Pris på Dantax sub?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris på Dantax sub?

Kan skaffe meg en Duntax sub til 500kr, er det en grei pris eller er det noe rart her?

Er det en grei sub til en start på et hjemmekino anlegg, da jeg driver å bygger meg opp et anlegg som nybegynner. Tenker dette er en grei sak å ha ved siden av inntil penger til oppgraderinger kommer. Fant heller ikke mye om den på nettet.

Sitter nå med front + center fra xtz og onkyo tx-nr616. Sub + bak på stramt budsjett mangler.

Er en slik en Duntax 12" active sub?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis den virker så høres det ut som et bra kjøp !

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,784
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er nok på ingen måte i samme klasse som XTZ-ene dine. Kanskje noen vil være uenig med meg her, men Dantax er... ikke bra. Men er den bra for 500 kroner? Vel, hva får man for 500 kroner? Du får i alle fall en sub du kan teste. Men du har mye mer å gå på i oppsettet ditt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Subwoofer kabel

Jeg kjøpte denne for å se hvordan den fungerer, om den ikke fungerer optimalt så fungerer den ihvertfall til jeg får skaffet meg noe annet.

Når det kommer til subwoofer kabel, så er det mye ute på markedet. Alt fra 100kr og opp til mange tusen kroner. Monster, Eagle, Argon osv. Hva slags kabel burde jeg skaffe meg og fra hvilken nettside er det billigst, til bruk av Duntax suben og til en annen senere.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gratulerer
    Den er nok på ingen måte i samme klasse som XTZ-ene dine. Kanskje noen vil være uenig med meg her, men Dantax er... ikke bra. Men er den bra for 500 kroner? Vel, hva får man for 500 kroner? Du får i alle fall en sub du kan teste. Men du har mye mer å gå på i oppsettet ditt.
    Jeg er enig med deg.Tenkte mest på at (som du også er inne på) for 500 kr,så er det tross alt verd å teste synes jeg. Angående kabel,så er det etter mitt syn lurt at den er kortest mulig og godt skjermet. Hva den koster får bli opp til lommeboka......jeg mener at det skal veldig mye til for å høre forskjell på en subkabel til 200 kr og en til 5-600 kr. Kansje det er litt forskjell opp til de som koster MYE MERE ,men det er tross alt i et meget begrenset frekvensområde man skal lytte så jeg ville gått for billigst mulig,dog fra et kjent merke,med de kriteriene jeg nevnte.

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    500kr er ikke galt, hadde funka som garagesub her i hus, eller en jeg kan ha det litt morro med 8) så hvorfor ikke?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er grei, så da er spørsmålet kun om det er nødvendig med Y-kabel eller ikke.

Hørt at hvis en kobler til med y-kabel så øker det med 3dB og blir en bedre lyd. Men om det er feil, så er trenger jeg ikke å kjøpe en kabel som koster noen hundre kroner mer.

Helt ny på subwoofere

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •