B&W CM5 S2 / CM1 S2 og NAD D3020

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

B&W CM5 S2 / CM1 S2 og NAD D3020

Heihei

Flytter inn i ny leilighet denne uken. Har i den forbindelse, etter lengre tids overtaling og smurning, fått med fruen på å få kjøpt et stereoanlegg til å ha i stuen. Viktige kriterier er at det ser okei ut og ikke er for stort. Økonomi er også en naturlig begrensning.

Planen var egentlig B&W CM1 S2 og NAD D3020. Men ble helt forelsket i CM5 S2 hos HiFi-klubben. Spm. er: vil NAD D3020 være kraftig nok for CM5? Fikk høre at den var det, men er skeptisk selv... Har dere tips til andre rimelig og gode stereoforsterker alternativer? Har også sett på NAD D7050, men det blir fort dyrt...

Hva med CM1 S2 og D3020?

Ser jo også at HiFi-klubben har tilbud på D3020 og Dali Zensor 3 til 7k. Hva tenker dere om denne pakken? B&W ser jo hvertfall unektelig bedre ut.

Hva er den beste kombinasjonen mellom D3020 / D7050 og Zensor 3 / CM1 / CM5?

Bleamge spm. dette :/ Har lyst å bestille / kjøpe så fprt så mulig, men er bare veldig usikker... Setter pris på all hjelp
    Sist endret av siggysk; 10-07-2014 kl 20:46

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    D3020 er strømsterk, men blir kanskje litt for liten til å få fulle potensialet til Cm5s2 tror jeg. Der tror jeg Zensor3 vil passe mye bedre. Dette er en overaskende vellydende(og mer lettdreven) høyttaler i forhold til pris, selv om den finichmessig ikke kan måle seg med CM serien til B&W. Cm1s2 vil også kunne passe fint til d3020
    Skal jeg anbefale forsterker til CM5 i budsjettklassen, så hadde det blitt NadC356, men da er dette en tradisjonell "stor" forsteker uten digitale innganger i utgangspunktet.
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel
    Link: http://avforum.no/myhometheater/Zleepyme

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå gått til innkjøp av CM5 S2 og NAD C356 m/ integrert DAC

Mitt neste spm.: Finnes det noen andre kurrante stativ til disse høytalerne? Syns B&W sine er alt for store (og vanvittig dyre....)

Stativene må jo ikke være av et spesifikt merke, så lenge de passer, ser OK ut og er mindre

Gode tips motas med stor takk!

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du sett på disse? Ser at disse ligger på ca 1300. Men kan hende dette er noe man kan finne på brukten. her er link til disse:http://www.hifiklubben.no/Products/v...erstativ-5176/
    Dali Mentor 8, Dali Mentor Vocal, Energy Exls12, Dali Fazon Mikro, Dali Ikon5Mk2, Denon AVR-3313, 2XNadC275, Denon DBT-1713UD, X-Box360, Sonos Connect, Samsung UE55F8005, UNNU tv møbel

Newcomer eirikask sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av siggysk Vis post
    Jeg har nå gått til innkjøp av CM5 S2 og NAD C356 m/ integrert DAC

Mitt neste spm.: Finnes det noen andre kurrante stativ til disse høytalerne? Syns B&W sine er alt for store (og vanvittig dyre....)

Stativene må jo ikke være av et spesifikt merke, så lenge de passer, ser OK ut og er mindre

Gode tips motas med stor takk!

Hei

Gikk til innkjøp av samme systemet i dag, og sitter nå og prøvelytter. Selv om jeg syns oppløsningen er fantastisk så er bassnivået helt fraværende. Ikke som i lavt, men som at det ikke er der i det hele tatt. Opplever du noe lignende? Har prøvd forskjellige kilder og dobbelsjekket at høyttalerkabler er koblet riktig, noe det er. Satte også høyttaler klin inntil bakvegg og prøvd med og uten propper, men forsatt flatt som en pannekake. Rommet er ca 30 kvm, så en vanlig stue.

Noen tanker?
    Sist endret av eirikask; 02-28-2015 kl 21:33 Begrunnelse: Mer info

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,245
    Takk & like
    Blogginnlegg
    2
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eirikask Vis post
    Hei

Gikk til innkjøp av samme systemet i dag, og sitter nå og prøvelytter. Selv om jeg syns oppløsningen er fantastisk så er bassnivået helt fraværende. Ikke som i lavt, men som at det ikke er der i det hele tatt. Opplever du noe lignende? Har prøvd forskjellige kilder og dobbelsjekket at høyttalerkabler er koblet riktig, noe det er. Satte også høyttaler klin inntil bakvegg og prøvd med og uten propper, men forsatt flatt som en pannekake. Rommet er ca 30 kvm, så en vanlig stue.

Noen tanker?
    Gi dem tid. Ingen høyttalere spiller mye bass i begynnelsen.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •