ADVARSEL!!! FRA DANMARK/ ANBEFALET BREV TIL TERJE!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 109
    Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Advarsel!!! Fra Danmark/ Terje Har betalt. Saken afsluttet!!

Terje har betalt. Læs side 5

Hej.

Jeg havde en købsannonce på en NAD T-973, på hifiklubbens hjemmeside og i hifi4all . Nogen tid efter, fik jeg en henvendelse fra Norge via email. Han fortalte, at han har en NAD T-973 til 7500 dkr.

Først sendte, jeg en mail tilbage. Om at kan sende et billed af forstærkeren. Han svarede, at han ikke har et digitalkamara. Som jeg desværre "hoppede på"

Jeg sendte så en mail tilbage og pruttede lidt om prisen. Det endte så med, at vi aftalte 7000 dkr. Et kup (trode jeg.)

Vi aftalte så, at jeg skal sende pengene på forskud via bankoverførelsel og bagefter, vil han så sende forstærkeren til mig.

Jeg sente ham så endnu en mail og bedte om, at få hans adresse så man ved hvem man handler med. Den fik jeg så og hans konto nr.

I mandags overførte, jeg pengene til ham. Om tirsdagen sendte jeg så en mail til ham. For at fortælle, at pengene er hos på om torsdagen (18/11-04). Men der kom ingen svar. Her idag (18/11) tjekkede jeg så igen mine email. Men ingen svar fra normanden. Så begyndte jeg så, at bange anelser for at jeg er blevet snydt. Efterfølgende ringerede jeg så til 113 oplysningen-udlandet og fik tre telefonnumre. Jeg prøvede den første TLF-nr. Han tog også telefonen. Men han kendte ikke noget "til handelen". Bagefter nævte jeg så det konto nr, som jeg har fået oplyst. Men det stemte ikke overens med hans. Det har vist sig, at jeg har fået en falsk adresse. Dette svinestreg overgår, min fantasi og der nok flere der vil være enige om dette.

Efter samtalen med personen, på den falske adresse. Gik jeg i banken, for at oplyse om sagen. Da udlandsafdelingen var taget hjem i Norge. Kan min bank først idag(19/11) kontakte dem. Hvor de vil prøve, at få pengene tilbage igen. Bagefter ringede jeg så til politiet. Jeg fik besked på, at møde persolig op på politistasionen. Da vi snakker om bedrageri.

Til jer der har en købsanonce. Enten om der er på audiophile.no, hifiklubben, eller en tredje hjemmeside. Så skal i IKKE handle, hvis i får en henvendelse, med denne email: medox_me@yahoo.no Så er i advaret.

Igår( 19/11 ) snakkede jeg såmed kriminal-politiet i Hjørring, i formiddags. Først fortalte jeg dem, om sagens forløb. Vi aftalte, at vi skal snakke sammen igen på mandag. Da der skal gå 3-4 fra torsdag, i og med at snyderen har "lovet", ar der vil gå 3-4 dage. Fra at den sendes fra Norge til Danmark. Som han skrev på denne mail:

Hei!

er ikke helt sikker på hvor lenge det går før du får pakken. burde ikke ta så veldigt lange tid, men vet ikke helt hva dhl må gjøre for å sende den til danmark. Har brukt dem før for å mota ting både fra utlandet og i norge. Det som pleier ta lengst tid er å få det utlevert i norge. Pleier ikke gå så lange tid å få det inn i landet vil tippe det tar ca 3 - 4 dage før du har den. Jeg skal spør dhl om det når jeg leverer pakken.

Hilsen Tommy

Hvis jeg ikke får forstærkeren på mandag ( Når jeg IKKE får forstærkeren, på mandag ) Vil der blive lavet en anmeldelse om bedrageri. De vil så gi sagen vidre til det norske politi. Men der er ingen garanti, for at jeg pengene tilbage.

Jeg har også snakket med min bank idag. De vil prøve, at få pengene sendt tilbage. De har kontaktet udlandsafdelingen, som så vil kontakte banken i Norge. Ved at sende et fax. Jeg har aftalt, at vi skal snakke sammen igen ca. kl 16:00. Så ved de måske mere. Ellers så skal vi snakke sammen, igen på mandag. Nu håber jeg bare på det bedste.

Mvh. Thomas.

Expert Flageborg sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    5,594
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Postoppkrav er løsningen

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av flageborg@flageborg.no
    Postoppkrav er løsningen
    Funker det over landegrensene?

Forøvrig en trist historie.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke helt, man skal være varsom med å beskylde noen for noe for tiden.
    Der kan faktisk gå alt fra 1 til 8 dager før penge er overført, folk kan være reist bort og svarer ikke på mails.....
    Blev pengene overført med IBAN nummer ??
    hvad skulle du betale ekstra for frakten ??

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Vet ikke helt, man skal være varsom med å beskylde noen for noe for tiden.
    Der kan faktisk gå alt fra 1 til 8 dager før penge er overført, folk kan være reist bort og svarer ikke på mails.....
    Blev pengene overført med IBAN nummer ??
    hvad skulle du betale ekstra for frakten ??
    Ja pengene blev overført via IBAN nummer. Han modtog pengene i torsdags. Min bank ringede til banken i Norge, for at tjekke dette i torsdags. Fragten var med i prisen.
    Desuden gav han mig, en falsk adresse. Som jeg skrev i mit første indslag. Samt så han ikke givet mig nummeret på pakken, som lovet.

Her er der nogle af de mails, som vi har vekslet:

Hej.

Jeg køber den for 7000 dkr.

Jeg skal have din reg nr. og konto nr.
    Og kan jeg få din adresse ?, så jeg ved hvem jeg handler med.

Når du sender pakken, vil jeg gerne have nummeret på den, så jeg kan følge den på www.dhl.no

Mvh Thomas.

Og samme dag. Fik jeg så denne svar fra ham:

Hei!
    Her er opplysningene du spurte om.

xxxxx xxxxxx xxxxx ( Vil ikke oplyse den falske adresse )
    xxxxxxxxxxxx xx
    4846 Arendal

pengene settes inn på kontonummer xxxxxxxxxxx ( Vil ikke oplyse konto nr. )

Så fort jeg har fått pengene inn på konto så sender jeg pakken. Sporingsnummeret skal du få sånn du kan følge den på dhl.no.

Hilsen Tommy

Mandag d. 15/11 overførte jeg så pengene til ham. Og jeg sendte denne email til ham:

Hej.

Jeg snakkede, med min bank idag.
    Pengene er hos dig på torsdag, da de først idag fik lavet papirene.

Mvh. Thomas

Om tirsdagen efter jeg fik jeg sendt, en faktura fra banken om pengeoverførelsen. Jeg tog et billed af fakturaen og sendte en endnu en mail til ham:

Hej.

Nu er pengene på vej til dig. Jeg har taget et billed, af fakturaen af pengeoverførelsen. Så du kan rolig sende pakken imorgen, hvis du vil. Ellers venter du bare til på torsdag, når du har pengene.
    Send en mail, så jeg ved du har læst denne mail.

Mvh. Thomas

Jeg fik ingen svar, på de email. Onsdag aften, sendte jeg så ham denne email:

Hej

Når du sender pakken, imorgen. Vil du så sende nummeret på pakken til mig. Så jeg kan følge den på www.dhl.no Gi lige et svar. Jeg tjekker min mail imogen kl 6:00.

Mvh. Thomas.

Torsdag morgen, inden jeg tog på arbejde. Tjekkede jeg mine emails. Men ingen svar fra nordmanden.
    Efter fyraften tjekkede jeg så igen, Men forsat ingen svar. Derefter valgte jeg så at ringe til 113 oplysningen-udlandet. Det var så der, at jeg fandt udad. At jeg har fået en falsk adresse. Resten af historien kender i.

Mvh. Thomas.

Expert Niels Nielsen sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2003
    Poster
    8,360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis politiet har fyrens kontonummer finder de jo let ham....., hvis ikke vi finder ham først da....

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er det for en idiotisk kommentar Vega..? Uansett har det ingenting med saken å gjøre.

Håper ting ordner seg Thomas H, og at du får pengene tilbake.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Niels Nielsen
    Hvis politiet har fyrens kontonummer finder de jo let ham....., hvis ikke vi finder ham først da....
    Jeg snakkede med kriminal-politiet, i fredags. Jeg har givet dem, hans konto nr. Men da skal gå fire dage, fra torsdag. Må jeg vente til på mandag. Før jeg kan lave en anmendelse om bedrageri. Fordi at jeg fik en mail. Hvor der stod, at der vil gå tre til fire dage. Fra den dag ( torsdag d. 18/11 ) han sender fra Norge til den er i Danmark. Som skrevet på denne email fra ham:

Hei!

er ikke helt sikker på hvor lenge det går før du får pakken. burde ikke ta så veldigt lange tid, men vet ikke helt hva dhl må gjøre for å sende den til danmark. Har brukt dem før for å mota ting både fra utlandet og i norge. Det som pleier ta lengst tid er å få det utlevert i norge. Pleier ikke gå så lange tid å få det inn i landet vil tippe det tar ca 3 - 4 dage før du har den. Jeg skal spør dhl om det når jeg leverer pakken.

Hilsen Tommy

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ADVARSEL!! FRA DANMARK

Hej.

Jeg har lige været, inde på audiophile.no. Der er en der i sit indslag. Har oplyst et navn på en kendt svindler fra Kopervik i Norge samt to telefonnumre. Som vedkommende skriver. Kan det muligvis være ham. Link til indslaget: http://www.audiophile.no/display_message.asp?mid=7798

Jeg vil så, spørge jer til råds. Hvordan jeg nu skal gribe sagen an. Om jeg skal prøve, at ringe til ham eller give oplysningerne vidre til politiet. Og evt få min bank, til at undersøge om det er ham der er indehaveren, til den konto nr. som jeg har overført pengene til ?.

Mvh. Thomas.

Newcomer Adyton sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    267
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ADVARSEL!! FRA DANMARK

Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Hej.
    Jeg vil så, spørge jer til råds. Hvordan jeg nu skal gribe sagen an. Om jeg skal prøve, at ringe til ham eller give oplysningerne vidre til politiet. Og evt få min bank, til at undersøge om det er ham der er indehaveren, til den konto nr. som jeg har overført pengene til ?.

Mvh. Thomas.
    Trist historie :evil: ! Da jeg hadde en lignende sak med en kar fra Sverige i fjor høst, gjorde også vi avtaler om kjøp via diverse e-mails.
    For å gjøre en lang historie kort; pris ble avtalt,. penger sendt, og det var det..20 e-mailer med ymse bortforklaringer, til slutt politianmeldete jeg krypet... Den dårlige nyheten for meg var: Sorry, vi kan ikke gjøre noe med dette, beløpet er for lite (3.500 nkr),vi henlegger saken... :cry:

Dette var bare en historie fra Norge, håper det går bedre med deg, men uansett, moralen er at postoppkrav er sikrere, selv om det ikke kan garanteres at en ikke kjøper ut en kartong med stein e.l. Lykke til, og la oss få vite hvordan det går..

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Flytter denne til en mer passende kategori. Virkelig beklagelig når ting som dette skjer. Generelt; ting som fremstår som rimeligere enn en bør/kan forvente under normale omstendigheter bør en være meget varsom i forhold til.

Videre ville jeg mot en privatperson heller gjort en avtale om at han skulle overlevere varen til DHL på "hold" før penger ble overført. Dernest kunne vedkommende gi beskjed til DHL at varen skulle sendes. Skal jo en del til at en svindler gidder gå til såpass krevende skritt for å gjennomføre svindelen. I de fleste tilfeller vi en svindler med et slikt krav droppe handelen, som jo selvsagt er til kjøper beste.

Uansett har jo jeg selv overført store beløp til f.eks. USA ved kjøp av 3-rørs Barco projektorer. Var en rimelig anspent erfaring når ting tok litt ekstra tid, men jeg var heldig... Ble lurt en gang, og ringte vedkommende hver dag og skjelte ham ut (fikk fatt på privatnummeret), men han gav seg faktisk ikke allikevel (noe de fleste gjør hvis en ringer hver dag og skjeller de ut)...

Du får nok videre ikke tilbake pengene, slike svindlere er i de fleste tilfeller ikke videre likvide, selv om du klarer "fakke" vedkommende.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Kan vi ikke prøve å ikke fremprovosere samt svare på denne type helt unødvendige provokasjonen folkens? Vedkommende har blitt svindlet, ikke noe å gjøre narr av! Dine innlegg slettes Vega! (samt alle svar og øvrige ikke-seriøse innlegg), så håper jeg du slutter med denne type barsnlige provokasjoner, de virker respektløse overfor vedkommende som har blitt lurt her, det ser du forhåpentligvis?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Unnskyld, da.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ADVARSEL!! FRA DANMARK

Trist historie :evil: ! Da jeg hadde en lignende sak med en kar fra Sverige i fjor høst, gjorde også vi avtaler om kjøp via diverse e-mails.
    For å gjøre en lang historie kort; pris ble avtalt,. penger sendt, og det var det..20 e-mailer med ymse bortforklaringer, til slutt politianmeldete jeg krypet... Den dårlige nyheten for meg var: Sorry, vi kan ikke gjøre noe med dette, beløpet er for lite (3.500 nkr),vi henlegger saken... :cry:

Dette var bare en historie fra Norge, håper det går bedre med deg, men uansett, moralen er at postoppkrav er sikrere, selv om det ikke kan garanteres at en ikke kjøper ut en kartong med stein e.l. Lykke til, og la oss få vite hvordan det går..[/quote]

Hej.

Har du den, svenske svindlers email-adresse. Så vi andre, kan tage os i agt. Hvis vi får en henvendelse fra vedkommende.

Mvh. Thomas

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja veldig synd dette. Det som er dumt er at Internett tydelgvis gjør at det blir flere og flere slike svindlere.

Og til deg Vega så syns jeg en rekke av dine innlegg er svært umoden (gjelder en masse tråder).

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    Jaja, nå har Vega! unnskyldt seg, så det synes jeg er ryddig, så får vi begynne med "blanke ark og fargestifter" fremover da vettu.

Uansett, lykke til i å få til en løsning på ditt problem, Thomas, er veldig irriterende å havne i en slik situasjon!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Er der nogle af jer. Der kender nogle, svenske hifi-hjemmesider ?.

Jeg vil også, advare de svenske brugere.

På forhånd tak.

Mvh. Thomas

Intermediate Rusty sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    2,900
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Som lovet, vil jeg følge sagen op.

I lørdags ( 20/11 ), sendte jeg endnu en mail til nordmanden:

Du har ikke, givet mig nummeret på pakken og du har givet mig en falsk adresse. Samt har du ikke svaret på mine 6 sidste emails.

Hvis ikke jeg enten får forstærkeren eller pengene tilbage. Blir det en sag for kriminalpolitiet.

Thomas
    Imorges, fik jeg denne svar:

Hei!

Jeg har enno ikke motatt noen penger fra deg. Jeg sender ikke forsterkeren før jeg har motatt pengene. Den scanen du sendte meg om betalingen er den falsk? den er så utydeligg at jeg greier ikke å lese den. Prøver du å lure meg så jeg skal sende forsterkeren uten å få pengene. du er faen meg frekk! Selger deg ikke forsterkeren hvis jeg ikke får pengene først! Jeg håper bare dette er en misforståelse at du ikke har prøvd å lure meg. Alle opplysninger du har fått av meg om kontunummer det skulle betales til osv. De opplysningene har jeg fått fra banken min. så de skal stemme. Men når jeg enno ikke har fått pengene begynner jeg å lure. Jeg sender deg forsterkeren så fort jeg får betalt. Har sjekket saldoen min hver dag denne uken. Har ikke komt inn ei krone. Adressen jeg ga deg er ikke falsk hva får deg til å tro det?

Hilsen tommy

Jeg sendte, ham denne svar:

Hej.

Min bank kan bekræfte. At du modtog pengene, allerede i torsdags.

Hilsen Thomas.

Men jeg kan fortælle, at snakkede min bank idag ( 22/11 ) . De kan beskræfte, at han modtog pengene allerede i torsdags. Desuden har min bank haft kontakt, med banken i Norge. De kan oplyse, at navnet og adressen på konto-indehaveren. Ikke stemmer overens, med den adresse som nordmanden har oplyst til mig. Samt at indehaveren ikke bor i Arendal, men i en by, nærheden af Stavanger.

Da jeg kom hjem fra banken. Havde jeg modtaget endnu en mail:

Hei!

Jeg har ikke motatt noe enda. Har sjekket nå senest for en time siden. Hadde ikke fått noe. Rart det da.

Hilsen tommy

Bagefter tog jeg til Hjørring, for at snakke med med kriminal-politiet igen. Alle oplysninger som min bank, har fået fra Norge. Har de telefaxet vidre til politiet. De sidste email som jeg har modtaget fra nordmanden, har jeg vidresendt til politiet.
    Politimanden viste mig den sidste fax, som de har modtaget fra banken. Alle de emails, som jeg har vidresendt. Er blevet udprintet.

Nu er bedrageri-sagen blevet anmeldt og de vil sende sagen vidre til det norske politi, sammen med faxene fra min bank og de udprintede emails.

Jeg aftalte med politimanden, at hvis får flere emails fra nordmanden. Skal jeg sende dem vidre til politiet.

Mere nyt følger.

Mvh. Thomas

Side 1 av 6 1 2 3 4 5 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •