Billig (rødme) platespiller?|

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Billig (rødme) platespiller?|

Litt usikker på om dette ble riktig forumkategori, og litt usikker på meg selv, som skal spørre etter billige produkter.
    Jeg har bestemt meg for at vinylsamlinga skal ned fra loftet og ut i lyset igjen. Platespilleren jeg har, er en Technics SL-Q5, med en del år på baken, men med relativt nytt element før den ble pakket bort.
    Noen som kan si om denne regnes som akseptabel fremdeles, eller om jeg bør satse på noe nytt? Jeg anser 2500,- som absolutt max, fordi det tross alt er en lytter med etterhvert ødelagte ører det er snakk om.

Nå, hva tror dere? Takknemlig for alle innspill.

Intermediate Andersen88 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2010
    Poster
    618
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av okvaal
    Litt usikker på om dette ble riktig forumkategori, og litt usikker på meg selv, som skal spørre etter billige produkter.
    Jeg har bestemt meg for at vinylsamlinga skal ned fra loftet og ut i lyset igjen. Platespilleren jeg har, er en Technics SL-Q5, med en del år på baken, men med relativt nytt element før den ble pakket bort.
    Noen som kan si om denne regnes som akseptabel fremdeles, eller om jeg bør satse på noe nytt? Jeg anser 2500,- som absolutt max, fordi det tross alt er en lytter med etterhvert ødelagte ører det er snakk om.

Nå, hva tror dere? Takknemlig for alle innspill.
    Hva med Rega RP-1 eller Argon TT1V2? Begge låter meget bra i forhold til pris. Argon TT1V2 koster 2298,- m/PU

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, Rega RP-1 har faktisk vært vurdert. Den og Pro-Ject Debut.
    Men det bør i så fall være litt å hente i forhold til den gamle Technics-sliteren, kombinert med dårlig hørsel i diskantområdet på ett øre.

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det koster jo ingenting å prøve spilleren du har? Om den ikke er defekt da.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neivisst. Jeg kan også spandere på et nytt element (igjen). Men den har noe snodig mekanikk; arma glir i en slags rett radius i 90 graders vinkel på plata (http://www.vinylengine.com/images/mo...ics_sl-q5.jpg).
    Oppe i "sporet" arma kommer ut fra er det noe som kan ligne på oljing/smøring, og som kanskje bør friskes opp. Det kan bli vanskelig å finne noen som tar den slags service på sparket, så erfaringer med denne spilleren mottas med takk.
    Men jeg vil nok la lydkvaliteten få være bestemmende - særlig ytelsen i diskantområdet.
    Men Rega RP-1 og Argon er notert!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har (personlige) erfaringer med denne, da?
    DENON DP29F Platespiller | Hi-Fi Klubben

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •