Hvilken dvd-spiller ville dere valgt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Intermediate cdrom sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    891
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken dvd-spiller ville dere valgt?

Dette er ikke mitt område, sitter med den gamle sony-sliteren fra 99. Jeg må ha en dvd-spiller med god lyd-dekoder da jeg ikke vil bruke den innebygde dekoderen i Vincenten (dårlig!). Videre må jeg ha komponentutgang til projektoren min. Prisleie 2-3 lapper, brukt eller nytt.
    Alle forslag mottas med takk!

Intermediate eyvind sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Sted
    Kongens by
    Poster
    1,271
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    NAD T562 er en DVD spiller med gode kvaliteter når det gjelder CD avspilling, vil tro at du kan få en brukt for en rimelig penge, koster 3500 ny

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Cambridge?
    Pioneer?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil påstå at det eneste fornuftige valg i denne prisklassen er Denon DVD-1910. Den har et bilde som gruser alt annet i denne prisklassen, samt at den har god lyd. Selv har jeg pioneer 575, som også har fått god omtale. Allikevel vil jeg påstå at 1910 er svært mye bedre.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Grimstad
    Jeg vil påstå at det eneste fornuftige valg i denne prisklassen er Denon DVD-1910. Den har et bilde som gruser alt annet i denne prisklassen, samt at den har god lyd. Selv har jeg pioneer 575, som også har fått god omtale. Allikevel vil jeg påstå at 1910 er svært mye bedre.
    Ja, ellers så kan en prøve å finne en Denon DVD 2200 brukt. Det er også en veldig god spiller som man kanskje kan oppdrive til 3K om man er heldig.

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må få lov til å skyte inn her, at det er vel først og fremst bildekvalitet/DVI som gjør denne spesielt interessant. Lydmessig er det flere andre spillere som spiller CD-plater kvalitativt like bra, om enn ikke bedre.... 8)

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Vincent sdv-1?

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm trådstarter ville ha en spiller med god innebygget lyddekoder. 1910 har ikke 5.1 ut og faller derfor utenfor trådstarters ønske når det gjelder spiller. man får kun nedmikset stereolyd ut fra en 1910
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel jeg må vel innrømme at jeg bare har brukt coax ut fra denne spilleren.
    Hvis dette da diskvalifiserer denne så tror jeg at 575 må være det beste kjøpet av nytt i denne prisklassen. Ellers så er jeg selvfølgelig enig i at om du klarer å få tak i en 2200 brukt for 3k vil det være enda bedre.

Intermediate buril2000 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,863
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde en Sony DVP S725D en gang, og den var veldig bra på både stereo og kino. Den har dekoder og comp. utgang.
    Den kostet 7000 for et par år siden, men jeg har sett dem ned i 3000 på div. butikker. Thorn selger dem også, tror jeg.

Newcomer Gory Gosling sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vincent SDV-1, har 5.1 analoge utganger, component ut. Samtidig som den sikkert matcher forsterkeren i utseende.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til ca 2k bør du se nærmere på Samsung DVD-HD945. Kommer på rundt 2300,- + frakt og har 5.1 SACD/DVDAudio, HDMI/DVI til PJ din og Farroduja prossessor. Tror denne skal dekke behovene dine ganske bra på lyd (i forhold til Denon 1910).

Pioneer DVD575 er også mye brukt og anbefalt av mange her på forumet, men mangler digital overføring av bilde til PJ (dersom av interesse)....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor får du 945 til 2300,-????Trodde 2300,- var veiledende pris på 745?

Newcomer HrOlsrud sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Denon 1910 eller faktisk 1710

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av melle
    Hvor får du 945 til 2300,-????Trodde 2300,- var veiledende pris på 745?
    PM er sendt deg med butikk og pris.

Rune

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield
    Til ca 2k bør du se nærmere på Samsung DVD-HD945. Kommer på rundt 2300,- + frakt og har 5.1 SACD/DVDAudio, HDMI/DVI til PJ din og Farroduja prossessor. Tror denne skal dekke behovene dine ganske bra på lyd (i forhold til Denon 1910).

Pioneer DVD575 er også mye brukt og anbefalt av mange her på forumet, men mangler digital overføring av bilde til PJ (dersom av interesse)....
    Selv har jeg eid en Samsung DVD HD-935. Den var jeg meget misfornøyd med. Bildet via komponent er betydelig dårligere enn fra min nåværende 575, og via DVI er det rett og slett ubrukelig. I tillegg synes jeg den var så kresen på platene at jeg ble mildt sagt frustrert. Denne erfaringen gjør at jeg nå er meget skeptisk til andre spillere fra Samsung. Jeg håper inderlig at de er bedre enn det jeg har erfart, men det gjenstår altså å se.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    1,066
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    hm trådstarter ville ha en spiller med god innebygget lyddekoder. 1910 har ikke 5.1 ut og faller derfor utenfor trådstarters ønske når det gjelder spiller. man får kun nedmikset stereolyd ut fra en 1910
    Hva mener du? Har ikke 1910 digital 5.1? Har en selv og den spiller da digitalt så de griner. Har en lampe som tenner på min forsterker når jeg får 5.1 digital og den lyser som bare den. Nå ble jeg forvirret

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    526
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han tenker nok på at den ikke har innebygget 5.1 dekoder med analoge utganger.Digitalt sender den jo selvfølgelig ut 5.1

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plasmaboy
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Hva mener du? Har ikke 1910 digital 5.1? Har en selv og den spiller da digitalt så de griner. Har en lampe som tenner på min forsterker når jeg får 5.1 digital og den lyser som bare den. Nå ble jeg forvirret
    Regner med at dette gjaldt 5.1 analogt (til bruk av SACD og DVDAudio). Dette støtter DEnon 1910 ikke, såvidt jeg vet.... :wink:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Anfield

Selv har jeg eid en Samsung DVD HD-935. Den var jeg meget misfornøyd med. Bildet via komponent er betydelig dårligere enn fra min nåværende 575, og via DVI er det rett og slett ubrukelig. I tillegg synes jeg den var så kresen på platene at jeg ble mildt sagt frustrert. Denne erfaringen gjør at jeg nå er meget skeptisk til andre spillere fra Samsung. Jeg håper inderlig at de er bedre enn det jeg har erfart, men det gjenstår altså å se.
    Etter det jeg har hørt skal det være stor forskjell på bildet på 935 til 945. Venter bare på at noen pålitelige sjeler her på forumet kan få bekreftet dette. Vurderer selv å kjøpe denne (er jo billig for alle de funksjonene) bare for å teste, så kan vi jo ta en test hos Plasmaboy på hans AE-700... :wink: Da får vi jo testet direkte mot de "halleluja"-Denonene (les: humoristisk ment) :wink:

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •