ADVARSEL!!! FRA DANMARK/ ANBEFALET BREV TIL TERJE!! - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 109
    Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hej fredag d. 10/12-04

Gode nyheder

Det er lykkes min bank, at få de 6621,09 dkr tilbage, ud af de 7000 dkr. Dog skal banken, have 250 kr. i gebyr . Men i første omgang, vil jeg hellere glæde mig over. At jeg fik "reddet" de 6371,09 dkr. . Frem for at "græde snot" over de ialt 628,91 dkr.

Da jeg i formiddags, var nede ved pengeautomaten for at hæve til en DVD-film. Kunne jeg, se på min kvitering. At der var sat 6371,09 dkr. ind på min konto. Jeg gik ind i banken, med det samme. Men hende der varetager min sag har ferie. Kommer igen på mandag, hvor jeg skal have en samtale med hende. Hvor jeg f.eks skal have svar på hvorfor, at de "kun" fik 6621,09 ud af de 7000 dkr. fra banken i Norge. Bagefter kontaktede jeg politiet og snakkede med politimanden. Som der varetager min sag. Jeg fortalte ham de seneste GODE nyheder og vi blev enige om, at jeg skal kontakte ham igen på mandag. Når jeg har snakket, med min bank. Derefter vil politiet på mine vegne, sende et estatningskrav til svindleren i Norge, når jeg har det præsise beløb på tabet. Dvs det mangelede beløb plus gebyre til banken.

Da jeg kom hjem. Lå der et brev fra min bank. Jeg viste med det samme, at det var vedr. tilbageoverførelsen fra Norge. I brevet stod der følgende:

Vi har modtaget en overførsel på DKK 6621 til Deres Konto xxxx-xxx-xx-xxxxx

Beløbet er omregnet med valutakurs 100,000000 til DKK 6621,09
    Provision DKK 250,00
    Ialt Dkk 6371,09

Beløbet er indsat med valør 13.12.2004

Oprindelig bestilt beløb NOK 7490,80
    Gebyr ordregivende pengeinstitut DKK 108,58

Ordregiver:
    Terje Xxxxxxxxx ( Ville gerne oplyse hele adressen, men det er forbudt )
    Xxxxxxxxxx xx
    4330 Algard ( Syd for Stavanger )

Afsendende pengeinstitut:
    Sparebanken Rogaland
    Postboks 218
    N-4001 Stavanger
    Norge

Betalingsformål:
    RETURN YOUR REF
    xxxxxxxxxxxxxxxx LESS OUR
    CHARGES OUR REF CLAIM xxxx JEO

Bemærkninger:
    Overførsel til udlandet 15.11.04 DKK
    7000,00 - Vores REF xxxxxxxxxxxxxxx
    Returneret fra udlandet, på din foranledning

Jeg tror grunden til, at min bank kunne få pengene ( de fleste ) tilbage igen. Er at den adresse som jeg fik oplyst. Ikke stemmer overens, med adressen til kontoindehaveren. Arendal og Algard ligger langt væk fra hianden.

Så nu er jeg en glad mand igen og julen er reddet. Jeg følger op igen på mandag. Når jeg har snakket med banken og politiet igen. indtil da, vil jeg glæde mig over de 6321,09 dkr.

Mvh. Thomas

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Suverent. Håper Terje får en grusom jul.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg får fiske litt med mine arbeidskolleger om hvem dette kan være

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den stupide Nordmanen have vel nogle kalde fødder fådt

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Glimrende! Glad på dine vegne, og håpe at denne svinepelsen holder seg godt unna oss for fremtiden.....

God jul (snart....)
    :wink:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempegode nyheter Thomas H Godt at ting ordnet seg tilsluu, selv om det mangler noen få kroner.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott at det ordnet seg for deg. Da hjalp tydeligvis å stå på

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja dette var bra gjort. Mange som lar slike saker bare gå.
    Meget positivt utfall og forhåpentligvis en advarsel til andre, samt en svartelisting av denne selgeren
    Superb.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HÆRLIGT!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av geiri
    Ja dette var bra gjort. Mange som lar slike saker bare gå.
    Meget positivt utfall og forhåpentligvis en advarsel til andre, samt en svartelisting av denne selgeren
    Superb.

Hej

Først tak for jeres lykkeønskeninger. Og jeres moralske støtte, det varmer.

Jeg har stadig mod på, at handle brugt. Men jeg er mere forsigtig i frentiden. Næste gang det drejer sig om store beløb, vil jeg nok betale pr, efterkrav. Evt betale selve fragten på forskud og resten på efterkrav.

Når man køber noget brugt og skal have det tilsendt. Skal man først og fremmest bede om, at få adressen på sælgeren så man ved hvem man handler med. Men det er ikke nok ( Det fandt jeg selv udad ) Enten skal man også bede om at få telefonnummeret eller selv søge på krak.dk eller tdc.dk og oplysningen-udlandet. Hvis sælgeren f.eks bor i Danmark. Derefter ringer man så til sælgeren og får bekræftet, at det er vedkommen. Desuden gem alle emails som i veksler med sælgeren/køberen. Hvis det ender med bedrageri. Er det en fordel, at man har gemt emailene. Dem vidresender man så til politiet, hvis det bliver til en politisag. Det gælder om, at have så mange beviser som mulig.

Når aftalen er på plads og man fået oplyst en konto nummer, til at overføre et beløb til. Er det vigtig at opgive både konto nr. og ADRESSE til banken. Da jeg d. 15/11-04 overførte de 7000 dkr. til "Tommy"/Terje. Opgav jeg både konto nr. og adressen som "Tommy" opgav til mig. Og dagen efter, fik jeg denne brev fra banken:

Vi har overført DKK 7000,00 fra Deres konto xxxx-xxx-xx-xxxxx

Beløbet er omregnet med valutakurs 100,000000 til DKK 7000,00
    Provision DKK 65,00
    I alt DKK 7065,00

Beløb er hævet med valør 15.11.2004

Beløbsmodtager
    /NOxxxxxxxxxxxxx
    Tommy xxxxxx xxxxx
    xxxxxxxxxxxxx xx
    4846 Arendal

Beløbsmodtagerens bankforbindelse
    Sparebanken Rogaland
    Postboks 218
    N-4001 Stavanger
    Norge

Betalingsformål:
    NAD T 973

Hvis jeg kun havdet, opgivet kontonummeret til banken. Ville banken højest sandsylig. Ikke havdet været i stand til, hjælpe mig. Selv om at man ringer og får bekræftet, at der er sælgeren der bor på adressen. Så opgiv både konto nr. og adresse. Hellere 110 % end 100 %.
    Hvis det så viser sig, at man er blevet svindlet. Skal man gøre følgende:

1. Gå ned i banken og få stoppet overførelsen. Hvis pengene er overført, så be din bank om, at prøve få pengene tilbage igen. Kontakt banken jævlig for, at "holde dem ved ilden"

2. Lav en politianmeldelse og sørg for at politiet får alle oplysninger. Dvs. vidresend emails som man har vekslet med svindleren og tag overførselfakturaen med, som politiet så vil tag et kopi af. Får du yderlige oplysninger undervejs, så sørg for at politiet får dem.

3. Lav en tråd på Debat Forum og advar andre brugere. Gerne på flere hifihjemmesider og opdater tråden med seneste nyt. Måske får man oplysninger via privat-besked eller email, som der kan være brugbare. Jeg lavede tråde både på danske og norske hifihjemmesider. Der fik jeg flere oplysninger fra nordmænd via privat-besked og email. Flere af dem er også selv blevet svindlet. Hvis man er heldig, kan det medføre at svindleren får "kolde fødder" og frivillig overføre pengene tilbage. Fordi svindleren også læst tråden på Debat Forum.

4. Læg selv pres på svindleren, ved at sende email. Hvor du skriver at sagen er blevet meldt til politiet. Men at du vil trække anmeldelsen tilbage, hvis vedkommen frivillig betaler pengene tilbage. Hvis ikke, kører jeg sagen helt ud. Det kan måske give svindleren "kolde fødder", hvis man er heldig.

5. Selv om at ser sort ud. Giv IKKE op.

Hvis nogle af jer der kommer ud for det samme. Står jeg klar med råd og vejledning. Har i spørgsmål, er i velkommen til at kontakte mig via privat besked eller skrive et indslag.

Mvh. Thomas

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må si meg meget glad på dine vegne..

Personlig har jeg fått skrekken for Forskuddsbetaling til privat personer og nekter å handle slik.

Oppkrav eller ingen salg.
    Eneste jeg kan forskudsbetale til er velkjente firma'er.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Personlig har jeg fått skrekken for Forskuddsbetaling til privat personer og nekter å handle slik.

Like lett å svindle folk med oppkrav. Du aner jo ikke hva som er i esken når du henter den. Kjenner en som betalte et par tusen for en pose sand.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Whoppass Cheese
    Sitat Opprinnelig postet av Revox

Like lett å svindle folk med oppkrav. Du aner jo ikke hva som er i esken når du henter den. Kjenner en som betalte et par tusen for en pose sand.
    Hvis du kjører pakkespor, eller før du betaler på posten, så er det lurt å sjekke vekten på varen (fra datablad ol.) i forhold til vekten på pakken. Veier den for lite så kan det jo ikke være riktig, for mye kan også være feil og grunn til skepsis.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,482
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med en eske av riktig størrelse og nøyaktig oppmålt mengde sand var det helt umulig å skjønne at noe var galt da den ble hentet.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du åpner pakken på posten og det viser seg å være en pose sand i den så sier du i fra til de som jobber i skranken at du har blitt svindlet. De skal da kunne stoppe beløpet fra å bli overført mot at du lar pakken ligge igjen. Anmeld da forholdet umiddelbart.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Hej fredag d. 10/12-04

Så nu er jeg en glad mand igen og julen er reddet. Jeg følger op igen på mandag. Når jeg har snakket med banken og politiet igen. indtil da, vil jeg glæde mig over de 6321,09 dkr.

Mvh. Thomas

Hej igen

Nu har jeg fået snakket med banken og politiet. Først snakkede jeg med banken. Årsagen til at jeg kun fik 6621,09 ud af de 7000 dkr. Er kurstab og gebyr til den norske bank. Havde jeg kun oplyst konto-nummeret. Ville banken ikke været i stand til at hjælpe mig. Desuden skulle banken i Norge, også havdet tjekket den adresse. Som jeg fik oplyst og adressen på konto indehaveren.

Derefter kunne jeg gøre det samlet tab op: Overførelse gebyr til Norge: 65 dkr. Gebyr til min bank, for hive beløbet tilbage: 250 dkr. Kurstab og gebyr til banken i Norge: 378,91 dkr. I alt: 692,91 dkr. Som sagt, vil jeg glæde over de 6371,09 dkr. Frem for at "græde snot" de 692,91 dkr.

Bagefter ringede jeg til politiet og snakkede med personen som der varetager min sag. Politiet i Norge får de seneste det nyt i sagen. At køre en estatningssag blir kun aktuelt, hvis det blir til en straffesag mod nordmanden. At føre et civil-estatningssag kan slet ikke svare sig. Dertil er beløbet alt for lille i forhold til omkostningerne. Taber jeg civilsagen, vil det koste mig flere "tudser".

Indtil da vil jeg afvente, hvad politiet i Norge vil gøre. Men jer er glad for, at jeg trods alt slap ud ad det med "skindet på næsen"

GOD JUL.

Mvh. Thomas.

Intermediate akke sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Politiet i danmark virker godt bemannet som bruker såpass med tid på en slik sak med forholdvis lite beløp. Det er bra Er vel store muligheter for at det norske politiet henlegger den.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Jeg har idag ( 14/12 ) lige modtaget et brev fra det norske politi. Der står følgende:

Bekreftelse på anmeldt forhold

Forholdets art : Bedrageri ( par. 270 )
    Gjernningsdato/-sted : 15/11-04/xxxxx xxxx x
    Anmeldelses nr. : xxxxxxx
    Saken registrert ved : Gjesdal Lensmannskontor
    Påtaleleansvarlig : xxx, xxxx

Dette er en bekreftelse på at forholdet er anmeldt til politiet. Det er ikke nødvendig å kontakte politiet dersom de ikke har nye opplysninger i saken. Politiet vil søke å efterforske saken, slik at den er best mulig opplyst når avgjørelse tas. kontakter de et forsikringsselskap i anledning saken, må dette skrivet tas med. Det er ikke nødvendig med annen bekreftelse fra politiet.

Har de erstatningskrav de ønsker påtalemyndigheten skal fremme i forbindelse med en eventuell straffesak, må politiet snarest kontaktes, med mindre kravet ble innlevert samtidig med anmeldsen. De har en frist på tre uker fra i dag til skriftlig å dokumentere kravets størrelse. De kan ikke regne med at kravet tas med i straffesaken hvis fristen ikke overholdes. Ønsker de fristen forlenget, må politiet kontaktes.

Dersom de har innlevert anmeldelsen på vegne av en annen person, gjelder det overstående også ham/henne.

Når saken er ferdig behandlet, vil de få skriftlig underretning om påtalemyndighetens avgjørelse.

Med hilsen

Rogaland politidistrikt

Brevet er skrevet d. 7/12, dvs. før at fik pengene tilbage med min banks hjælp. Jeg fremlagede erstatningskravet i forbindelse med min anmeldelse. Da jeg har fået pengene tilbage, er erstatningskravet blevet reduceret til de små 700 dkr, som følge af kurstab og gebyrere til bankerne. Nu må jeg bare vente påtalemyndighedens afgørelse og se om det bliver til en straffesag.

Mvh. Thomas.

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok oppleve hvordan det norske rettsystemet virker. Saken blir garrantert henlagt.

Nei la oss innføre gapestokken igjen så kan vi plassere terje på torget i stavanger noen uker.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej. Det er ved at være længe siden nu. Jeg har idag, modtaget et brev fra Retten i Hjørring i Danmark. Brevet er skrevet den 6. maj og der står følgende:

Underretning om retsmøde.

Retten holder møde i sagen mod Terje Txxxxxxxx vedrørende bedrageri via HIFI klubbens hjemmeside.

Retten i Hjørring - Retssal 1, Kriminalretten, Jernbanegade 12, 1., 9800 Hjørring.
    fredag den 3. juni 2005 kl. 09.30

Hvis De har et krav om erstatning, kan De møde og fremsætte kravet. De skal medbringe dokumentation for kravet. Det kan f.eks. være lægeerklæring eller regning for nødvendige reparationer eller genanskaffelser.

De kan sende en anden person, der har skriftlig fuldmagt fra Dem eller bede politiet om at fremsætte kravet i retten.

De kan ikke få dækket transportudgifter. ( Så er det godt, der kun er 16 km fra min bopæl )

Hvis De har spørgsmål, er De velkommen til at kontakte retten.

Med venlig hilsen

Hxxxx Hxxxxx
    Kontorfuldmægtig

Vejledning vedlagt.

Nu er der gode chancer for, at jeg kan få de sidste små 700 dkr. tilbage og Terje får en dom.

Jeg følger op den 3. juni, når jeg har været i retten.

Mvh. Thomas.

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •