høyttaler til 8-10000 kr bruktpris

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 32
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

høyttaler til 8-10000 kr bruktpris

hva vil være det beste bruktkjøpet for ca 8000kr?
    liker detaljert lyd, og at den spiller mest mulig av hørbart område er ganske viktig. har sett meg ut noen høyttalere polk audio lsi15 , monitor audio gs60, eller patos symphonic IV(ikke amt) noen andre forslag? er dette gode høyttalere? erfaringer el innspill mottas med takk. gjerne med link til annonse, tester. er det sånn at nyere teknologi er bedre? eller er gammelt bra enda?
    HiFi/Kino: front: Revel Ultima Salon 1 Surround: klipsch rs52 Surround bak: Klipsch rs52 Sub: 2xSvs spc13. Yamaha A2050, Krell krc 3, 2 xKrell Kav 250, Primare dac 30, HTPC, Epson tw6100w, Dreamscene 120" lerret.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Realchef
    hva vil være det beste bruktkjøpet for ca 8000kr?
    liker detaljert lyd, og at den spiller mest mulig av hørbart område er ganske viktig. har sett meg ut noen høyttalere polk audio lsi15 , monitor audio gs60, eller patos symphonic IV(ikke amt) noen andre forslag? er dette gode høyttalere? erfaringer el innspill mottas med takk. gjerne med link til annonse, tester. er det sånn at nyere teknologi er bedre? eller er gammelt bra enda?
    Er veldig fornøyd med JmLab Electra 926, som ligger omtrent der i pris nå.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    de så interessante ut ja.. god test i fidelity. takk for tips. skal ta de med i betraktingen
    kan du fortelle litt om lydsignaturen du synes de har? noen som har flere forslag?

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Realchef
    de så interessante ut ja.. god test i fidelity. takk for tips. skal ta de med i betraktingen
    kan du fortelle litt om lydsignaturen du synes de har? noen som har flere forslag?

De er svære i størrelse, men låter som om de ikke er i rommet i det hele tatt. Det er lyst og varmt på samme tid. De engasjerer meg som få andre høyttalere har gjort. Jeg har hørt bedre så klart, men det har kostet mer enn en veldig god bruktbil, og da har det jo gjerne vært med veldig dyr elektronikk i tillegg. Disse står nå på en Yamaha RXV 1900 og låter bare deilig. Savner ingenting. Med enda bedre elektronikk må det nærme seg nirvana.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du kan få ett par brukte DM683 til litt lavere enn den prisen. Meget gode høytalere.

Active
    Medlem siden
    Aug 2011
    Poster
    336
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Zingery
    Tror du kan få ett par brukte DM683 til litt lavere enn den prisen. Meget gode høytalere.
    Enig med deg!!
    B&W CM9
    B&W CMC senter
    SVS SB13-Ultra
    Marantz SR6010
    Electrocompaniet AW250R
    PS3
    Samsung 51" plasma 8000 Serie
    B&W P3

Active MB-S124 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2012
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine erfaringer med 683 har ikke vært gode.. Mulig det var forsterkere som drev de som var helt på trynet(Nad C372 bridget med C272). Har DM604 S2 og synes de låter mer macho og ikke så tynt og skarpt.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Trådstarter lurer på gode bruktkjøp i titusen-kroner klassen. Da er det vel ikke noen vits i å foreslå budsjettmodeller som koster halvparten av budsjett. Electra veier nesten det dobbelte av 683 og låter naturligvis mye større også. For 10.000 kan man komme inn i high end slik det var for ti år siden. Og det er fortsatt langt igjen til dagens budsjettklasse utstyr tar igjen ti år gammel high end.

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    Trådstarter lurer på gode bruktkjøp i titusen-kroner klassen. Da er det vel ikke noen vits i å foreslå budsjettmodeller som koster halvparten av budsjett. Electra veier nesten det dobbelte av 683 og låter naturligvis mye større også. For 10.000 kan man komme inn i high end slik det var for ti år siden. Og det er fortsatt langt igjen til dagens budsjettklasse utstyr tar igjen ti år gammel high end.
    Jo det er det, sålenge det dekker TS sitt behov. Det er ikke vits å få folk til å bruke mer penger en det som er nødvendig. Å bare for å ha det sagt, det har ikke skjedd noe som helst på høyttalerfronten de siste 10 år foruten om nye designer og mer gimmics.

Newcomer Ideal sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olemt
    det er fortsatt langt igjen til dagens budsjettklasse utstyr tar igjen ti år gammel high end.
    High end meg her og der, er fortsatt bare overprisa designræl med 6.5" basselementer og elendige delefiltre preget av telehiv og produsenter som antagelig har designet delefilter i fylla. Og med impedansekurver som ikke ligner grisen. Derfor fungerer de kun på 2000 watt transistorforsterkere, og selv da lyder det ikke særlig bra.
    Flesteparten av disse bedritne slanke WAF-pregede høyttalerne er kun egnet til å grave ned i hagen.

Skal man ha skikkelige høyttalere som lyder akseptabelt, har gode impedansekurver, og lar seg drive på en fornuftig måte, så må man se helt bort fra dette slanke designrælet og gå for høyttalere som er laget på den tradisjonelle måten. Man må dessverre 20 år tilbake i tid for å finne noe fornuftig. Men da gruser det dette moderne designrælet ned i støvleskaftene, det er jo heller ikke så rart, for slike slanke drithøyttalere er jo bare laget for at kjerringa skal like de - ikke for at de skal lyde bra.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du godt med forsterkerkraft så er både JM-Labe-ene og Monitor Audio GS60 gode.
    Har hatt den større JM-Lab Electra 946 (2x10") som kostet 55.000. Holder likevel en god knapp eller 2 på at GS60 er bedre.
    GS60 bør matches med litt mørk elektronikk og trenger 150 gode watt for å spille bra. En receiver på 140 watt holder ikke mål.
    Jeg tror til og med at kjøper av mine GS60 skal gå over til ON-wall høyttalere og at disse sikkert blir lagt ut for salg snart.

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    Jo det er det, sålenge det dekker TS sitt behov. Det er ikke vits å få folk til å bruke mer penger en det som er nødvendig. Å bare for å ha det sagt, det har ikke skjedd noe som helst på høyttalerfronten de siste 10 år foruten om nye designer og mer gimmics.
    Han har jo sagt hvor mye penger han vil bruke, og spør hva han kan få til for de pengene. Da er det jo ikke noen vits i å si at han bør bruke halvparten på noe han blir mindre fornøyd med, ikke sant? Og i hvert fall ikke begrunne det i at han ikke har behov for mer, for behovet kjenner ikke noen andre enn han selv. Han er interessert nok i lyd til å stille et spørsmål på et anerkjent forum for lydinteresserte, og da får vi vel komme med forslag til hvordan han får mest mulig ut av pengene han har bestemt seg for å bruke. At man ikke skal bruke mer enn nødvendig har han vel andre enn oss til å oppfordre til. Vi vet vel alle at denne hobbyen oftest medfører at man veldig ofte bruker mer enn nødvendig...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ideal
    High end meg her og der, er fortsatt bare overprisa designræl med 6.5" basselementer og elendige delefiltre preget av telehiv og produsenter som antagelig har designet delefilter i fylla. Og med impedansekurver som ikke ligner grisen. Derfor fungerer de kun på 2000 watt transistorforsterkere, og selv da lyder det ikke særlig bra.
    Flesteparten av disse bedritne slanke WAF-pregede høyttalerne er kun egnet til å grave ned i hagen.

Skal man ha skikkelige høyttalere som lyder akseptabelt, har gode impedansekurver, og lar seg drive på en fornuftig måte, så må man se helt bort fra dette slanke designrælet og gå for høyttalere som er laget på den tradisjonelle måten. Man må dessverre 20 år tilbake i tid for å finne noe fornuftig. Men da gruser det dette moderne designrælet ned i støvleskaftene, det er jo heller ikke så rart, for slike slanke drithøyttalere er jo bare laget for at kjerringa skal like de - ikke for at de skal lyde bra.
    Herlig raljering

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Har du godt med forsterkerkraft så er både JM-Labe-ene og Monitor Audio GS60 gode.
    Har hatt den større JM-Lab Electra 946 (2x10") som kostet 55.000. Holder likevel en god knapp eller 2 på at GS60 er bedre.
    GS60 bør matches med litt mørk elektronikk og trenger 150 gode watt for å spille bra. En receiver på 140 watt holder ikke mål.
    Jeg tror til og med at kjøper av mine GS60 skal gå over til ON-wall høyttalere og at disse sikkert blir lagt ut for salg snart.
    Electra 926 trenger ikke spesielt mye watt. Min Yamaha receiver med 140 watt driver dem lett, spesielt med biamping. De spiller mye høyere enn de gamle Cobaltene. Må nesten ned i -50 for normalt høyt lydvolum, en volumstyrke der Cobalt knapt var hørbare. Stereophile skrev vel også i test at på disse skulle man prioritere signalkvaliteten foran effekten. 30 watt rørforsterker var det testeren var mest fornøyd med. Skal se om jeg finner igjen den testen.

Intermediate Ender sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    579
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ideal

Haha, fantastisk!

Intermediate Truls sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,838
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    olemt: En høyttaler sin pris og ytelse har kansje bare 20% sammenheng. En god høyttaler til 4000,- kan ofte utkonkurere en designhøyttaler til 16000,-.

Tror Ideal og meg er meget enige når det kommer til høyttalere.
    Kabinettet trenger å være stort og membranarealet trenger å være stort for å ungå de værste pengeslukende kompromissene som er i en høyttalerkonstruksjon.

Intermediate Bankruptstudent sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,076
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...=95631&cat=all

Nydelige høyttalere og i "rett" finish.

Er også en god match mot marantz...

Active
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Truls
    olemt: En høyttaler sin pris og ytelse har kansje bare 20% sammenheng. En god høyttaler til 4000,- kan ofte utkonkurere en designhøyttaler til 16000,-.

Tror Ideal og meg er meget enige når det kommer til høyttalere.
    Kabinettet trenger å være stort og membranarealet trenger å være stort for å ungå de værste pengeslukende kompromissene som er i en høyttalerkonstruksjon.
    Det er jo ingen som er uenig i at pris og ytelse ikke nødvendigvis må henge sammen. Men trådstarter spør fortsatt om hva han bør se på som gir best ytelse til 10.000 kroner. Han spør ikke om hva som også er greit til halvparten så mye. Capiche? Han vil bruke ti tusen. For det kan han få nye B&W 683, som er greit nok, eller ti år gamle høyttalere som er mye, mye bedre.

Det er ikke jeg som har dratt inn design i diskusjonen her.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2012
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jbl ls 80 er en go ht i den pris klassen på brukten.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk for mange svar.. som olemt skriver er jeg intr i å få best mulig høyttaler for pengene, jeg bryr meg ikke så veldig om utseende eller alder. ytelsen og lyttegleden er viktigst for meg, skal uansett stå i en halvmørk kjelkerstue
    HiFi/Kino: front: Revel Ultima Salon 1 Surround: klipsch rs52 Surround bak: Klipsch rs52 Sub: 2xSvs spc13. Yamaha A2050, Krell krc 3, 2 xKrell Kav 250, Primare dac 30, HTPC, Epson tw6100w, Dreamscene 120" lerret.

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •