Brukt kjøp - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 79

Tråd: Brukt kjøp

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av JimL
    Hvordan i alle dager skal han kunne dokumentere at han har sendt riktig produkt? Det er jo en teknisk umulighet.
    Vel - det er heldigvis ikke mitt problem, men selgerens. Poenget er at hvis selgeren ikke kan overbevise kjøperen om at alt er OK, så har han, selgeren, et problem. Ikke kjøperen - han kan bare la være å kvittere ut pakken. Det er jo oppkrav vi snakker om her - helt risikofritt for kjøperen - inntil han eventuelt er dum nok til å kvittere ut noe han ikke vet hva er.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    Vel - det er heldigvis ikke mitt problem, men selgerens.
    Bare påpekte at du pålegger selger en umulig oppgave. og kjøper har jo gått med på risikoen ved å få pakken sendt oppkrav. Som selger ville jeg blitt forbanna dersom kjøper nektet å hente ut varen fordi vekta til posten viste feil.

Men er jo egentlig et ikke-problem. Posten har vekt på postkontoret. og selv om man ikke får åpne den kan man jo garantert kontrollveie den. Veier den der og bare 1/2-1/3 av det den skal... tja..

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var i kontakt med selger, med pm her på forumet i går.

Ble vel ikke akkurat beroliget...

Jeg ba om kopi av kvitteringen og navn og kontaktinfo på ham, fikk fornavn og dette svar:
    Deler sjeldent ut mitt private nr til ukjente, ønsker dialog via avforum. Ikke meningen å være avvisende eller arrogant, men har solgt mye på finn.no å setter lite pris på folk som ringer seint på kveld eller i fylla når de har sprengt noe.

Nå venter jeg bar at pakken ankommer postkontoret mitt, så jeg kan få målt og veid den....

/Tommy

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal

Jeg ba om kopi av kvitteringen og navn og kontaktinfo på ham, fikk fornavn og dette svar:
    Deler sjeldent ut mitt private nr til ukjente, ønsker dialog via avforum. Ikke meningen å være avvisende eller arrogant, men har solgt mye på finn.no å setter lite pris på folk som ringer seint på kveld eller i fylla når de har sprengt noe.

Nå venter jeg bar at pakken ankommer postkontoret mitt, så jeg kan få målt og veid den....

/Tommy
    En sånn fyr ville jeg ikke ha handlet med i det hele tatt. Slik det fungerer, er postoppkrav jevngodt med forskuddsbetaling. Ville du ha betalt på forskudd til vedkommende etter et slikt svar? Tenk deg i hvert fall godt om før du betaler.
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2012
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Run Forest, RUN!!!
    Ta i beste fall med badevekt for kontroll på vekta. Er du utrygg på selger kan du trøste deg med at om ikke så lenge kommer sikkert samme produkt på brukten igjen. :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Reddal

/Tommy

Hør med de på posten og spør om du kan få åpnet pakken før betaling gjennomføres, jeg har hørt om, men kan ikke bekrefte om folk som har gjort dette. Tror ikke det skal være umulig hvis du forklarer situasjonen og pakken ikke er pakket inn på en måte som gjør det krevende å "bare åpne litt".

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Henvist han til den tråden her..

Newcomer OlaCola15 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    250
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes mange uærlige folk på bruktmarkedet og jeg ville sett meg svært skeptisk til en fyr som ikke vil gi opp opplysninger en gang. Prøv vekta som sagt før. Venter spent på resultatet.

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville jo trodd vekta til posten stemmer ganske godt.

Det er da fortsatt hovedsaklig det de tar betalt for (vekt)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2010
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv jobbet i post i butikk noen år, hadde aldri latt noen åpne en pakke før den var gjort opp. Men null problem at du hadde fått betraktet den uten å bryte embalasje.

Si til selgeren at du ikke henter den om han ikke gir de tilstrekkelig med informasjon og forklar ham at den da kommer i retur uten noe betaling

Sitat Opprinnelig postet av TorTorden
    Ville jo trodd vekta til posten stemmer ganske godt.

Det er da fortsatt hovedsaklig det de tar betalt for (vekt)
    Ikke nødvendigvis, opplevd flere ganger at vekten posten oppga ikke stemte overens. Går ut ifra at pakken er sendt med Norgespakke med oppkrav, kan vell være opptil 25kg.

Newcomer Daniel NOR sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    189
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du avtalt et kjøp med selger må du jo nesten hente pakken og ikke bryte avtalen da.. ligger det en stein oppi, har du jo adressa hans på pakken og du kan hive deg i bilen.
    detta er jo grunnen til at selgere ikke vil sende i oppkrav, kunder som driver å konspirerer.. stole på posten er det siste jeg ville gjort

Intermediate TorTorden sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    4,175
    Takk & like
    Blogginnlegg
    3
    Nevnt
    9 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, jeg står som nyinformert :P

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Daniel NOR
    har du avtalt et kjøp med selger må du jo nesten hente pakken og ikke bryte avtalen da.. ligger det en stein oppi, har du jo adressa hans på pakken og du kan hive deg i bilen.
    detta er jo grunnen til at selgere ikke vil sende i oppkrav, kunder som driver å konspirerer.. stole på posten er det siste jeg ville gjort
    For no tullprat. Leser du tråden viser selger alle tegn at han ikke har rent mel i posen. Resultatet blir at kjøper står med skjegget i postkassa og kan gjøre svært lite uten å legge ned mye resusser og tid for å få en løsning. Slik er det dessverre med svindlere og kjeltringer i Norge. De kan gjøre som de vil.

Her hadde jeg virkelig vært forsiktig med å betale ut noe.

Og hadde det vært så enkelt at det var bare å sette seg i bilen for å ta affære så hadde kanskje kjøper hentet varen selv i utgangspunktet?

Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg har forstått lovverket, har man adgang til å kreve en avtale hevet hvis selger har i misligholdt sin del av avtalen, eller at det er opplagt at han vil misligholde sin del av avtalen - så sant vi snakker om noe som kan karakteriseres som vesentlig for oppfyllelse av kjøpsavtalen.

At en postpakke har mål og vekt som avviker veldig fra det man kan forvente ut fra produktspesifikasjonene, KAN være en sterk indikasjon på at avtalen faktisk ikke vil bli oppfylt. Sånn sett synes jeg det er helt på sin plass å si fra - det har man faktisk plikt til straks man blir klar over forholdet - og så får man ta det derfra. Det er ingen grunn til å være snill og naiv her - har man mistanke om ugler i mosen, er det faktisk opp til selger å overbevise kjøperen om at alt er i orden, og at kjøperen ikke trenger å være bekymret. Særlig hvis man krever forskuddsbetaling - slik man faktisk gjør når man sender noe i oppkrav.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    2,724
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Eg ville ha forklart problemstillinga for selgar, og at det er uaktuelt å betala for ei vara utan å veta kven du handlar med. ALDRI betal for pakken så lenge selgar er anonym.

Eg betaler gjerne forskuddsvis, men aldri utan å veta til kven. Oppgir og alltid informasjon sjølv ved kjøp og salg. Dette har heller aldr vert problem å få.

Har sjølv forsterkar til 10 000 på veg i posten med oppkrav. Skreiv til selgar at eg trengte fult namn, telefonnummer og adresse før eg kunne henta ut pakken. Hadde eg ikkke fått det med ei gong hadde pakken gått rett i retur.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det at selger ikke ønsker å oppgi mobilnummeret sitt får alarmklokkene til å ringe hos meg med en gang.
    Ønsker ikke å bli oppringt midt på natta i tilfelle det han har solgt ikke virker lenger/er sprengt etc..

Det er faktisk det dummeste argumentet jeg har lest på lenge. :lol:

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Du trenger ikke skrive avsenders adresse på en postpakke.
    Den kan sendes anonymt.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    725
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har man rent mel i posen/pakken så burde det heller ikke være noe problem å faktisk snakke med kjøper/selger på tlf. Lukter svindel lang vei her. Når jeg har solgt ting til folk så har jeg sendt en kopi av legitimasjon til kjøper slik at de vet hvem de har med å gjøre. Eller når jeg har kjøpt ting,krevd det samme eller i det minste pratet med de per.tlf og fått bekreftet addresse. Hvis en kjøper og selger ikke stoler på hverandre så er handelen dømt til å mislykkes...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har lest gjennom hele tråden og det her virker som svindel med alt som ikke stemmer og at han ikke vil gi deg nr. men kan det være en mulighet for at han bare sender deg selve forsterkeren og ikke kassa som er laget til den??

Newcomer Reddal sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    214
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    har lest gjennom hele tråden og det her virker som svindel med alt som ikke stemmer og at han ikke vil gi deg nr. men kan det være en mulighet for at han bare sender deg selve forsterkeren og ikke kassa som er laget til den??
    Det hadde jeg ikke tenkt på før du nevner det, så det er jo en mulighet..

Det som gjør meg mest skeptisk er at han ikke gir meg navnet sitt eller telefonnummer...

/Tommy

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •