Er det trygt å importere fra eBay?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 13 av 13
    Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Er det trygt å importere fra eBay?

Hei jeg er i ferd med å kjøpe et par Grado RS2I fra eBay. Det som er litt skummelt er at de befinner seg i Romania. Jeg har lest at det finnes lite falske Grado headset ute å går (de er jo håndlaget i mahogony tre), men er det trygt? De selges for en "fair" pris siden de er brukt. De kommer i orginal emballasje men inneholder ikke kvitteringen. Hva sier dere?

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må innrømme jeg er litt skeptisk. Hvordan er ratingen på selgeren? eBay og/eller PayPal har vel en slik "money back" garanti, men det blir jo litt styr da..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Tromsø
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet bra mye fra ebay i de siste årene, har aldri blitt svindlet av selgerne. Har handlet fra både private og firmaer. Passer bare på at de som selger har gode tilbakemeldinger og leser gjerne gjennom tilbakemeldingene de har fått.
    Lg55lm860w - Denon AVR X4100 - Dali zensor 5 5.0 - Dali Sub E-12F - Xbox one

Intermediate Ingeniør'n sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    4,105
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har og handlet en hel del på ebay og aldri hatt problemer. Men helt sikkert er det ikke, og er litt skeptisk til i hvilken grad men kan få penger igjen og man blir "lurt". Paypal sier vel at de vi hjelpe deg å kreve penger igjen fra selger, men det er vel ikke stort mer de gjøre ?

Intermediate roddis sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    1,197
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har handlet mye der de siste 7-8 årene, felger, kabler, kosttilskudd, bildeler.... Som nevnt, er viktig å se på karakterene selger har. Skulle noe skjære seg ordner Ebay og Paypal opp. Jeg fikk pengene tilbake av Paypal en gang, og de krevde de tilbake av selgeren.
    Dali Euphonia MS4, CS4, Ikon onwall mk2 | SVS PB-1000 | Onkyo 3008 | Emotiva XPA-5 | Cambridge 840E | Xindac Dac 5 | Squeezebox | Samsung 64 | VU+ Solo 4K | Harmony | X-10

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har bare gode tilbakemeldinger og det er slik money back guarantee. Skal nok prøve å få kjøpt de da og se hva som skjer.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OlaCola15 Vis post
    Han har bare gode tilbakemeldinger og det er slik money back guarantee. Skal nok prøve å få kjøpt de da og se hva som skjer.
    45 dagers sikkert kjøp med paypal
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate OleM sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    4,162
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har handlet mye via eBay. Stort sett har det gått bra. Kun én gang har jeg blitt direkte svindlet. Da var det en selger som faktisk hadde god rating som plutselig la ut en masse saker han tydeligvis ikke hadde. Jeg fikk tilslaget på en vare til nesten $500 som aldri kom. Selgeren var sunket under jorden og det haglet inn med svindelkommentarer. Jeg registrerte saken i eBays resolve-center eller hva det heter og fikk pengene mine tilbake.

Det som er mere usikkert i denne saken er hvorvidt varen er ekte eller fake. Akkurat hodetelefoner, eller i kanskje ørepropper spesielt, florerer det av fake produkter på eBay. Det er bare å google så finner man mye info om dette. Disse fake produktene ser ofte helt ekte ut. Til og med embalasjen er kopiert ned til minste detalj, ofte med copyright symboler og det hele. Noen ganger kan det være små detaljforskjeller som kan avsløre at det er fake.

Men når man hører lydkvaliteten i disse produktene er det ikke lenger noen tvil. Drivere og membraner klarer disse svindlerene ikke å kopiere...

Det er lurt å utvise litt sunn fornuft. Om en vare er usedvanlig billig, kan det være greit å være litt skeptisk. Høres det for godt ut til å være sant, er det ofte nettop det..

Intermediate Shallow_ sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    4,244
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spesielt på kabler som er fake så er det somregel bare noen utvalgte typer som er valgt ut, og gjerne de dyreste modellene. Hvis det er tvil så ville jeg heller funnet en modell som ikke er forfalsket fremfor å gamble.

Det pleier jo være greit å skille på pris ihvertfall på de som selges som nye, men I et slikt tilfelle hvor det er 'brukt' det er snakk om så kan det fort være brukt fake det dreier seg om..
    Yamaha CX-A5000, Rotel RB 993x2 + RMB 1075, Audiovector Sign. Mi3-AV3Ci-Mi1, JVC DLA-X500, Oppo BDP-95EU Region Free

Min Hjemmekino Mine Bluray filmer

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men er det noen som vet om Grado headset på eBay?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det trygt å handle på eBay? Det er omtrent som å spørre om det er trygt å handle med fremmede.

Det kommer helt an på selgeren.

I dette tilfellet ville jeg nok vært ganske skeptisk. Hva slags bilder har han lagt ut av hodetelefonene? Produsentens produktbilder, eller bilder han har tatt selv?

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    3,119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du må forresten ikke se deg blind på de positive tilbakemeldingene. Se på de negative og nøytrale. Har han overhodet ingen slike , så kan det jo være et godt tegn, men hvis man selger en del varer, så vil det alltid være noen som klager på noe. Som regel så klager folk på de mest trivielle ting, men innimellom vil det kanskje være noen som har legitime klager. Det er ut fra disse du kan vurdere om selgeren er verdt å ha med å gjøre.

Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han har lagt ut egne bilder ingen produsent bilder, de ser reelle ut. Men jeg har prøvd å søkt etter falske Grado headset uten å finne noen som har opplevd slikt.

Lignende tråder

1. Er det trygt å kjøpe tv fra elprice.no?
    By Gega in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 6
    Siste melding: 11-09-2009, 15:22
  2. Google account, er det trygt??
    By Difool in forum Generell chitchat
    Svar: 0
    Siste melding: 02-05-2008, 22:40
  3. Forhåndsbetaling - trygt?
    By emphezis in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 5
    Siste melding: 10-31-2006, 11:48
  4. Er det trygt å importere plasma selv?
    By Rune MO in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 09-30-2005, 13:11
  5. Er det trygt å importere plasma selv?
    By Rune MO in forum Produkt -og prisjakt Video
    Svar: 2
    Siste melding: 09-18-2005, 16:54

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •