Verditap på "nytt" produkt

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2013
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Verditap på "nytt" produkt

Vurderer å selge min hegel h300 som er praktisk talt ny kun pakket opp og ned etter et par timer.

er det urimelig å forlange 25 000,-

den var uprutbar da jeg kjøpte den, da den er en del av kjernesortimentet aka untouchable ref selgerE...

Active Olebrum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan forlange hva du vil for den. Men det er til slutt markedet som bestemmer prisen. Hvis brukt markedet ikke vil betale 25 000kr så blir den bare stående hos deg. Har du ikke muligheter for å levere den tilbake?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes ikke det er urimelig i det heletatt. Hvis jeg skulle kjøpt en ny h300, og i utgangspunktet var villig til å betale full pris, ville jeg heller kjøpt din. Men jeg tviler på at disse selges daglig, så det vil sikkert ta en stund før kjøperen din dukker opp.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    228
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du har betalt for den og frakter den hjem så er den i praksis "brukt". Hvis du ikke kan levere den tilbake så vil du tape noen "lapper".

Hvis du har tatt den ut av esken så har du testet den eller? Mye bedre å be om ett demo eksemplar så du kan teste før du kjøper.

Intermediate Brusveen sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Skien
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ein må nok regne med et lite tap på slike ting desverre, om folk skal betale full pris så velger nok mange og gå til butikk.
    Du kan forsøke og legge den ut til full pris, som Olebrum sier så er det allitd markedet som bestemmer til slutt..

Innfinner du deg med et lite tap og legger deg "litt" under butikkpris så kommer den til og gå mye fortere.

Har ingen faktabevis på det men har lest at statistisk viser det seg at et produkt som ligger lenge ute for salg mister innteresse blant kjøpere.
    (har ingen kilde eller statistikk og vise til desverre.)

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    587
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er enige i alle her. Dessuten, hvilken garanti har man at den kun har blitt tatt opp og spilt på noen få timer? Har sett så mange av annonser som sier den har blitt tatt opp og lagt ned igjen og ligget i esken siden... osv.. Skal ikke si at din er det. Men du skjønner poenget mitt. Viser kvitteringen at den er nylig innkjøpt så er jo saken grei. Og sikkert fristende for den rette kjøper å betale 25K. MEN du må som andre sier vente på den rette kjøper og det kan ta tid og da kan du også ha den lengre...
    Det er mange ulike forsterke på brukten som like bra eller bedre for den prisen du forlanger, ulempen er alder.

Newcomer Della sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Vigrestad
    Poster
    266
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Forstår deg veldig godt i situasjonen du befinner deg i. Det å kjøpe ny, dyr, hifi i Norge er dessverre et skikkelig tapsprosjekt. Jeg gjør det hele veien, så dette kan jeg mye om!!

Det største problemet tror jeg er at "alle" vet at mange som kjøper nytt får det vi kaller "vennepris".
    Dersom noen bruker noen hundretusner i en butikk, så vil man jo etter hvert få "kvantumsrabatt".

Det er dette du må betale prisen for, er jeg redd. Det finnes en del som bytter veldig mye som jeg tror oversvømmer bruktmarkedet med gode produkter, til en rimelig pris.
    Det er nesten latterlig å gå inn på bruktmarkede her og på sentralen og se hvilke priser det er på ting.

Til tross for dette er jeg en av "idiotene" som nok kommer til å kjøpe en del nytt, på grunn av at jeg vil ha akkurat DEN varen, i DEN versjonen.. :roll:
    Della
    TV : 50PFL5008T
    Kilder : Pioneer BDP-LX55 - Airport Express - Violectric V800 DAC
    Forsterkeri : Primare SP32 - Primare A30.7 -Ayon Spark mkii - Orpheus II og 2x Orpheus III Mono
    Høytalere : Piega Coax 70,2 - Piega Premium 5 - Piega Premium 3
    Styrt av: Ipad2/Iphone5

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror det er gode muligheter for å få 25 000 for den. Man betaler jo for å ha reklamasjonstiden, og den vil jo være så å si 5 år på dette tidspunktet. Spørsmålet er bare hvor stor etterspørsel det er på markedet etter akkurat den forsterkeren.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •