød, Lys gul og en grå som bryter litt med aluminiumsviduet.
    Og følgende blanke farger: Sort, Mørk blå, Mørk rød, Mørk grønn.
    Og følgende tresorter: Bjørk, natur lakkert. Kirsebær beiset og lakkert.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    snakk om å kutte priser! fra 22k til 14k pr par? 2x600w ved 8 ohms last for 14k?

herre... her blir det konkurranse :lol:

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Detta er jo meget bra. Blir nok mangen blokker fra MA på meg i framtiden.

Intermediate tommy_sn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen somhar noen flere tekniske data på disse...f.eks strømforbruk, og bilder av de forskjellige fargekomboene?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tommy_sn
    Noen somhar noen flere tekniske data på disse...f.eks strømforbruk, og bilder av de forskjellige fargekomboene?
    Dei er ganske ferske på markedet, så oppdatering er under behandling vil eg tru.

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Også en tråd om disse på Hifi Sentralen:
    http://www.hifisentralen.no/cgi/yabb...num=1101600214

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke skjønne annet enn at disse må være ett kupp i forhold til f.eks. embla? 600watterne (@ 8 ohm) der koster jo over det dobbelte på dynabel!!!

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er ikke både emblaen og powermaster rett og slett ICE-Power 1000ASP fra B&O? Isåfall så er det jo Emblaene som er dyre ikke powermaster som er billig. 1000ASP baserte forsterkere får man jo flere steder for rundt 6-7k kr i Danmark mener jeg å ha lest.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Er ikke både emblaen og powermaster rett og slett ICE-Power 1000ASP fra B&O? Isåfall så er det jo Emblaene som er dyre ikke powermaster som er billig. 1000ASP baserte forsterkere får man jo flere steder for rundt 6-7k kr i Danmark mener jeg å ha lest.
    Hvilke da? Kan du nevne noen?

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Acoustic Reality selger direkte fra fabrikk en variant i stålkabinetter til ca 700$/stk + MVA. Det tilsvarer omkring 12k med frakt og MVA pr par her i Norge. Jeg er ikke sikker på hva som er brukt av kontakter mm i disse og om det sitter noe mer enn modulet i dem. De har i enkelte testet blitt beskyldt for å ha en egenlyd på samme måte som Embla, dog med en helt annen klang. Så vidt meg bekjent er disse ikke å få kjøpt i butikker.

AR skal visstnok ha en annen variant også som har annen kabling og et par andre kondiser i signalveien. Denne har fått dobbel pris av den andre og ligger da nesten på nivå med Embla.

Bertram har kommet opp med en variant. De selger 50 stk i danmark for 12k danske. De har også et veldig enkelt kabinett og jeg skal ikke ha sagt hvorvidt det er i stål eller alu. Her skal modulet være montert inn uten noe ekstra, eller noen form for modifikasjon. Jeg kan ikke se for meg at det er spesiellt pent ut da de anbefaler å sette forsterkerne bak racket. De har heller ikke bilder av fremsiden i annonsene sine.

Videre bruker PS audio og Jeff Rowland modulene i hhv multikanals og monoblokker. Disse ligger høyt i pris. Speakerpower og Keiga bruker teknologien i subforsterkere. En rekke firmaer bruker den i PA og bilstereoutstyr. De er å finne i Focal sin studioserie, og det brukes lisensiert teknologi i produkter fra Sanyo. B&O er tidligere nevnt, men det brukes da slike moduler i de nye aktive høyttalerne til B&O.

Nok en rewiew her: http://bogo-united.oeb.tdk.net/graph..._et_A4-ark.pdf

Intermediate Skrotnisse sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    4,320
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil det komme mer påkostede varianet av MA? Eller om du har noen andre planer fremover. er ikke ofte et nytt produkt får så mye oppmerksomhet, så da ble jeg relativt nysgjerrig...
    -------
    Mvh
    Rune
    Fotograf og AV-skalle av natur
    : web| facebook| <--- Følg meg på fb og støtt meg i kampen for fototilgang på de store konsertene.
    Oppsett: Samsung UE78JS9505XXE | Xbox One S | Marantz AV7710 | Arendal Sound Tower | Klipsch RP-250S |

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I tillegg til at det er et nytt produkt er det også det første ferdige produktet. Det koster svært mye penger og tid å realisere dette, så jeg tør ikke spå så veldig mye om fremtiden med det første. Disse skal i hvertfall ut på et stort marked og etableres i markedet. Uansett anbefaler jeg deg å teste dem før du "savner" en bedre modell

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære Snickers-is

Når blir denne nettsiden deres klar for bruk? Jeg, og åpenbart mange andre synes dette er mildt sagt spennende produkter til mildt sagt fristende priser. 2x600watt for 14k..nam-nam!
    Så når skal vi nettsurfere få boltre oss i infosider om forsterkerne, mulige materialvalg til frontene osv.?
    Ellers liker jeg stort lydbilde og fin cognac til nyinnkjøpte plater.

Bill.Mrk: "Kraftsugen"

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjære kraftsugen

Jeg regner med de blir klare relativt snart. Imidlertid er det et par ting som forsinker den litt:

Jeg jobber med et nytt kabinett til forsterkerne siden vi skal produsere 1000 stk i året. Før dette er klart vil ikke design og mål være 100%.

Frontene er ikke ferdige. årsaken er den enkle at vi ønsker å få stadfestet de nøyaktige målene på frontene før vi produserer noe antall av dem. Dette får vi stadfestet så snart selve kabinettene er 100% avklart.

Jeg beklager at dette ikke er 100% tilgjengelig ennå, men vi har altså vært nødt til å endre produksjonsmetodene for å få prisen så lav som dette.

Bill mrk "HiFi er gøy "

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, jeg skjønner at dere vasser i arbeid om dagen, men så skjønner sikkert også duiat jeg vil vite så mye om disse forsterkerne så snart som mulig! Nuvel, er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet da...
    Men èn tin kan du sikkert svare på. Hvorfor i alle dager leveres de bare med balansert inngang? Ville jo vært langt mer praktisk med ubalansert i tillegg, eller to ubalanserte for den del, og det ville åpnet for enda flere bruksområder! Tilkobling av to forforsterkere f.eks.! Èn for stereo og èn for multikanal.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kakehode
    Joda, jeg skjønner at dere vasser i arbeid om dagen, men så skjønner sikkert også duiat jeg vil vite så mye om disse forsterkerne så snart som mulig! Nuvel, er vel bare å smøre seg med litt tålmodighet da...
    Men èn tin kan du sikkert svare på. Hvorfor i alle dager leveres de bare med balansert inngang? Ville jo vært langt mer praktisk med ubalansert i tillegg, eller to ubalanserte for den del, og det ville åpnet for enda flere bruksområder! Tilkobling av to forforsterkere f.eks.! Èn for stereo og èn for multikanal.
    Jeg tar sjansen på å svare på dette, selv om jeg ikke har noen tilknytning til Midgard Audio (Snickers får korrigere meg hvis jeg tar feil):
    Stikkordet her er vel kort og ukomplisert signalvei. Det er ikke noe problem å koble en ubalansert utgang til en balansert inngang. Det krever bare en enkel semi-balansert kabel. Tipper det blir et tilleggsprodukt som forhandlere av PowerMaster vil tilby. Det er heller ikke vanskelig å lodde selv. Valget av balansert inngang gjør jo at man får den beste standarden for signaloverføring i markedet.

Skulle man switche mellom flere innganger krever dette ekstra elektronikk, noe som skaper lenger signalvei med potensiell farging av lyden. Færre komponenter gir også et mindre komplisert produkt, og man slipper problemer med dårlig kontakt som lett oppstår etter noen år i releer, switcher mm. Færre komponenter gir også lavere produksjonskostnad, noe som gir mulighet til lavere prising enn komponenter med mer komplekse løsninger.

Midgard Audio PowerMaster er etter min mening et no-nonsense puristprodukt der all fokus er lagt på lydkvalitet og kort signalvei. Jeg håper likevel at hvis Midgard Audio skulle realisere forforsterkerløsninger i fremtiden, at de inkluderer en prosessorinngang (som da kobler forbi volumkontroller), slik at man kan kombinere surround og purist-audio for stereo i samme løsning. Det er ikke alle som har separate rom for hjemmekino og musikk.

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Midgard Audio PowerMaster er etter min mening et no-nonsense puristprodukt der all fokus er lagt på lydkvalitet og kort signalvei. Jeg håper likevel at hvis Midgard Audio skulle realisere forforsterkerløsninger i fremtiden, at de inkluderer en prosessorinngang (som da kobler forbi volumkontroller), slik at man kan kombinere surround og purist-audio for stereo i samme løsning. Det er ikke alle som har separate rom for hjemmekino og musikk.
    I second that!!

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det vil følge med en overgang fra XLR til RCA med hver forsterker. Vurderingen ble tatt som følge av at alternativet hadde vært en bryter og en RCA-kontakt på baksiden. Dette ville innebære en dyrere løsning (det tar lenger tid å montere), samt en forringelse av signalet. En hver som kjøper en PM vil da ha mulighet til å bruke enten singel end eller balansert, og man har i tillegg også mulighet for å bruke en kabel med RCA->XLR, som er den helt klart beste måten å driven en balansert forsterker med et singel ended signal. Bare XLR-pluggen er i prinsippet overlegen i forhold til RCA-pluggen.

Årsaken til at den i det heletatt er balansert er at selve konstruksjonen er balansert. Da er innsignalet i bunn og grunn også balansert. Om man ønsker å kjøre ubalansert må det en forbindelse mellom jord og minus til uansett. Skal man kjøre litt kabellengde for å plassere forsterkeren ved en høyttaler ville det vært en skam å ikke ha mulighet for å kjøre balansert, derfor var dette den eneste løsningen som virkelig ga meg den "gode følelsen".

Om vi skulle hatt flere innganger måtte vi hatt switching mellom dem. Vi hadde da i prinsippet hatt en "passiv forforsterker". Man måtte da enten hatt en fjernstyring på dette eller så måtte man slått over en bryter på hver enkelt forsterker. Dersom man har en stereo pre og en surroundreciever/pre man ønsker å bruke i samme anlegget så fyller stereoforforsterkeren den samme funksjonen som et dobbelt inngangssett ville gjort. Det eneste man da trenger er enten et fast volumpunkt, for så å bruke surroundforstereren som kilde inn på preampen, eller kort og godt en Densen, PS audio eller annet med prosessorinngang.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    98
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har tidligere sett meget fordelaktige anmeldelser av Embla Audio (i Lyd og Bilde?), men utifra det jeg leser her får jeg inntrykk av at det ikke er så bra?

Hva er forskjellen på Embla og Midgard?

mvh, Hågen

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •