ADVARSEL!!! FRA DANMARK/ ANBEFALET BREV TIL TERJE!! - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 109
    Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Stå på Thomas. Det er bra å se at svindlere blir tatt.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare synd at en 'straff' i en slik sak i Norge vel ikke svir nok til å avskrekke vedkommende fra å gjøre det igjen mot noen andre. Kan vel tenke meg at dette ikke er første gangen heller?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har også opplevd noe lignende...
    (dette kopierte jeg fra et annet forum jeg har skrevet historien på, gidder ikke skrive igjen...)

20.januar 2004 anmeldte jeg en fyr i oslo etter at jeg hadde betalt 2500 for en mobiltelefon på QXL jeg aldri fikk...
    på fredag kom rettsdokumentene i posten, tilsammen et trettitalls enkeltpersoner hadde anmeldt han for samme forhold + Gjensidide NOR, skandiabanken og Bankia Bank for å ha tatt ut penger i utendlandske banker da han vet at dette vil kunne medføre tap for bankene. (på denne måten svindlet han blant annet Color Line, DFDS Seaways, Oslo Taxi, Scandic, Stenaline osv.)
    Han er også anmeldt av begge sine egene foreldre da han har fått tilsendt kredittkort han har bestilt i deres navn uten deres samtykke.
    Fyren har (etter overslag gjort av meg) svindlet til seg midler verdt noe over 320.000 NOK.
    16.februar 2005 var han i Olso Tingrett, og erkjente seg staffeskyldig i alle forhold han var siktet for. Dommen ble 6 måneder i fengslen, hvorav 60 dager er betinget. Han er også dømt til å betale tilbake, innen 2 uker, beølp som fornærmede har levert erstatningskrav på (tilsammen rundt 210.000NOK)

Det har gått over 2 måneder nå, ingen penger

Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Jeg er begyndt at forberede mig til retsmødet i Hjørring, den 3. juni.
    Her idag ringede til TDC ( teleselskab ) for at få sendt et udskrift, for mine telefonopkald for nov/dec 2004. Dem skal jeg bruge til for se hvor meget mine opkald til Norge har kostet, da jeg ringede til adressen i Arendal. Altså den adresse som Terje udnyttede, i forbindelse med hans svindel. Her efter fyraften var jeg inde i min bank. Hvor jeg snakkede med damen som der varetog min sag, da det hele stod på. Jeg fik lavet en udskrift over alle mine omkostninger. Dvs. kurstab og gebyrer i forbindelse med tilbageoverførelsen af pengene fra Norge. Som jeg skal bruge som dokumentation, sammen med udskrifterne for mine telefonopkald til Norge. Som der skal bruges, til fremlægningen af erstatningskravet mod Terje.

Som sagt følger jeg sagen op, den 3. juni efter retsmødet.

Mvh. Thomas.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jale skrev:
    20.januar 2004 anmeldte jeg en fyr i oslo etter at jeg hadde betalt 2500 for en mobiltelefon på QXL jeg aldri fikk...
    på fredag kom rettsdokumentene i posten, tilsammen et trettitalls enkeltpersoner hadde anmeldt han for samme forhold + Gjensidide NOR, skandiabanken og Bankia Bank for å ha tatt ut penger i utendlandske banker da han vet at dette vil kunne medføre tap for bankene. (på denne måten svindlet han blant annet Color Line, DFDS Seaways, Oslo Taxi, Scandic, Stenaline osv.)
    Han er også anmeldt av begge sine egene foreldre da han har fått tilsendt kredittkort han har bestilt i deres navn uten deres samtykke.
    Fyren har (etter overslag gjort av meg) svindlet til seg midler verdt noe over 320.000 NOK.
    16.februar 2005 var han i Olso Tingrett, og erkjente seg staffeskyldig i alle forhold han var siktet for. Dommen ble 6 måneder i fengslen, hvorav 60 dager er betinget. Han er også dømt til å betale tilbake, innen 2 uker, beølp som fornærmede har levert erstatningskrav på (tilsammen rundt 210.000NOK)

Det har gått over 2 måneder nå, ingen penger
    Du kan godt låne kompisene mine....Heckler & Koch!!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wotg
    Du kan godt låne kompisene mine....Heckler & Koch!!
    hm... var jo litt fristende da, men vanskelig å komme til han når han sitter inne med en slik en... er noen torpedoer i tyskland som, for 50% av beløpet, knuser knærne til vedkommende også... hehe...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Retsmøde aflyst:

Jeg modtog i dag et brev fra Retten i Hjørring. Brevet er skrevet den 1. juni og der står følgende:

Aflysning af retsmøde.

Retsmødet i.

Retten i Hjørring - Restsal 1, Kriminalretten, Jernbanegade 12, 1. , 9800 Hjørring.
    Fredag den 3. juni 2005 kl. 09:30

i sagen mod Terje Txxxxxxxx er aflyst.

Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte retten.

Med venlig hilsen

Rxxxx Hxxx Pxxxxxxx
    Kontorfuldmægtig

Jeg kontaktede selvfølgelig retten, for at spørge hvorfor restmødet er blevet aflyst. Jeg fik denne svar:

Terje har valgt at vedtage en bøde og min erstatningskrav på 942,91 dkr.

Beløbet omfatter overførelsegebyr på 65 dkr, da jeg overførte de 7000 dkr. til "Tommy"/Terje den 15. november 2004. Da jeg med min banks hjælp fik pengene tilbage den 10. december 2004, skulle min bank have et gebyr på 250 dkr plus 108,58 i gebyr til Terje's bank. Nogle dage efter, blev der trukket yderlige 250 dkr i gebyr til udlandsafdelingen i Danmark. Resten omfatter kurstab i forbindelse med tilbageoverførelsen.

Jeg spurgte også om hvor meget Terje skal betale i bøde. Der fik jeg at vide jeg skal snakke med kriminalpolitiet om dette og jeg vil kontakte kriminalpolitiet i morgen, for få afklaret sagens forløb. Efter den er blevet sendt tilbage til Danmark.

Nu vil jeg afvente nogle dage og se om jeg får de 942,91 dkr fra Terje. Hvis ikke jeg får pengene, vil jeg skrive et anbefalet brev til Terje og hvis det ikke hjælper "pusser" jeg fogedretten på ham.

Jeg havde nu foretrukket Terje har fået en dom, så han kunne få sig en lærestreg. De 942,91 kommer først i anden række, det er trods alt forholdvis et lille beløb. Men dog statigvæk en "slags" penge.

Mvh. Thomas.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd at saken ikke kom opp i retten..
    Slike folk fortjener å havne i fengsel! :evil:

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

I fredags (3/6) dagen efter hvor jeg fik besked på at retsmødet, er blevet aflyst. Sendte jeg en mail til Terje, hvor jeg skrev følgende:

Hej Terje.

Jeg har snakket med Retten i Hjørring, Danmark i dag. Jeg fik vide at, retsmødet i sagen mod dig er blevet aflyst. Fordi du har vedtaget en bøde og vedtaget mit erstatningskrav på 942,91 dkr.

De 942,91 dkr. kan du betale via bankoverførelsel.

Beløbet sættes ind på:

IBAN: DKxxxxxxxxxxxxxxx

SWIFT: xxxxxxxx

Når jeg har modtaget de 942,91 dkr, kan du betragte sagen som 100% afsluttet.

Hilsen Thomas.

Jeg vil afvente og se tiden an, indtil fredag den 17/6-05. Hvis jeg ikke har modtaget de 942,91 dkr. senest den dato, vil jeg sende et anbefalet brev til Terje og hvis det ikke hjælper. Er der kun fogedretten tilbage.

Her i dag modtog jeg endnu et brev fra Retten i Hjørring. Der var blevet afholdt et retsmøde den 27/5-05. I brevet står der følgende:

Udskrift af retsbogen

Den 27. maj kl. 14.00 blev retten sat på dommerkontoret af dommer Ix Jxxxxx.

Retsmødet var offentligt.

SS xxx/2005
    Anklagemyndigheden
    mod
    Terje Txxxxxxxx
    cpr.nr. xxxx85-xxxx

Ingen var tilsagt eller mødt.

Der fremlagdes skrivelse af 25. maj 2005 med bilag fra politimesteren i Hjørring.

Dommeren bemærkede, at det fremgår af sagens bilag, at tiltalte har vedtaget at betale en bøde på 5000 kr. samt anerkendt erstatningskravet på 942,91 kr.

Sagen sluttet.

Retten hævet.

Ix Jxxxxx.

rhp.

Udskriftens rigtighed bekræftes.
    RETTEN I HJØRRING, den 8. juni 2005

P.d.v.

Rxxxx Hxxx Pxxxxxxx,
    ktfm.

Jeg vil først betragte sagen som 100% afslutten, når jeg har modtaget de 942,91 kr. i erstatning fra Terje.

Mvh. Thomas

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej igen.

Jeg vil lige advare jer, endnu engang.

Terje har stadigvæk den samme emailadresse.

Til jer der handler på brugtmarkedet på internettet, enten det er inden for HIFI eller nogen andet. Skal i tage jer i agt, hvis i støder på denne emailadresse: medox_me@yahoo.no Det er også mulig at Terje også har en anden/andre emailadresse(r). Så skal i også være opmærksom, hvis sælgeren hedder Tommy og oplyser en adresse i Arendal i Norge. Det kan være Terje der er på spil igen. I kan sende en privat besked til mig, hvis i støder på en Tommy fra Arendal i Norge. Så kan jeg fortælle om der er Terje der ude med "riven" igen.

Jeg har Terje's adresse, konto nr. og hans fødseldato. Som jeg giver ud ved særlig interesse.

Dog håber jeg, at Terje i fremtiden vil holde sig på "måtten". Og bøden på de 5000 kr har haft en afskrækkende effekt på ham.

Mvh. Thomas.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H

Jeg vil afvente og se tiden an, indtil fredag den 17/6-05. Hvis jeg ikke har modtaget de 942,91 dkr. senest den dato, vil jeg sende et anbefalet brev til Terje og hvis det ikke hjælper. Er der kun fogedretten tilbage.
    Det er idag fredag den 17. juni. Og jeg var i banken idag for at tjekke om der var gået nogle penge ind fra Terje. Jeg har endnu ikke modtaget noget erstatning fra Terje. Så løbet af i dag vil jeg skrive et anbefalet brev til Terje, hvor jeg vil bede ham om at overføre 942,91 dkr til mig. Som Terje skylder mig i erstatning. Jeg når nok ikke at få brevet sendt i dag. Jeg regner med at få brevet sendt lørdag eller mandag. Så må vi om Terje vil få "fingeren ud ad rxxxx" og betale hvad han skylder mig i erstatning.

Mvh. Thomas.

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide at alle plager "Terje" litt?

Alle kan f.eks. sende ham en hyggelig e-post?

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vega!
    På tide at alle plager "Terje" litt?

Alle kan f.eks. sende ham en hyggelig e-post?
    Hva skulle det være godt for?

Hvis "alle" sender Terje en mail så ville ikke det være ødeleggende kun for ham men ISP-en han er tilknyttet (og dermed alle kundene de måtte ha).

Hva mener du denne mailen skulle inneholde?

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fik skrevet og sendt brevet til Terje I Norge fredag eftermiddag, lige før posthust lukkede.

I brevet har jeg givet ham en frist på tre uger, fra dags dato ( 17. juni 2005 ). Hvis jeg ikke har modtaget min erstatning, inden for fristen. Vil jeg gå til fogedretten.

Desuden har jeg taget en kopi af Udskrift af retsbogen. Og vedlagt til brevet.

Mvh. Thomas.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er idag fredag den 17. juni. Og jeg var i banken idag for at tjekke om der var gået nogle penge ind fra Terje. Jeg har endnu ikke modtaget noget erstatning fra Terje. Så løbet af i dag vil jeg skrive et anbefalet brev til Terje, hvor jeg vil bede ham om at overføre 942,91 dkr til mig. Som Terje skylder mig i erstatning. Jeg når nok ikke at få brevet sendt i dag. Jeg regner med at få brevet sendt lørdag eller mandag. Så må vi om Terje vil få "fingeren ud ad rxxxx" og betale hvad han skylder mig i erstatning.

Mvh. Thomas.
    Hej

Den 17. juni sendte jeg et anbefalet brev til Terje. Hvor jeg bedte ham om, at betale erstatningen til mig. Jeg gav ham en frist på tre uker fra den 17. juni. Dvs. til den 8. juli 2005.
    Fredag den 8. juli 2005, var jeg i banken. For at se om jeg har modtaget erstatningen fra Terje. Men Terje har ikke betalt erstatningen.

Da han ikke har betalt, kontaktede jeg retten. Der fik jeg at vide, at retten i Danmark ikke kan gøre mere, da Terje har vedtaget sin bøde og anerkendt min erstatningskrav. Da Terje bor i Norge, er det fogedretten i Norge jeg skal kontakte, for at få Terje til at betale hvad han skylder mig i erstatning.
    Jeg fik at vide, hver tirsdag kan man kontakte gratis advokathjælp. Jeg vil kontakte dem på tirsdag og prøve få dem at hjælpe mig, at kontakte fogedretten i Norge.

Jeg følger op på tirsdag, når jeg har snakket med advokaten.

Mvh. Thomas.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal ikke være lett dette. Bra du følger opp dette, er ikke mange som ville gjort dette for en snau tusing.
    Skjønner så klart at det er en prinsippsak. Terje regner vel ikke med at du skal gå videre med saken. Fortsett å "plage" han, det har han godt av :wink:

Stå på!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terje har ikke betalt.

Hej

Den 17. juni sendte jeg et anbefalet brev til Terje. Hvor jeg bedte ham om, at betale erstatningen til mig. Jeg gav ham en frist på tre uker fra den 17. juni. Dvs. til den 8. juli 2005.
    Fredag den 8. juli 2005, var jeg i banken. For at se om jeg har modtaget erstatningen fra Terje. Men Terje har ikke betalt erstatningen.

Da han ikke har betalt, kontaktede jeg retten. Der fik jeg at vide, at retten i Danmark ikke kan gøre mere, da Terje har vedtaget sin bøde og anerkendt min erstatningskrav. Da Terje bor i Norge, er det fogedretten i Norge jeg skal kontakte, for at få Terje til at betale hvad han skylder mig i erstatning.
    Jeg fik at vide, hver tirsdag kan man kontakte gratis advokathjælp. Jeg vil kontakte dem på tirsdag og prøve få dem at hjælpe mig, at kontakte fogedretten i Norge.

Jeg følger op på tirsdag, når jeg har snakket med advokaten.

Mvh. Thomas.
    Hej.

Det var meningen, jeg skulle snakke med advokaten fra gratis advokat-hjælp i dag. Men det viste sig at de holder ferie og først er tilbage den første tirsdag i september. Forinden var jeg i banken for at se om Terje aligevel har betalt. Men det havde han ikke.

I stedet kontaktede jeg advokatkontoret i Hirtshals. Jeg spurgte om hvad det vil koste, hvis de skal hjælpe mig. Det er trods alt et forholdvis lille beløb Terje skylder mig ( 942,91 dkr ). Det er heller ikke de sidste penge det kommer an på, der er princippet jeg går efter. Terje skal ikke uden vidre, have lov til at slippe for at betale.
    Jeg fik at vide at det kommer an på ens årsindtægt og om man er enlig eller samboende. Er min indtægt fra 2004 lav nok, kan jeg få advokathjælp gratis. Ellers må jeg vente til septemper, når gratis-advokathjælp åbner igen.

Desuden kan jeg fortælle, Terje har afmeldt sin emailadresse medox_me@yahoo.no som han anvendte. Jeg prøvede nemlig at sende email til Terje. Men jeg fik en email der oplyser at den pågældende emailadresse ikke eksisterer længere. Så vær opmærksom på hvis Terje prøver på at lure igen, anvender han en anden emailadresse. Får i mistanke om der er Terje der prøver på at lure. Så send en privatbesked til mig, så kan jeg bekræfte/afkræfte det.

Mvh. Thomas.

Intermediate John P. sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,753
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre er det vel sånn at forbrytelser lønner seg i Norge, ihvertfall hvis man holder seg til mindre beløp. Skulle man mot formodning bli tatt, får man nærmest en klaps på skulderen og "ikke gjør det der igjen", og så er det bare å begynne på'n igjen. Regner med at dette ikke er det eneste svinet denne Terje har på skogen, for å si det sånn. Og de andre er nok mye større.

Bra at du står på.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Det var meningen, jeg skulle snakke med advokaten fra gratis advokat-hjælp i dag. Men det viste sig at de holder ferie og først er tilbage den første tirsdag i september. Forinden var jeg i banken for at se om Terje aligevel har betalt. Men det havde han ikke.

I stedet kontaktede jeg advokatkontoret i Hirtshals. Jeg spurgte om hvad det vil koste, hvis de skal hjælpe mig. Det er trods alt et forholdvis lille beløb Terje skylder mig ( 942,91 dkr ). Det er heller ikke de sidste penge det kommer an på, der er princippet jeg går efter. Terje skal ikke uden vidre, have lov til at slippe for at betale.
    Jeg fik at vide at det kommer an på ens årsindtægt og om man er enlig eller samboende. Er min indtægt fra 2004 lav nok, kan jeg få advokathjælp gratis. Ellers må jeg vente til septemper, når gratis-advokathjælp åbner igen.

Desuden kan jeg fortælle, Terje har afmeldt sin emailadresse medox_me@yahoo.no som han anvendte. Jeg prøvede nemlig at sende email til Terje. Men jeg fik en email der oplyser at den pågældende emailadresse ikke eksisterer længere. Så vær opmærksom på hvis Terje prøver på at lure igen, anvender han en anden emailadresse. Får i mistanke om der er Terje der prøver på at lure. Så send en privatbesked til mig, så kan jeg bekræfte/afkræfte det.

Mvh. Thomas.
    Hej igen.

Jeg var igen forbi advokatkontoret her i dag. Med mig havde jeg et kopi af det anbefalet brev til Terje, udskrift af retsbogen og årsopgørelsen for 2004 fra skattevæsnet.

Ud fra min årsindtægt kan jeg få gratis advokat hjælp og de vil i første omgang sende et brev til Terje, hvor de vil bede ham om at betale erstatningen.

Nu må vi se om det vil gøre et større indtrygt på Terje, fordi han får tilsendt brevet fra min advokat og betaler. Vi får at se.

Som sagt er det ikke så meget pengene det kommer an på, men princippet.

Mvh. Thomas

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Terje har betalt. Saken afsluttet!!

Hej

Her idag da jeg åbnede postkassen, lå der et brev fra politiet i Hjørring. I brevet står der følgende:

Dato 29. juli 2005
    J.nr xxxx-xxxxx-xxxxx-xx

Under henvisning til hertil fremsendte sag vedrørende

Terje Txxxxxxxx
    Xxxxxxxxxx xx
    4330 Ålgård
    Norge

skal jeg meddele, at jeg dags dato til Deres postgirokonto pr. check har overført

kroner 942,91

Der henvises til Deres journalnummer

Mxxxx B. Axxxxxxx
    assistent

Dvs. med i brevet er der en check på erstatnings beløbet. Så nu kan jeg betragte saken som 100% afsluttet og nu kan jeg komme vidre.
    Jeg er ikke bange for at handle brugt i fremtiden. Men jeg har selvfølgelig lært, at være mere forsigtig fremover når man handler brugt over nettet.

På mandag skal så jeg ned på advokatkontoret i Hirtshals, for meddele dem, at alt er gået iorden nu. De havde som bekendt sendt et brev til Terje den 13. juli.

Mvh. Thomas.

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •