ADVARSEL!!! FRA DANMARK/ ANBEFALET BREV TIL TERJE!! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 109
    Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Re: ADVARSEL!!! FRA DANMARK

Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Til jer der har en købsanonce. Enten om der er på audiophile.no, hifiklubben, eller en tredje hjemmeside. Så skal i IKKE handle, hvis i får en henvendelse, med denne email: medox_me@yahoo.no Så er i advaret.
    Det er bra at man advarer mot svindlere. Dessverre er mail-adresser på yahoo, hotmail etc. lette å skaffe seg. Hvis dette er en ekte svindler, så oppretter han sikkert nye email-adresser fortløpende, akkurat som han tydeligvis har oppgitt feil postadresse.

Er spennende å følge denne saken. Siden han fortsatt holder kontakten, så er han enten frekk, eller så beror dette på en misforståelse...

Newcomer Thomas H sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: ADVARSEL!!! FRA DANMARK

Sitat Opprinnelig postet av roffe
    Sitat Opprinnelig postet av Thomas H
    Til jer der har en købsanonce. Enten om der er på audiophile.no, hifiklubben, eller en tredje hjemmeside. Så skal i IKKE handle, hvis i får en henvendelse, med denne email: medox_me@yahoo.no Så er i advaret.
    Det er bra at man advarer mot svindlere. Dessverre er mail-adresser på yahoo, hotmail etc. lette å skaffe seg. Hvis dette er en ekte svindler, så oppretter han sikkert nye email-adresser fortløpende, akkurat som han tydeligvis har oppgitt feil postadresse.

Er spennende å følge denne saken. Siden han fortsatt holder kontakten, så er han enten frekk, eller så beror dette på en misforståelse...
    Som sagt, har min bank haft kontakt med banken i Norge. De beskræfte, at han modtog pengene i torsdags. Desuden oplyste banken i Norge, at navnet og adressen på konto-indehaveren. Ikke stemmer overens med den adresse som jeg fik. Samt at inderhaveren, bor i en by nærheden af Stavanger og ikke i Arendal.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg håper dette ordner seg for deg. Kan jo håpe på at drittsekken får kalde føtter og sender til deg det som er ditt. Bare ikke saken blir henlagt. Setter stor pris på du deler dette med oss, man trenger av og til en påmindelse på at verden ikke er perfekt. Dette kan skje alle, hold oss oppdatert, er du snill.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

Sidste nyt: Jeg har også, lavet en tilsvarende tråd. Inde på hfk's hjemmeside og der har hfk's administrator lavet et indslag. Hvor han skrive, at jeg skulle kontakte ham pr. email. Da de fra hfk side, ønsker at medvirke til at løse mit problem.

Mandag aften sendte jeg så en mail til administratoren. Hvor jeg kort fortalte ham, om sagens forløb.

I formiddags fik jeg så svar fra ham. Hvor han skriver, at de vil følge sagen tæt og understøtte sagens efterforskning med de oplysninger. Politiet eventuelt kunne have brug for. Bla med IP-oplysninger

Jeg kan kun sige, at jeg er glad for deres opbakning. Link: www.hifiklubben.dk

Mvh. Thomas

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synd dette Thomas H. Har hatt en liknende sak før hvor en prøvde å snyte meg for en PS2 som jeg kjøpte på QXL. Han hadde også tydeligvis lurt andre der før, selv om han av en eller annen grunn hadde gode karakterer.. Jeg peste han så mye, sendte han flere mail hvor jeg truet med å involvere politi i tillegg til at jeg skrev en del om han på QXL sitt forum. Til slutt gav han etter og førte pengene tilbake til meg, sammen med noen dårligere unnskyldninger.

Så ikke gi opp, og fortsett å "plage" han inntil du får enten pengene tilbake eller forsterkeren tilsendt.

Fint at du deler opplysningene i saken her, er kjekt å vite gangen i en slik sak nå som politi er involvert.

Lykke til!

BTW, under hvilken kategori på HFK sitt forum er det du har en tråd? Det er jo 100 kategorier der..

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Synd dette Thomas H. Har hatt en liknende sak før hvor en prøvde å snyte meg for en PS2 som jeg kjøpte på QXL. Han hadde også tydeligvis lurt andre der før, selv om han av en eller annen grunn hadde gode karakterer.. Jeg peste han så mye, sendte han flere mail hvor jeg truet med å involvere politi i tillegg til at jeg skrev en del om han på QXL sitt forum. Til slutt gav han etter og førte pengene tilbake til meg, sammen med noen dårligere unnskyldninger.

Så ikke gi opp, og fortsett å "plage" han inntil du får enten pengene tilbake eller forsterkeren tilsendt.

Fint at du deler opplysningene i saken her, er kjekt å vite gangen i en slik sak nå som politi er involvert.

Lykke til!

BTW, under hvilken kategori på HFK sitt forum er det du har en tråd? Det er jo 100 kategorier der..
    Først klik på forum og derefter på diverse.

Mvh. Thomas

Intermediate Bidda sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    3,337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    .......inntil du får enten pengene tilbake eller forsterkeren tilsendt.
    En får som regel en negativ reaksjoner mot produktet også når slikt skjer, tipper du er mere interessert i å få tilbake pengene, man vet jo ikke om produktet er i orden :roll:

Newcomer StianH* sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    155
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er samme person som eier kontoen du har overført pengene til som også har sendt deg mail vet vi jo ikke. Kan være at han gav opp feil kontonummer eller at han oppgav nummer til en konto som står i noen andre sitt navn. Men det skal være fullt mulig å finne ut hvem som står bak mailene, ved hjelp av avanserte egenskaper for mailen, og logger for mailserverene for din ISP (internettleverandør) og hans ISP evt logger fra Yahoo sitt online mailprogram. Der skal man finne IP adressen til maskinen mailen ble skrevet på og alle norske ISPer er pliktig til å bistå politiet i slike kriminelle saker.

IKKE la politet henlegge saken når det skal være såpass enkelt å finne ut hvem du har mailet med og hva som har skjedd.
    Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uansett, om politiet skulle velge å henlegge saken så påklag dette! Avslag i første instans er ikke endelig og all den stund gjerningsmannen er kjent via kontonummer, så ville jeg ha krevd at saken holdes åpen.

Intermediate Thlian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    2,018
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når banken her i Norge finner ut at kontonummeretm navn og adresse ikke stemmer overens, så må de vel kunne finne ut den rettemessige eier av kontoen. Har du prøvd å få tak i dette, siden du har politianmeldt saken så har politiet myndighet til å gjøre dette.

Dette er meget beklagelig at dette skjer, men når en skal selge/kjøpe ting så har jeg lært at en bør gjøre det på en måte som gjør begge til lags. Men synd at det er folk der ute som skaper et skeivt tillitsbilde av seg selv for deretter å svindle vedkommende :evil:

Får du tak i det rette navnet hans så spre det for alle vinder :!:

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    264
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er skremmende hvor lite politiet bryr seg om slike saker...
    for ca et år siden kjøpte en kamerat av meg en reciever på qxl, den ble sendt i oppkrav og kostet 10000 tror jeg (eller deromkring). Han betalte pengene og når han åpnet pakken lå det en 20 år gammel forsterker og et par bukser oppi esken..han gikk straks og anmeldte saken og snakket også med posten slik at de holdt pengene tilbake på sin konto, slik at de ikke gikk inn på avsenders konto! I dagene etter tok han kontakt med selger da han hadde alle opplysninger fra qxl..han innrømmer forholdet på sms, og han snakket også med moren hans, og hun sa hun skulle rydde opp i saken! men ingenting skjedde...han var nede hos politiet x antall ganger med navn, adr, kontonr, tilståelse på sms osv, uten at de foretok seg noen verdens ting! beløpet var nemlig for lavt! saken ble henlagt kort tid etter, uten at han så noe til pengene eller recieveren!

ved nyttårstider ringte imidlertid en av sjefene på posten og sa han skulle få pengen igjen da de ikke viste hvordan de skulle forholde seg til dem, bokføre de el.l. han fikk dermed pengene sine igjen...ikke fordi politiet endelig hadde tatt affære, men pga en hyggelig kar i posten..
    trist at det skal være sånn...

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Da jeg snakkede med politiet i mandags. Fik jeg at vide, at der ikke er nogen garanti for, at jeg får pengene igen. . Jeg har lavet en tilsvarende tråd, på www.hifi4all.dk

Derfor prøver jeg også, selv at "lægge pres" på nordmanden. Ved at jeg i onsdags, sendte ham denne mail:

Hej

Jeg har meldt sagen, til politiet i mandags. Politiet i Danmark, vil sende sagen vidre til Norge.

Men hvis du frivillig, overfører de 7000 dkr. tilbage til mig. Trækker jeg anmeldelsen tilbage. Hvis ikke, kører jeg sagen helt ud.

IBAN: DKxxxxxxxxxxxxxxxx

SWIFT: XXXXXXXX

Hilsen Thomas.

Til trods for at banken i Norge over for min bank. Har bekræftet at pengene, kom ind på, den konto nr. som jeg fik oplyst torsdag morgen (18/11). Fik jeg denne svar:

Hei!

Kan du gi meg alt info om innbetalingen? Har ikke motatt noen penger enno. Hvis du gir meg alt info så skal eg sjekke det nærmere med banken min. som sagt så er det banken min som har ordnet med alle konto nummer osv som har blitt brukt.

Hilsen Tommy

Man kan tydelig se på hans emails, at han benægter sit svindel.

Ihverfald sendte jeg ham denne svar:

Hej.

Jeg har indbetalt de 7000 dkr. på dette konto nr. NOxxxxxxxxxxxxx

Jeg lavede overførelsen, mandag d 15/11 og pengene kom ind på din konto torsdag d. 18/11.

Hilsen Thomas.

Bagefter vekslede vi dissee mails:

Hei!

skal ned i banken min i dag og sjekke dette med dem.

Hilsen Tommy

Hej.

Send en tilbage-melding, når du har snakket med din bank.

Hilsen Thomas

Hei!

Skal gjøre det. skal ned i morgen å snakke med dem.

Hilsen Tommy

Det var så idag ( 26/11 ) at han skulle snakke med sin bank. Men har jeg ikke, fået noget svar. Desuden har banken i Norge, oplyst til min bank. At konto-indehaveren ikke hedder Tommy, men Terje til fornavn. Jeg snakkede med min bank idag (26/11). Men der er ikke, sket mere nyt.

I torsdags (25/11) ringede jeg til personen på den adresse i Arendal, som jeg fik. Der fik jeg endnu engang, beskræftet at det er en falsk adresse som jeg har fået. Jeg kan forestille mig, at svindleren har udvalgt denne adresse udfra en telefonbog eller en norsk hjemmeside, som der svarer til krak.dk

Jeg blev så enig med personen i Arendal. At jeg får udprintet den email, hvor hans at hans adresse står og sende den til Arendal. Han er interesseret i, at få opklaret. Hvem der har misbrugt hans adresse. Det kan måske hjælpe til, at sagen bliver opklaret.

Jeg vil forsætte med, at holde jer opdateret i sagen.

Mvh. Thomas.

Intermediate
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    624
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    her er det intet som kan legges deg til last thomas. du har aktet i god tro og har således ditt på det tørre. ingen av oss på dette forum vil påstå du er dum, lettlurt eller naiv.

det er rett og slett uvanlig at slike mennesker opptrer rundtom på diverse bruktbørsen, internettauksjoner osv.
    de fleste handlene går jo i orden og alt er vel, men noen få skal ødelegge for oss rederlige mennesker.

det at han ikke har mottatt pengene er jo det gale vanvidd. hvis banken bekrefter at pengene ble kreditert nordmannens konto for omlag ei uke sida, er det jo i aller høyeste grad påregnelig at han nettopp har fått dette.
    hvis jeg var deg ville jeg sendt han per epost en eksakt kopi av din kredittnota som du mottak av banken (overførselskvittering), samt be banken stemple det slik at dato, sted og hvilken type bank fremkommer av stemplet. kontonummerene burde også fremgå av kvitteringen. dette gir deg positiv troverdighet, noe nordmannen vanskelig kan rokke ved.
    spør han så konkret om xxxx.xx.xxxxxx er hans kontonr. hvis dette stemmer, så er jo saken helt klar. da er det et uomtvistelig eksempel på svindel.

skulle der vise seg at du fikk tak i hans faktiske adresse ville jeg sendt dette til han per post, og bedt politiet i norge om å avlegge han en liten visitt.

slik jeg ser det er det tre muligheter for hva som har skjedd,

1) du har blitt svindlet
    2) pengene har blitt kreditert uriktig kontonr
    3) banken har gjort en feil (ekstremt lite sannsynlig)

hold oss oppdatert videre thomas! spennende saker!

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej

I lørdags ( 27/11 ) fik jeg denne svar fra nordmanden:

Hei!

Beklager at jeg ikke har svart før nå.Var innom banken min i dag viste dem alt info som jeg fikk av deg. De sjekket opp dette alt så ut til å være i orden. Helt til hun sjekket kontunummeret mitt. Dette stemmte ikke med det som pengene har blitt sendt til. Jeg fortalte at jeg har fått all info om konto nummer osv. fra banken. Hun sa at dette ikke kunne stemme at feilen måtte ligge en annen plass. for sånne feil kunne ikke skje hos dem. Så jeg spurte hva de kunne gjøre for å rette opp i det da. Nei de kunne ikke gjøre noe fikk jeg beskjed om. Hun hadde verken lov til å gi ut opplysninger om den personen som har fått pengene eller kreve pengene tilbake. Dette var noe vi måtte ordne opp i selv fikk jeg beskjed om. Helt tilslutt så beklagte hun det hele og ønsket oss lykke til. Ble ikke så veldigt mye klokere av det akuratt. Banken har gjort en feil som de ikke vil innrømme og de kan heller ikke ordne opp i det.

Hilsen tommy

Ud fra denne svar. Er det tydelig, han prøver på at spille uskyldig. Dels har jeg hele to gange, snakket med personen på adressen i Arendal. Som "Tommy" gav til mig og begge gange fik jeg beskræftet, at det IKKE er Tommy i Arendal som jeg har mailet med. Dels bor inderhaveren til den konto nr. som jeg skulle overføre pengene til. Som "Tommy" gav til mig, IKKE i Arendal, men i Stavanger-området. Ihverfald sendte jeg ham denne email:

Hej

Jeg har sendt de 7000 dkr, til DEN konto nr. som du gav til mig.

Desuden har jeg i telefon snakket med personen, på den adresse i Arendal, som du har oplyst til mig. Der fik jeg endnu engang beskræftet, at IKKE er dig der bor på adressen i Arendal.

Som sagt har jeg lavet en politi-anmendelse. Hvis ikke at jeg får pengene tilbage eller forstærkeren. Kører jeg sagen helt ud.

Hilsen Thomas.

Samme dag, sendte jeg en email til administratoren fra hifiklubben:

Hej Xxxxxx.

Jeg har forsøgt, at få "Tommy" frivillig. Til at overføre pengene tilbage. Men til trods for, at banken i Norge over for min bank har bekræftet, at han modtog pengene torsdag d. 18/11. Har han svaret at, han ikke har modtaget nogle penge. Jeg er overbevist om, at han prøver at "krybe sig uden om" Bla har han skrevet i sin sidste mail. At han har snakket med sin bank og de har begået en fejl, som de ikke vil indrømme.
    Jeg har overført pengene, til den konto som han oplyste til mig.

Desuden snakkede jeg med den Tommy, som der bor i Arendal. Der fik jeg endnu engang beskræftet, at det ikke er den Tommy som jeg mailet med.
    Min bank har som sagt, fundet udad at inderhaveren til den konto nr, som jeg har overført pengene til. Bor i Stavanger-området.

Jeg vil så spørge dig til råds, hvordan jeg nu skal gribe sagen an ?.
    Jeg har lavet, en politianmeldelse. Jeg vidresender de sidste mails, som jeg har vekslet med nordmanden.

Mvh. Thomas

Her idag ( 29/11 ) fik jeg så svar tilbage. Hvor adminisratoren bla. skriver, at han mener jeg har gjort det rigtige indtil vidre. Desuden oplyste administratoren, at han har nordmandens IP-adresse. Som han på politiets forlangende kan oplyse.

I dag ( 29/11 ) snakkede jeg kort med politiet. Politimanden som der tager sig af min sag. Fortalte mig, at sagen er på vej til politiet i Norge. Desuden har jeg vidresendt de seneste emails, som jeg har vekslet med "Tommy". Nu må vi se hvad der sker. Mere nyt følger.

Mvh. Thomas.

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden denne saken nå er politianmeldt håper jeg virkelig at denne "Tommy" ikke er uskyldig. (Det ser ikke sånn ut) Så får vi håpe på at du tilslutt får tilbake pengene dine, selv om det er vanskelig i slike saker.

Intermediate geiri sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    2,108
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har tall på hvor mange % av slike svindelsaker som ender opp til fordel for den svindlede kontra svindler?

Active Sonus sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går vel også ann å pent spørre administratoren på cybertainment om at sjekke deres salgslogg på T973. Der er sikkert ikke kjøpt mange slike i Norge. Mulig det kan hjelpe deg å sjekke om denne person virkelig har kjøpt en slik forsterker.

Ellers så får du ha held og lykke med deg, slike personer begynner i det små, men ender opp som samfunnets værste fiende. Det trenger vi ikke.

Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hej.

Jeg var lige en tur forbi politiet idag ( 3/12 ). Sagen er blevet sendt til Norge. Det er så op til politiet i Norge. Hvordan sagen skal gribes an, da svindlen blev begået i Norge. Nu håber jeg bare, at sagen ikke bliver henlagt p.g.a for lav beløb. Jeg fik at vide, at der nem kan gå 14 dage. Før jeg får de første meldinger, af sagens forløb. Politimanden lovede at kontakte mig. Når han hører noget fra Norge.

Jeg var også forbi min bank idag. Men udlandsafdelingen, afventer forsat svar fra banken i Norge. De undersørger forsat sagen deroppe. Der går nok noget tid endnu. Jeg følger op, når der er mere nyt.

Mvh. Thomas

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ad.: Tema:

Hentet fra Hifisentralens sider:

Sted: trondheim

Bara en liten anekdot(tänker inte dra detta långt och hoppas alltså inte få responser i.f.a "inte rätt forum,etc.):
    Jag var i kontakt med en person för ca. 6-7 veckor sedan som ville sälja en Base Technology platta men som ville ha betalning i förskott och inte på "oppkrav" med resoneringen att han blivit lurad nyligen och inte fått den såld men fått betala 450 kr. i försändningskostnade vid ett tillfälle..
    Jag försökte få kontakt med honom men det verkade som att han endast vill ha kontakt via e-mail. senare gav han ut namn,adress och telefonnummer.
    Tidigare hade han gett ett gironummer som den som eventuellt ville kunde betala in på i förskott(fulla priset ).
    Jag ringde honom och fick faktiskt kontakt med en person som sade sig heta Tommy alt. Terje. han lät faktiskt som en blyg stackare redan då.Han gick med ,som det lät med stor tvekan , på att det skulle betalasl på oppkrav.
    Jag fick så klart inget platta och ringde efter 5 veckor mest för att ställa honom mot väggen.Jag fick samma person på tråden men han sa han var en annan och inte bodde på den uppgivna adressen. Han lät väldigt nervös och stackarlig.Han "trodde" någon annan hade användt hans telefon(MEN det var han!!!).
    Jag har alltså hans telefonnummer och förmodligen rätt kontonummer.
    Var han så patetisk att han inte vågade sända utan garanti för att det blev hämtat(OCH SENARE INTE ÄR SÅ PASS MYCKET MAN ATT HAN ÅTMINSTONE ERKÄNNER DET!! )eller hade han bara tänkt blåsa någon på pengar?
    I alla fall: se upp för "Terje"/"Tommy",Arendal,.(gironummer och telefonnummret lämnar jag ut vid spesiellt intresse.

Stephan Boll

Opererer tydeligvis flere steder denne tjuven.... :?

Intermediate Vega! sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    795
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm.. dette er jo tydeligvis samme mann. Jeg hadde seriøst sporet opp personen, og skallet ham ned.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •