dagstilbud Onkyo NR717

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

dagstilbud Onkyo NR717

ser Onkyo NR717 ligger til 50% hos komplett i dag, 3995,- som jo må være en veldig god pris, litt dumt kanskje at jeg bestilla en NR818 til 5995,- i går
    Komplett.no - Onkyo TX-NR717B hjemmekinoreceiver
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sitter på jere

Er så i tvil hva eg skal kjøpe.
    Har 607 idag, og tviler på at 717 er så store oppgraderingen.
    Håper at 818 detter en tusenlapp til.:-? Lov å håpe.

Intermediate Galnes sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bjaksel
    Er så i tvil hva eg skal kjøpe.
    Har 607 idag, og tviler på at 717 er så store oppgraderingen.
    Håper at 818 detter en tusenlapp til.:-? Lov å håpe.
    Ikke mye vits for deg å gå for 717 nei. Greit den er nyere, og har bare litt mer krefter, men det er fremdeles Audyssey 2EQ romkorreksjon. 818 utgjør et megahopp mtp romkorreksjon (Audyssey MultEQ XT32).

Og om jeg har fått med meg riktig, så går den nye 828 ned to hakk til MultEQ, fra 818 sin MultEQ XT32, samt den har slanket seg 3 kilo. Godt mulig slankingen kan tilskrives fjerningen av et par innganger, og noen andre småting. Strømforsyning er oppgitt til å være like stor.

Active
    Medlem siden
    Jun 2008
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Galnes
    Ikke mye vits for deg å gå for 717 nei. Greit den er nyere, og har bare litt mer krefter, men det er fremdeles Audyssey 2EQ romkorreksjon. 818 utgjør et megahopp mtp romkorreksjon (Audyssey MultEQ XT32).

Og om jeg har fått med meg riktig, så går den nye 828 ned to hakk til MultEQ, fra 818 sin MultEQ XT32, samt den har slanket seg 3 kilo. Godt mulig slankingen kan tilskrives fjerningen av et par innganger, og noen andre småting. Strømforsyning er oppgitt til å være like stor.
    bra å høre at 2000 ekstra for 818 var velbrukte kroner for min del.
    Marantz 6012+rotel rb1070, Focal Aria 906, SVS SB13-ultra

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så lyst på 818........men eg kan ikkje....bør ikkje........aaaa.
    Må ta litt hensyn til lommeboka også.

Leste noe tyske tråder, dem var litt skeptiske til 828 kontra 818.(Eg kan ikkje tysk).

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om man leter rundt på nettet så finner man alltids noen som ser skeptiske til alt, om det er elektriske duppe ditter til livreddende vaksiner.

Om man virkelig leter så kan man nok finne et fora for folk som mener personlig hygiene er en al-qaida konspirasjon.

Expert Supertramp sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    7,330
    Takk & like
    Nevnt
    15 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Om man virkelig leter så kan man nok finne et fora for folk som mener personlig hygiene er en al-qaida konspirasjon.
    dagens!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har så lyst på 818........men eg kan ikkje....bør ikkje........aaaa.
    Må ta litt hensyn til lommeboka også.

Leste noe tyske tråder, dem var litt skeptiske til 828 kontra 818.(Eg kan ikkje tysk).

828 blir en nedgradering av 818, ingen tvil om det. Litt synd da det burde gå motsatt vei, men 818 har nok samtidig kannibalisert mye av selget av de høyere modellene.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    119
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....håper du ikkje setter tyske hifi-entusiaster i samme bås som al-qaida sympatisører.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .....håper du ikkje setter tyske hifi-entusiaster i samme bås som al-qaida sympatisører.
    Nei for all del ikke.

Bare prøver og si fra at man kan google seg fram til konklusjoner som går begge veier og om man virkelig vil så kan man finne meninger fra folk som har hatt masse problemer, selv om dette kanskje er en meget liten prosent andel av solgte enheter.

Og foretar man seg for mye googling og 'research' så ender man kanskje opp skuddredd fra og kjøpe noe som helst :P

Active zoso87 sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Sted
    ullensaker
    Poster
    401
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei for all del ikke.

Bare prøver og si fra at man kan google seg fram til konklusjoner som går begge veier og om man virkelig vil så kan man finne meninger fra folk som har hatt masse problemer, selv om dette kanskje er en meget liten prosent andel av solgte enheter.

Og foretar man seg for mye googling og 'research' så ender man kanskje opp skuddredd fra og kjøpe noe som helst :P
    +1
    Må legge til at folk oftere skriver om problemene enn de bra tingene ved produkter på nettet..
    Stereo/hjemmekino : Yamaha rxv1800, Monitor Audio GS10, Xtz 99 w10.16.
    Headfi : Hifiman he-400, Shure srh940, Shure se425, Avid mbox mini.

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    828 blir en nedgradering av 818, ingen tvil om det. Litt synd da det burde gå motsatt vei, men 818 har nok samtidig kannibalisert mye av selget av de høyere modellene.
    Det kommer nok av at det dukker opp en ny modell som heter 929. Den har eq xt 32 og alt det andre som 818 hadde, men den har i tillegg 9 effekttrinn og forforsterker for 11.2 kanaler. Det er den reelle arvtakeren til 818. 828 er også 2k billigere enn hva 818 koster så det blir mange modeller å forholde seg til.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jfinneru
    Det kommer nok av at det dukker opp en ny modell som heter 929. Den har eq xt 32 og alt det andre som 818 hadde, men den har i tillegg 9 effekttrinn og forforsterker for 11.2 kanaler. Det er den reelle arvtakeren til 818. 828 er også 2k billigere enn hva 818 koster så det blir mange modeller å forholde seg til.

Ok, litt stusselig. Jeg trodde 828 var arvtager, siden strømforsyning, modellbetegnelse og oppgitte watt er i samme sjanger.

Ser at av de nye modellene kommer er 626, 727, 828 og 929 lansert hittil. Spesifikasjonsmessig svært like hhv 616, 717, 818 og (929) en mellomting mellom 818 og 1010. Kjekt å se at 626 of 727 oppgraderes til MultEQ. De oppgraderes på romkorreksjon og fjerner noen andre ting. Ser 727 mister pre-out ift 717, men om den da prises som 616 får den i prinsippet både oppgradert effekt og RK. Litt sosete og tulle med navnene syns jeg. De har jo tidligere oppgradert effekten et hakk på alle modellene, men beholdt da navnet.

Litt spesielt å ta inn igjen 9-serien, sånn midt i rekka, som i sin tid var toppmodellen, eller tilsvarende 3010/5010 alt avhengig av hvordan man ser på det.

Sporte kanskje litt vel av nå

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, litt stusselig. Jeg trodde 828 var arvtager, siden strømforsyning, modellbetegnelse og oppgitte watt er i samme sjanger.

Ser at av de nye modellene kommer er 626, 727, 828 og 929 lansert hittil. Spesifikasjonsmessig svært like hhv 616, 717, 818 og (929) en mellomting mellom 818 og 1010. Kjekt å se at 626 of 727 oppgraderes til MultEQ. De oppgraderes på romkorreksjon og fjerner noen andre ting. Ser 727 mister pre-out ift 717, men om den da prises som 616 får den i prinsippet både oppgradert effekt og RK. Litt sosete og tulle med navnene syns jeg. De har jo tidligere oppgradert effekten et hakk på alle modellene, men beholdt da navnet.

Litt spesielt å ta inn igjen 9-serien, sånn midt i rekka, som i sin tid var toppmodellen, eller tilsvarende 3010/5010 alt avhengig av hvordan man ser på det.

Sporte kanskje litt vel av nå
    929 er ikke midt i rekka blant årets modeller. Den er øverst.
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    liker ikke hvordan utstyrslisten utvikler seg for tiden.

onkyo 706 - pre out og main in
    717 - pre out
    727 - hverken pre out eller main in.
    må opp på 8x serien med et hav av tull jeg aldri har bruk for bare for å kunne koble til eksternt effektrinn.
    INGEN av de nye onkyoene har main in overhode.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •