Mikrofon++, litt smartere enn std?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mikrofon++, litt smartere enn std?

Hei
    Datteren min ønsker seg primært en mikrofon med forsterker, hun synger i "ungdomsband". Hun har en iphone (og dessuten en mikrofon med std tilkobling, husker ikke hva den heter men det er tre pinner...), og jeg tenkte at med det rette utstyret kunne hun kanskje kjøpe en "dings" som lar henne koble mikken til iphone/ipad via 30-pins inngangen, og deretter enten kjøre lyden direkte ut til en forsterker via 3,5 mm minijack eller ta opp lyden i feks Garageband.

Er det noen som har noen gode tips her?

mvh
    Christian

Intermediate Protet sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    946
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville definitiv begynt med å gi henne en dynamisk Universalmikrofon(med stor u ja) først som sist, Shure sin SM58 - Shure Americas | Microphones, Wireless Systems, Headphones, Earphones

Shure SM58 - Mikrofon - Finn laveste pris, omtaler og informasjon

Det er ikke den aller, aller beste vokalmikrofonen, men den er en gammel traver som er benyttet overalt. Og så er den dynamisk og trenger ingen ekstra strøm / 48 volt / fantommating.

Så må det til noen overganger, a la beskrevet her -

Playing nice with GarageBand for iPad | Macworld

tl;dr - overgang XLR -> usb, usb -> iPlugg, garageband appen.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2009
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Takk for dette. Når det gjelder mikrofon så tenkte jeg å starte med den hun har. Husker ikke merke, men den har XLR kontakt. Leste innlegget du linket til, men klarte ikke helt å forstå om du kan bruke det slik jeg ønsker...dvs enten kun opptak eller opptak og samtidig avspilling.

Er også ute etter et mer eller mindre ferdig produkt, slik at det blir enkelt for henne. Apple selger mange løsninger på sidene sine (3. part) men jeg har ikke tilstrekkelig kompetanse til å forstå om de gjør jobben.

Mvh Chr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •