Veiledende eller villedende pris på HiFi?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Veiledende eller villedende pris på HiFi?

Etter å ha kjøpt et par brukte komponenter med kvittering hvor den orginale salgsprisen har vært under veiledende (ofte langt under også), sitter jeg igjen med inntrykket av at prisene forhandlerene oppgir er mer villedende enn veiledende.
    Og jo dyrere et produkt er, jo mer villedende er prisen.

Hva mener dere ? Kjøper dere ofte produkter til veiledende pris?

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøper brukt eller på tilbud... men det er meg.....

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har gjort samme observasjon selv, jo dyrere jo mer villedende.

Kjøper av prinsipp ikke ting til veiledende.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veiledende pris er vel som jeg har skjønt det spesifisert fra produsenten og da korrigert med litt slingrings monn så den ofte ligger noe høyere enn hva man kan finne i butikkene.

Receivere og slikt har jo et massivt prisfall iløpet av et år så der er forskjellene store, enkelte forhandlere på nettet lyste ut min til 26000, og jeg kjøpte den på slutten av salgs året og fikk den til 13000.

Om det er brukt kjøp så vil jeg si ny-pris er hva man normalt måtte ut med for gjenstanden, en par ukers tilbuds periode vil ikke ha noen innvirkning her synes jeg.

Sjøl hoppet jeg og mange andre f.eks på tilbudet hifiklubben hadde på mentor 6 rundt nyåret, dette er en høytaler som i snart 5-6 år har blitt solgt til ca 20 lapper, i to-uker kjørte hk en kampanje så jeg fikk mine til 15.

Skulle jeg solgt disse videre så ville jeg selvsagt satt opp full ny pris på de som basis. Det er jo ikke noe forskjell på disse høytalerne og de som selges til 20 nå, og samme rettigheter angående garanti og reklamasjon, at jeg begikk en god handel skal gladelig innrømme, men om en kjøper de til 10-11k av meg har de noen år og selver videre til omtrent samme prisen ville jeg sagt han har fått en enda bedre deal.

Om det derimot er receivern nevnt over jeg skulle ha solgt så hadde jeg ikke lyst den ut til salgs med en ny-verdi på 26, jeg hadde satt den til 13 siden dette var siste faste prisen den blei solgt for.

Kort sagt for produkter som er i salg nå, gjelder eksisterende butikk pris for brukt salget.
    Om produktet har en kort syklus så vil jeg si siste utsalgs pris gjelder.
    Disse produktene er ofte elektroniske og har gjerne et mye høyere verdifall enn f.eks høytalere.

Brukt markedet er jo mindre regulert enn butikker og slikt, så her er det litt opp til hvordan selger vil avertere seg selv, det er mye pruting og useriøse kjøpere, så de seriøse selgerne ønsker og gardere seg noe, men det er jo enda flere useriøse selgere så seriøse kjøpere er skeptiske :P

Men kort sagt, jeg mener det er lov og prøve seg litt på pris både fra selgere og kjøpere, så lenge produktet eksisterer og er i avertert tilstand.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Misforstå meg rett, dette er ikke noe klaging på bruktpriser, jeg fikk varene for en pris jeg var fornøyd med (hvis ikke hadde jeg jo ikke kjøpt dem).

Det jeg reagerer på er forhandlerenes prissetting kontra det dem faktisk selger varen for.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •