hjelp til valg av senter- og Surround-høyttalere (Klipsch?)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2013
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

hjelp til valg av senter- og Surround-høyttalere (Klipsch?)

Heisann!

Jeg har så vidt kommet i gang med et hjemmekinoanlegg. Fra før av har jeg en Yamaha RX-V2067 receiver og Klipsch RF-82 mk. 1 fronter. Nå lurer jeg på hva slags senter- og surround-høyttalere jeg skal kjøpe. Siden jeg har Klipsch fra før, og det virker som et bra merke, så lurer jeg på å bare holde meg til det. Blir litt enklere å navigere i hifi-jungelen på den måten. Men klart, er det noe annet som er (relativt) billig og bra, så er jeg åpen for forslag.

Det jeg har tenkt er RC-62 senter og RS-52 surround. Hvordan passer disse sammen med RF-82? Blir vel omtrent 50-50 musikk og film, hvordan vil RS-52 henge med på musikken?

Har forstått det slik at det er greit å ha en bra senterhøyttaler, derfor tenker jeg at RC-52 blir for liten?

Har tenkt på både RS-42 og RS-62, men tenkter at RS-42 kanskje blir litt for liten når jeg skal spille musikk og at RS-62 blir overkill. Hva mener dere?

Setter stor pris på all input!

Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har opplevd med mine klipsch rf62 at når jeg spiller dire straits så skurrer det fælt i diskanten, så begynner å lure på om de ikke er så bra til musikk som enkelte sier...

Active dottidott sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2010
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp RC62 og RS 52 hvis du tenker å spille musikk i 5.1 stereo. De følger RF82 om du kjører de som small med deling rundt 80hz. Tror også du kan lage en setting der du kun bruker front og surround uten senter, men ikke helt sikker på om det går på V2067. Det går i hvertfall på V3067.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •